شهبازی: تنها 30 درصد نیازهای معلولین برطرف شده

به گزارش عینک آفتابی، مدیرکل توانمندسازی معلولان در سازمان بهزیستی با اشاره به عقب افتادگی حقوق معلولین گفت: نمی توان انتظار داشت در یک فرایند کوتاه مدت تمام نیازهای افراد دارای معلولیت پاسخ داده شود.

شهبازی: تنها 30 درصد نیازهای معلولین برطرف شده

به گزارش گروه اجتماعی عینک آفتابی، دکتر محمد رضا شهبازی، مدیر کل توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی کشور در مورد عملکرد دولت در حوزه معلولین و بهزیستی گفت: برطرف موانع برای مشارکت و حضور معلولین در جامعه نیازمند یک کار مشترک بین سازمان های مردم نهاد، دستگاه های دولتی، سازمان های عمومی، و تشکل های مردمی است تا با تغییر نگرش در همه افراد جامعه، جامعه ای ساخته شود که برای همه افراد دسترس پذیر باشد.

وی ادامه داد: متأسفانه با تمام تلاشی که در حوزه معلولین طی سالهای گذشته از طریق دولت، سازمان های مردم نهاد انجام شده تنها 25 تا 30 درصد نیازهای معلولین برطرف شده است و برطرف نیازهای معلولین نیازمند اعتبارات است که امید می رود با مساعدت دولت و مردم مشکل اعتبارات در حوزه های مختلف برطرف شود.

شهبازی با اشاره به اینکه در 2 سال گذشته قیمت وسایل توانبخشی معلولین 3 برابر شده است گفت: سازمان بهزیستی یک دستگاه حمایتگر است که کنار معلول قرار می گیرد تا حقوق معلولین تحقق یابد ولی متأسفانه تا رضایت صد درصدی نیازهای معلولین فاصله داریم.

مدیرکل توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه سازمان در 8 سال گذشته در تهیه بیش از 180 هزار مورد خانه و خودرو مناسب سازی شده به معلولین کمک کرده است افزود: در حال حاضر یک میلیون و 553 هزار نفر از افراد جامعه دارای معلولیت هستند که در سامانه ثبت شده اند که از این تعداد 550 هزار نفر افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی هستند و 230 هزار نفر هم نابینایان هستند.

وی شرح داد: 54 فعالیت حوزه معلولین در معاونت توانبخشی انجام می شود در صورتی که فعالیت های سازمان بهزیستی از پیشگیری از معلولیت شروع می شود تا بتواند میزان بروز معلولیت را کاهش دهد.

شهبازی ادامه داد: معاینه بیش از 3 میلیون کودک 3 تا 6 سال در طرح مقابله با تنبلی چشم و شناسایی 16 هزار نفر که ناتوانی بینایی داشتند و غربالگری شنوایی بیش از یک میلیون و 100 هزار کودک و شناسایی بیش از 3 هزار نفر ناتوان شنوایی از جمله اقدامات سازمان در حوزه پیشگیری از معلولیت ها است.

مدیر کل توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: در سال گذشته بیش از 16 هزار و 500 خانه برای افراد دارای معلولیت ساخته و تحویل شده و برای سال 1400 هم ساخت 35 هزار خانه در دستور کار سازمان است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "شهبازی: تنها 30 درصد نیازهای معلولین برطرف شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهبازی: تنها 30 درصد نیازهای معلولین برطرف شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید