رکورد وحشتناک پرسپولیس ، آمارهایی که ترس به جان لیگ برتر می اندازد!

به گزارش عینک آفتابی، استقلال هرگز پرسپولیسِ یحیی را نبرده، تراکتور 80 درصد بازی ها را باخته و گل گهر 21 گل دریافت نموده - سپاهان، فولاد و سایرین هم اوضاع چندان خوبی ندارند.

رکورد وحشتناک پرسپولیس ، آمارهایی که ترس به جان لیگ برتر می اندازد!

به گزارش عینک آفتابی، پیروزی مقابل فولاد، صدمین برد یحیی گل محمدی روی نیمکت پرسپولیس بود که امتیازات سرخپوشان در فصل تازه لیگ برتر ایران را دو رقمی کرد. یحیی با این نتیجه در جدول مربیان پرسپولیس از برانکو ایوانکوویچ سبقت گرفت و پیروز شد با آمار تعداد بازی کمتر نسبت به این سرمربی کروات، بردهای خود را سه رقمی کند.

پرسپولیس در این مدت با 42 تیم مختلف ملاقات نموده و یحیی 162 بار روی نیمکت پرسپولیس نشسته است. در این بین 11 تیم خارجی و 31 تیم داخلی با تیم یحیی گل محمدی ملاقات کردند تا این سرمربی تجربه جالبی از تقابل با تیم های متفاوت ایرانی را داشته باشد. شاید اگر حذف فصل گذشته پرسپولیس از لیگ قهرمانان نبود، حالا او می توانست تعداد حریفان خود را به عدد 50 نزدیک کند.

اما نکته جالب در خصوص آمار پرسپولیس با سرمربی خود، نتایج درخشان مقابل تیم های مدعی است. 54 برد از 100 پیروزی سرخپوشان تنها مقابل ده تیم رقم خورده که در بین آنها مدعیان قهرمانی هم کاملا به چشم می خورند. بعلاوه 84 برد تیم یحیی برابر بیست تیم بوده است.

بیشترین تعداد بازی پرسپولیس مقابل استقلال و ذوب آهن (11) بوده است. جالب اینکه پرسپولیس هرگز جریان بازی به استقلال نباخته تا یک رکورد عالی را از خود به جای بگذارد.

برترین آمار گلزنی قرمزها مقابل گل گهر سیرجان بوده است. آنها در هشت بازی 21 گل وارد دروازه این تیم کردند تا با رکوردی ترسناک مقابل این تیم قرار بگیرند.

تراکتور از 10 بازی 8 ملاقات را به سرخ ها واگذار نموده و در استادیوم خانگی تنها یک بار پرسپولیس تحت راهنمایی یحیی گل محمدی را شکست داده است. آنها 17 گل خورده نیز دارند.

سپاهان دو برابر تعداد بردهایش را به پرسپولیسِ یحیی باخته است. جالب اینکه سپاهان در ده بازی 13 گل از تیم گل محمدی خورده تا آمار دفاعی نسبتا ضعیفی را داشته باشد.

فولاد 18 امتیاز را به پرسپولیس داده و گل گهر هرگز نتوانسته سرخپوشان را شکست دهد تا یک ناکامی بزرگ پیش روی اوزونیدوس باشد.

علاوه بر این از بین تیم هایی که بیشترین تعداد بازی را با پرسپولیس داشتند، پیکان، نساجی و مس رفسنجان هم نتوانستند هرگز این تیم را شکست دهند.

جالب است بدانید تمام تیم هایی که حداقل دو بار با پرسپولیسِ یحیی بازی کردند، حداقل یک شکست را مقابل این تیم داشتند تا به نوعی قرمزها در طول فصل دست کم یک بار حریفان خود را شکست دهند. این موضوع حتی برای تیم های غیر ایرانی نیز وجود دارد.

از بین 42 حریف پرسپولیسِ یحیی، 30 تیم هرگز نتوانستند پرسپولیس را شکست دهند و به عبارتی تنها 12 تیم پیروز به کسب پیروزی مقابل تیم گل محمدی شدند. در این بین نام تیم های مدعی چون استقلال، مس رفسنجان و گل گهر نیز به چشم می خورد - بعلاوه الریان و الشارجه.

تراکتور، فولاد، سپاهان، الومینیوم و الدحیل 4 تیمی هستند که بیش از یک بار پیروز به شکست پرسپولیس شدند که در این بین سه برد آلومینیوم رکوردی جالب را به این تیم می دهد.

در خصوص تیم های مدعی (استقلال، سپاهان، تراکتور، فولاد، مس رفسنجان و گل گهر) آمار وحشتناک اینکه آنها 30 بار به یحیی گل محمدی باختند و تنها 6 بار توانستند تیم او را شکست دهند.

یحیی گل محمدی که فرصت این را خواهد داشت تا در انتها فصل به آمار 200 بازی روی نیمکت پرسپولیس برسد، شانس این را دارد تا تعداد امتیازات خود را هم به 400 برساند که یک رکورد فوق العاده و عجیب برای او محسوب می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "رکورد وحشتناک پرسپولیس ، آمارهایی که ترس به جان لیگ برتر می اندازد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد وحشتناک پرسپولیس ، آمارهایی که ترس به جان لیگ برتر می اندازد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید