اخبار ضد و نقیض در مورد مذاکرات کره شمالی با آمریکا

به گزارش عینک آفتابی، رسانه های جهان از روز شنبه به نقل از منابع رسمی و غیر رسمی درباره مذاکرات واشنگتن و پیونگ یانگ در سوئد اخبار ضد و نقیض منتشر کردند و این اخبار درحالی منتشر می شود که از یک سو کره شمالی گفته که از مذاکرات انصراف داده و از سوی دیگر وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت که مذاکرات خوب و مثبت بوده است.

اخبار ضد و نقیض در مورد مذاکرات کره شمالی با آمریکا

کیم میونگ گیل رئیس تیم مذاکره کننده کره شمالی روز شنبه به عینک آفتابی گفت: ما از این موضوع ناامید شده ایم که آمریکا هیچ چیزی را روی میز مذاکره قرار نداده است. هم اکنون آمریکا مسئولیت ادامه مذاکرات را بر عهده دارد.

به رغم اعلام کره شمالی در مورد انصراف از مذاکره با تیم ترامپ ، وزارت خارجه امریکا خاطر نشان کرد که مذاکرات خلع سلاح هسته ای با تیم کره شمالی روز شنبه در شهر استکهلم سوئد به طور مثبت برگزار گشت و حتی آمریکا دعوت سوئد برای دیدار مجدد در دو هفته را پذیرفت.

به گزارش رویترز، مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: اظهارات اولیه هیات (کره شمالی) نشان دهنده محتوای یا روح مذاکرات هشت ساعته امروز نیست.

وی افزود: ایالات متحده در این دور از مذاکرات ایده های خلاقانه ای عنوان کرد و با همتایان خود (کره شمالی) بحث های خوبی داشت.

دور اول مذاکرات هسته ای میان رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی در سال 2018 در سنگاپور برگزار گشت که نتیجه ای در برنداشت.

دور دوم مذاکرات نیز در هانوی پایتخت ویتنام برگزار گشت که به شکست ختم شد. ترامپ و کیم بار سوم در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره دیدار کردند و از آن به بعد به دلیل عدم پایبندی واشنگتن به تعهداتش در مقابل کره شمالی، هیچ گونه پیشرفتی در روابط دو کشور حاصل نشد است.

منبع: انتخاب

به "اخبار ضد و نقیض در مورد مذاکرات کره شمالی با آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخبار ضد و نقیض در مورد مذاکرات کره شمالی با آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید