آموزش طراحی دیوار با استفاده از سنگ

به گزارش عینک آفتابی، زمانی که به مدت طولانی در یک خانه سکونت داشته باشید، ممکن است فضای خانه برای شما کسل آور شود. در این زمان ممکن است به فکر ایجاد تغییر دکوراسیون در خانه باشید. در چنین مواقعی شاید طراحی یک دیوار غالب ایده خوبی باشد. طراحی یک دیوار به شکل غالب می تواند از ایجاد یکنواختی در فضای اتاق جلوگیری کند. آن چه که در این مطلب از ما به بیان آن می پردازیم، روش ساخت دیوار سنگی می باشد. این مطلب به شما کمک می کند که خودتان نسبت به انجام این کار اقدام نمایید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

آموزش طراحی دیوار با استفاده از سنگ

مرحله اول

در ابتدا لازم است سنگ مورد نظر را انتخاب نمایید. سنگ هایی که به این منظور مورد استفاده قرار می گیرند، انواع مختلفی داشته و اشکال متفاوتی دارند. در هنگام انتخاب سنگ باید توجه داشته باشید که از سنگی با رنگ متناسب با سایر المان های اتاق استفاده نمایید. استفاده از سنگ های رنگ روشن می توانند در ایجاد فضایی روشن در اتاق به شما کمک کنند. این در حالی است که استفاده از سنگ هایی که رنگ تیره ای داشته و از رنگ های خنثی در آن ها استفاده شده است، بیش تر در طراحی مدرن مورد استفاده قرار می گیرند. برای تسریع در انجام کار بهتر است از پانل های سنگی استفاده نمایید.

مرحله دوم

در این مرحله نسبت به اندازه گیری دیوار اقدام کرده و طول و عرض آن را اندازه بگیرید. توجه داشته باشید که این کار را با دقت انجام دهید، چرا که اندازه گیری دقیق آن مشخص می کند چه میزان سنگ برای انجام این کار نیاز دارید.

مرحله سوم

قبل از شروع به انجام کار، ابتدا باید فضای اتاق را آماده سازی کنید. چرا که استفاده از سنگ و ملات بدون شک می تواند باعث کثیف شدن اتاق شود. بنابراین در ابتدا بهتر است تمامی تابلوها و شلف هایی که به دیوار نصب می باشند را بردارید. برای جلوگیری از کثیف شدن کفپوش، فرش و مبلمان نیز بهتر است با استفاده از یک ملحفه روی وسایل را بپوشانید. در صورتی که پریز برقی بر روی دیوار وجود دارد، بهتر است پوشش روی آن ها را بردارید.

مرحله چهارم

صفحه های سیمانی صفحات فایبرگلاس تقویت شده محکمی هستند که از آن ها به عنوان لایه نگهدارنده دیوار گچی استفاده می شود. بعد از اندازه گیری دیوار با استفاده از یک کاتر صفحه سیمانی را به اندازه ای که روی دیوار را بپوشاند، ببرید. برای نصب صفحه سیمانی از یک لایه ملات به طور مستقیم در قسمت پشتی صفحه سیمانی استفاده نمایید. این گونه صفحات به طور مستقیم بر روی دیوار نصب می شوند. هنگام نصب صفحات سیمانی به یاد داشته باشید که قسمت هایی که پریز یا کلید برق وجود دارند، مشخص کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله با استفاده از دریل، صفحه سیمانی را به دیوار نصب کنید. برای انجام این کار نیاز به استفاده از پیچ ¼2 دارید.

مرحله ششم

در این مرحله از یک لایه ملات با چسبندگی بالا بر روی دیوار استفاده کنید. توجه داشته باشید که به اندازه نیاز نسبت به ساخت ملات اقدام نمایید. برای مخلوط کردن ملات می توانید از دریل با سری هم زن استفاده نمایید. توجه داشته باشید که از آب زیادی برای تهیه ملات استفاده نکنید. چرا که انجام این کار قدرت چسبندگی آن را کاهش می دهد.

مرحله هفتم

در این مرحله سنگی که از قبل تهیه کرده اید را بر اساس الگوی مورد نظر خود بر روی دیوار نصب کنید. بعد از قرار دادن سنگ بر روی ملات برای اطمینان از قرار گیری صحیح آن بر روی دیوار به آن مشت بزنید. ممکن است چگونگی قرار گیری سنگ ها بر روی دیوار به گونه ای باشد که نیاز به برش آن ها نباشد. اما در صورتی که سنگ ها برای قرار دریافت بر روی دیوار و بر اساس الگوی مورد نظر نیاز به برش داشت، باید از اره کاشی با تیغه مقاوم برای انجام این کار استفاده نمایید. بهتر است نصب سنگ به صورت ردیفی صورت پذیرد. چرا که در این صورت امکان اشتباه در نصب سنگ ها از بین رفته و از قرار دریافت سنگ هایی با اندازه و شکل یکسان در کنار یکدیگر جلوگیری می شود.

مرحله هشتم

در این مرحله نوبت به استفاده از ملات در فاصله بین سنگ ها می رسد. این کار به منظور پر کردن فاصله بین سنگ ها صورت می گیرد. انجام این کار باعث می شود مقاومت نصب سنگ ها بیش تر شده و هم چنین فرم یکنواخت آن حفظ شود. قبل از خشک شدن ملات با استفاده از یک پارچه خیس سطح سنگ ها را پاک کنید. در هنگام انجام این کار توجه داشته باشید تمام درزها به خوبی از ملات و دوغاب پر شوند. چرا که در غیر این صورت سنگ در مدت زمان کوتاهی شکسته و امکان افتادن آن وجود دارد.

منبع: ساختمانچی

به "آموزش طراحی دیوار با استفاده از سنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش طراحی دیوار با استفاده از سنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید