جنگ ستارگان در تونس

به گزارش عینک آفتابی، اگر اهل فیلم و سریال هستید، دوست دارید در سفرهایتان به لوکیشن فیلم های معروف سر بزنید و مکان هایی که بازیگران محبوب تان در آن قدم گذاشته اند را ببینید، این مطلب برایتان مجذوب کننده خواهد بود. چرا که قرار است به تونس سفر کنیم و از فیلم های محبوبی بگوییم که در صحرا، خیابان ها، هتل ها و جاذبه های گردشگری تونس، فیلم برداری شده اند.

جنگ ستارگان در تونس

صنعت فیلم سازی در تونس

در اوایل قرن نوزدهم، صنعت فیلمسازی کم کم در تونس شروع به کار کرد. در سال 1919 اولین فیلم بلند آفریقای شمالی در تونس ساخته شد. بعد از آن در سال 1924، فیلم دختری از کارتاژ، با عوامل آفریقایی به روی پرده رفت و از آن روز تا حالا، فیلمسازی در این کشور آفریقایی که در تور تونس عینک آفتابی می توانید به دیدارش بروید، رونق دارد. با ساخته شدن فیلم ها و رونق گردشگری، جاذبه های مجذوب نماینده تونس، نظر کارگردانان زیادی را به خود جذب کرد. سبک معماری، طبیعت منحصر به فرد تونس و آب و هوای تونس، باعث شد که این کشور به عنوان تمام یا بخشی از لوکیشن سریال ها، مینی سریال ها و البته پروژه های سینمایی، انتخاب گردد. در اینجا از چند فیلمی گفته ایم که در تونس فیلمبرداری شده اند.

هالیوود مدیترانه در تونس

تونس از پیشگامان فراوری فیلم های سینمایی است. تا جایی که یکی از قدیمی ترین جشنواره های تونس و البته کهن ترین فستیوال سینمایی آفریقا به نام قرطاج (کارتاژ)، در سال 1966، به وسیله کارگردان تونسی طاهر شریعه بنا قرار گرفت. سینمای تونس از بخش های مالی فعال این کشور است. به طور میانه سالانه 10 فیلم غیر آفریقایی به وسیله کارگردانان آمریکایی و اروپایی، در تونس فیلمبرداری می شوند و عایدی زیادی را نصیب این کشور می نماید. در کنار طبیعت مجذوب نماینده، نخلستان ها، شهرهای افسانه ای و کویرهای بکر و درخشان، تونس استودیوی فیلمبرداری منحصر به فردی به نام اروس هم دارد. در این فضا، لوکیشن های متعددی از جمله شهرهای قدیمی ایتالیا و فرانسه را ساخته و از آن برای فراوری فیلم ها و سریال ها، بهره می برند. استودیوی کارتاژ فیلم نیز از دیگر لوکیشن های قدیمی و مشهور تونس است. فضایی که علاوه بر فراوری فیلم، برای آموزش و تربیت کارشناسان زبده، از آن استفاده می گردد. بسیاری از کارگردانان بزرگ دنیای عرب، در کارتاژ فیلم کارشان را شروع کردند، اینجا شناخته شدند و بعد توانستند به فضاهای بزرگتر و دریافت جوایز معتبر، راه پیدا نمایند.

فیلم جنگ ستارگان در تونس

جنگ ستارگان یک مجموعه مجذوب نماینده آمریکایی است که فراوری اولین قسمت آن در سال 1977 شروع شد. بخشی از صحرای تونس برای فیلمبرداری این قسمت انتخاب شد و تجهیزات و بازیگران به تونس آمدند. در میانه فیلمبرداری، طوفانی نادر، تیم فیلمبرداری جنگ ستارگان را غافلگیر کرد و باعث شد که برای ادامه فیلمبرداری، به استودیویی در انگلیس نقل مکان نمایند. با این حال بخش هایی از قسمت اول جنگ ستارگان (تهدید شبح) در صحرای تونس فیلمبرداری شد.

اما این سرانجام ارتباط جنگ ستارگان و تونس نبود. در سال 2002 برای فیلمبرداری قسمت پنجم جنگ ستارگان، باز هم تونس توانست دل کارگردانان را به دست بیاورد. این قسمت که جنگ کلون ها نامیده شده است در استرالیا، تونس، ایتالیا و اسپانیا فیلمبرداری شد و چهارمین فیلم پرفروش تاریخ است.

جالب است بدانید در تونس، محوطه فیلمبرداری، بعضی لوکیشن ها و تجهیزات ساخت فیلم جنگ ستارگان را نگه داشته و به عنوان یک جاذبه گردشگری در تور تونس آنها را ارائه می نمایند.

فیلم طلای سیاه Black Gold

این بار نوبت فیلمی است با ژانر درام و حال و هوای کشورهای عربی. فیلم طلای سیاه که گاهی به نام روز شاهین هم شناخته می گردد، از دیگر فیلم هایی است که برای فراوریش، لوکیشن های تونس را انتخاب نموده اند. این فیلم به کارگردانی ژان-ژاک آنو، کارگردان فرانسوی، ساخته شده و در آن بازیگران به نامی چون آنتونیو باندراس، ایفای نقش نموده اند. طلای سیاه، تاریخی، حماسی و ماجراجویی است و به عنوان یکی از گران ترین فیلم های دنیای عرب شناخته می گردد.

فیلم بیمار انگلیسی The English Patient

اگر دوست دارید فیلمی ببینید که توانسته 8 اسکار بگیرد و در 5 رشته دیگر هم نامزد اسکار گردد، بیمار انگلیسی یک انتخاب عالی است. برای ساخت این فیلم هم از لوکیشن های تونس استفاده شده، تا خلبانی که برای اکتشاف آثار باستانی پرواز می نموده است را معرفی کند. رالف فاینس و ژولیت بینوش، بازیگران اصلی این فیلم هستند و توانستند یکی از شاهکارهای سینما را در دل صحراهای تونس خلق نمایند.

فیلم مهاجمان صندوق گمشده Raiders of the Lost Ark

اگر از تماشا فیلم های استیون اسپیلبرگ مانند فهرست شیندلر، پارک ژوراسیک، ماجراهای تن تن و البته سه گانه ایندنیا جونز لذت برده اید، باید حتما فیلم مهاجمان صندوق گمشده را هم ببینید. بخشی از این فیلم در فضای ماورایی و رازآلود کشور تونس فیلم برداری شده تا مخاطب بیشتر با داستان عجیب و مجذوب نماینده فیلم ارتباط بگیرد. در تور تونس می توانید لوکیشن های مجذوب نمایندهی که برای فیلمبرداری این فیلم انتخاب شده اند را ببینید، در آنها قدم بزنید و حس کنید شما هم جزیی از این فیلم هستید.

فیلم گلادیاتور Gladiator

گلادیاتور که در سال 2000 به دنیا عرضه شد یکی از پرطرفدارترین فیلم هایی است که برای فیلمبرداری اش به سراغ تونس، مراکش و مالت رفته بودند. این اقدام باعث شد که محوطه های تاریخی تونس حتی بیش از کولوسئوم روم به چشم بیاید و گردشگران بسیاری را روانه تونس کند. گلادیاتور 5 اسکار و 4 جایزه بفتا را برده و علاوه بر داستان پرکشش، با انتخاب لوکیشن های مناسب، توانست جلوه های بصری خیره نماینده ای را خلق کند. تا جایی که این فیلم هنوز هم زیباست و در طی این سال ها، نقدهای مثبت بسیاری را دریافت نموده است.

در تونس کارگردان شوید

علاوه بر فیلم هایی که در این فهرست برایتان ذکر کردیم، تونس لوکیشن فیلم ها و سریال های دیگری هم بوده و هر سال فهرست فیلم ها، بیشتر هم می گردد. از سوی دیگر، سینماهای تونس و سالن های نمایش فیلم، در این کشور بسیار پر رونقند و برنامه های زیادی برای جذب سرمایه و نگاه کارگردانان بزرگ دارند. اگر در تور تونس عینک آفتابی شرکت کنید می توانید لوکیشن های بسیاری را ببینید، در محله های سینمایی قدم بزنید و خودتان را جای بازیگران، کارگردانان و دیگر اهالی سینما بگذارید.

شاید وقتی از تونس برگردید، شما هم دلتان بخواهد یک فیلمنامه بنویسد و یا یک فیلم بسازید. فیلمی که وقایعش در خیابان ها، سواحل، جاذبه های تاریخی تونس، هتل های تونس و یا شاید در زمان صرف یک بشقاب غذای تونسی می گذرد. در تور تونس برای کشف عجیب ترین لذت ها، منتظرتان هستیم.

منبع: دالاهو

به "جنگ ستارگان در تونس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگ ستارگان در تونس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید