کریس رونالدو در یک حسرت بسیار بزرگ! ، رکوردی که 20سال دوام آورد!

به گزارش عینک آفتابی، پرتغال بعد از 20سال و با یک گل بیشتر در شبی که رونالدو را در اختیار نداشت رکورد جدیدی به جا گذاشت.

کریس رونالدو در یک حسرت بسیار بزرگ! ، رکوردی که 20سال دوام آورد!

به گزارش عینک آفتابی آنلاین، جز اسکاتلند و فرانسه، تنها یک تیم دیگر وجود دارد که در همه ملاقاتهای مقدماتی یورو به پیروزی دست پیدا نموده است. پرتغال که معمولا همواره خیلی سخت به تورنمنت های مختلف می رسید، این بار با اقتدار کافی در یک قدمی صعود به یورو قرار گرفته است. آنها بعد از شکست دادن اسلواکی، حالا بزرگ ترین برد تاریخ شان را در غیاب کریستیانو رونالدو، روبه روی لوکزامبورگ جشن گرفته اند.

رکوردی که 20سال دوام آورد

پیروزی مقابل لوکزامبورگ، بزرگ ترین برد تاریخ فوتبال پرتغال به شمار می رود. آنها قبلا در 3مقطع، پیروز به زدن 8گل به رقبا شده بودند. پرتغال 2بار سال های 1993 و 1994 توانسته بود 8گل به لیختن اشتاین بزند و یک بار هم سال2003، پیروز شده بود 8بار توپ را از خط دروازه کویت عبور بدهد. حالا این برد 9 بر صفر در برابر لوکزامبورگ که بعد از 20سال بعد از آخرین پیروزی پرگل پرتغالی ها به دست آمد، رکورد تازه ای برای فوتبال این کشور است.

باز هم کریس نبود!

سال2003 که پرتغال 8گل به تیم ملی کویت زد، کریستیانو در عضویت تیم ملی قرار داشت اما آن روز مقابل کویت به میدان نرفت و در بزرگ ترین برد تیم ملی کشورش غایب بود. او این بار هم به علت محرومیتی که نصیبش شده بود، ملاقات با لوکزامبورگ را از دست داد. بدون تردید این یک حسرت بسیار بزرگ برای رونالدو خواهد بود که در پرگل ترین ملاقات تاریخ تیم ملی کشورش سهمی ندارد. اگر او در این بازی به میدان می رفت، شانس خیلی خوبی برای ارتقای رکورد گل های ملی اش داشت. در غیاب کریس، گونسالو ایناسیو، گونسالو راموس، هورتا، برونو فرناندز، ژائو فلیکس و دیگو ژوتا در این بازی پیروز به گلزنی برای قرمزها شدند.

در یک قدمی یورو

پرتغال فاصله بسیار کمی تا قطعی کردن صعودش به رقابت های یورو دارد. آنها البته در گروه نسبتا ساده ای هم قرار گرفته اند و رقیب چندان دشواری در مسیر صعود نداشتند. این تیم در هر 6بازی دور مقدماتی تا امروز برنده شده و با وجود زدن 24گل، حتی یک گل هم از رقبا دریافت ننموده است. اگر این تیم بیست ویکم مهرماه اسلواکی را شکست بدهد، یکی از نخستین تیم هایی می گردد که صعودش به رقابت های یورو را قطعی نموده است. آنها می خواهند یک تورنمنت فوق العاده را پشت سر بگذارند؛ رقابتی که شاید به آخرین تورنمنت ملی دوران فوتبال رونالدو نیز تبدیل گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "کریس رونالدو در یک حسرت بسیار بزرگ! ، رکوردی که 20سال دوام آورد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کریس رونالدو در یک حسرت بسیار بزرگ! ، رکوردی که 20سال دوام آورد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید