خواننده زنی که شهدا نام داشت

به گزارش عینک آفتابی، شینید اوکانر، خواننده مشهور موسیقی ایرلندی و فعال مدنی در 56 سالگی درگذشت. شینید اوکانر با آهنگ هیچ چیز شبیه تو نیست در 1990 در صدر پرفروشترین های دنیا نهاده شد.

خواننده زنی که شهدا نام داشت

به گزارش عینک آفتابی، شینید اوکانر در سال 2018 به اسلام گروید و نام خود را به شهدا تغییر داد، هرچند در کار هنری خود همچنان با نام شینید اوکانر ظاهر می شد.

یکی از لحظات برجسته زندگی او در عرصه عمومی در سال 1992 بود، وقتی که عکس پاپ ژان پل دوم را در یک برنامه تلویزیونی آمریکایی در برابر دوربین ها پاره کرد و بعد از پاره کردن عکس رهبر وقت کاتولیک های دنیا رو به مخاطبان گفت: با دشمن واقعی مبارزه کنید. شبکه ان بی سی آمریکا او را برای این اقدام برای همواره ممنوع التصویر کرد.

وی در مصاحبه ای که در سال 2021 با نیویورک تایمز داشت گفت: از اینکه آن کار را کردم پشیمان نیستم. شاهکار بود.

اوکانر ابایی از بیان صریح عقاید خود در امور سیاسی و اجتماعی نداشت. مو های کوتاه و تراشیده با لباس های ساده و بی پیرایه از شینید اوکانر یک هنرمند معترض ساخته بود که از نظر بسیاری از منتقدان از زمانه خود سال ها جلوتر بود

او از 1987 تا 2014 توانست 10 آلبوم منتشر کند، اما از سال گذشته که پسر 17 ساله اش خودکشی کرد، بسیار افسرده شده بود. او سال گذشته - 2022 - بعد از مرگ پسرش تمامی کنسرت های خود را لغو کرد و یک بار در توییتر نوشت او و پسرش یک روح در دو پیکر بودند.

منبع: فرارو

به "خواننده زنی که شهدا نام داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواننده زنی که شهدا نام داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید