3 روش فوق العاده سریع برای توسعه عکس در فتوشاپ

به گزارش عینک آفتابی، شاید برایتان سوال شده آیا می توان بدون دردسر و خیلی راحت توسعه عکس در فتوشاپ را رقم زد؟ بله، این اتفاق امکان پذیر بوده و در این مقاله سه روش بسیار ساده را توضیح می دهیم که حتی یک فرد مبتدی هم می تواند انجام دهد.

3 روش فوق العاده سریع برای توسعه عکس در فتوشاپ

در این مقاله قصد داریم سه متد بی نظیر را برای توسعه عکس در فتوشاپ توضیح دهیم تا مثل یک فرد حرفه ای تصاویر دلخواه خود را ویرایش کنید. به لطف پیشرفت همه جانبه هوش مصنوعی شما به کلکسیونی از روش های سنتی و پیشرفته برای تولید تصاویر خلاقانه دسترسی دارید. بدون هیچ اتلاف وقت بهتر است به سراغ توسعه عکس در فتوشاپ برویم.

روش اول: استفاده از گزینه Content-Aware Fill

روش کلاسیک و ساده ای که در فتوشاپ به منظور توسعه عکس در فتوشاپ برای مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار می گیرد، تکنیک Content-Aware Fill به شمار می رود. این ابزار کاربردی، پیکسل های اطراف تصویر را تجزیه و تحلیل کرده و به طرز اعجاب برانگیزی می تواند نواحی اطراف عکس را با اتکا به شواهد و قراین خلق کند. همچنین نواحی که به تازگی ایجاد می شوند تا حد امکان نمی توان مرز بین بخش های نو را با تصویر اصلی از یکدیگر تشخیص داد. برای استفاده از این روش، مراحل زیر را انجام دهید:

قدم 1) فتوشاپ را اجرا کرده و تصویری را که می خواهید توسعه پیکسلی دهید را انتخاب کنید. حالا از ابزار Selection منطقه ای را که می خواهید تصویر به آنجا توسعه پیدا کند را انتخاب کنید.

قدم 2) به منوی Edit رفته و گزینه Content-Aware Fill را انتخاب کنید. البته شما می توانید با راست کلیک کردن روی منطقه انتخاب شده هم گزینه Content-Aware Fill را پیدا کنید.

قدم 3) یک پنجره نو حالا ظاهر می شود که پیش نمایشی از تصویر ویرایش شده را به نمایش می کشد. شما می توانید با تنظیم پارامترهای مختلف مثل Sampling area یا سایر موارد، بهترین نتیجه را کسب کنید. وقتی از پیش نمایش تصویر رضایت پیدا کردید، روی Ok کلیک کنید.

قدم 4) کار شما به اتمام رسیده و توسعه عکس در فتوشاپ با موفقیت اجرا شده است.

روش دوم: استفاده از روش Generative Expand

برای کاربرانی که دلشان می خواهد تا همه چیز اتوماتیک اجرا شده و سیستم برنامه به طور هوشمند بهترین نتیجه را انتخاب کند، این روش کارایی فوق العاده بالایی را خواهد داشت. برای استفاده از این روش، باید آخرین نسخه فتوشاپ را نصب کنید چون باید از قابلیت های Generative AI بهره برداری کنید. یکی از این قابلیت ها، ابزاری به نام Generative Expand محسوب می شود. این آیتم مبتنی بر هوش مصنوعی به طرز شگفت انگیزی می تواند کل تصویر شما را تنها در عرض چند ثانیه تجزیه و تحلیل کرده و سپس مطابق با بافت ها، الگوها و نور پردازی می تواند توسعه عکس در فتوشاپ را انجام دهد. در ادامه قدم به قدم توضیح می دهیم که باید چطور از این ابزار بهره ببرید.

نکته) ابزار Generative Expand تنها در Adobe Photoshop v25.0 به بالاتر وجود دارد.

قدم اول) تصویر را در فتوشاپ باز کنید. حالا از منوی سمت چپ ابزار Crop را انتخاب کنید. هر چند، با فشردن دکمه C روی کیبورد هم می توانید به این ابزار دست پیدا کنید. در واقع با این آیتم باید پنجره مربوط به کراپ باز شود.

قدم دوم) حالا فریم را از لبه ها گرفته و ابعاد را مطابق با سلیقه تان توسعه دهید. سپس در نوار وظیفه پایین روی Generative Expand کلیک کنید.

قدم سوم) در اینجا، باید یک دستور العمل تعیین نوشته و از هوش مصنوعی برای اضافه کردن این مولفه ها به تصویر بهره ببرید. البته، اگر شما بخواهید برنامه از الگوی تصاویر پیروی کرده و خود هوش مصنوعی به تنهایی جادو کند، می توانید بخش مربوط به ارسال دستور را خالی گذاشته و تنها روی Generate کلیک کنید.

قدم چهارم) کار به اتمام رسید. بر اساس تصویر شما، فتوشاپ می تواند تصویر را در پس زمینه توسعه دهد. البته سه گزینه پیش روی شما قرار می گیرد که شما می توانید از نوار وظیفه یا پنل Properties یکی از آنها را انتخاب کنید.

قدم پنجم) اگر هیچ یک از نتایج دلچسب نبود، روی گزینه Generate مجدد کلیک کرده تا از فتوشاپ بخواهید مجدد نتایج نو را ارسال کند. همچنین شما می توانید از دستورهای شخصی سازی شده ای برای اضافه کردن المان های نو به تصویر مورد نظر هم بهره ببرید. برای مثال، ما می توانیم از فتوشاپ بخواهیم تا یک درخت نخل را در دورنمای تصویر اضافه کند و سپس روی Generate کلیک کنیم.

در نتیجه شما می بینید که فتوشاپ نه تنها تصویر را توسعه داده، بلکه یک فاکتور را هم به تصویر اضافه کرده است.

روش سوم: استفاده از روش Generative Fill

به طور فنی هر دو روش Generative Expand و Generate Fill از یک تکنولوژی یکسان برای توسعه عکس در فتوشاپ استفاده می کنند. هر چند، Generative Expand برای تصاویر پس زمینه بهترین گزینه خواهد بود. از طرفی دیگر، گزینه Generative Fill زمانی کاربرد بیشتری دارد که شما با لایه های متعدد مشغول هستید یا یک ابعاد تصویر از پیش تعیین شده دارید که صرفا می خواهید از طریق هوش مصنوعی آن را پر کنید. در ادامه به شما توضیح می دهیم که چطور با استفاده از Generative Fill تصاویر را در فتوشاپ به آسانی بدون کاهش کیفیت توسعه دهید.

نکته) ابزار Generative Fill تنها در Adobe Photoshop v25.0 به بالاتر وجود دارد.

قدم اول) یک تصویر را در ادوبی فتوشاپ باز کنید. حالا با استفاده از ابزار Selection بخش خالی ابعاد تصویر را که دلتان می خواهد تصویر به آنجا توسعه پیدا کند را انتخاب کنید.

قدم دوم) سپس گزینه Generative Fill را از نوار وظیفه انتخاب کنید.

قدم سوم) حالا دستورهای مورد نیاز را برای توضیح توسعه عکس اعمال کنید. البته شما می توانید این بخش را هم خالی بگذارید تا هوش مصنوعی متناسب با تصویرتان تصمیم گیری کند. در نهایت روی Generate کلیک کنید.

قدم چهارم) فتوشاپ نسخه های مختلفی را از تصویر شما خلق می کند. شما می توانید از نوار وظیفه یا پنل Properties بهترین تصویر را انتخاب کنید.

توسعه عکس در فتوشاپ بدون افت کیفیت

در این مطلب سه متد فوق العاده سریع برای توسعه تصاویر در فتوشاپ را یاد گرفته اید. چه از روش Content-Aware Fill برای دقت بیشتر بهره ببرید و چه از سایر تکنیک ها، در حال حاضر کار با ابزارهایی را یاد گرفته اید که می توان به بهترین شکل از آنها بهره برداری کرد، بدون آن که کیفیت تصویر کاهش پیدا کند. بنابراین، با استفاده از همین روش ها بهتر است هر چه سریع تر به سراغ ویرایش تصاویر بروید. همچنین توصیه می کنیم از فتوشاپ ورژن 25 به بالاتر برای کارهای خود بهره ببرید تا از قابلیت های هوش مصنوعی بتوانید به بهترین شکل بهره ببرید.

منبع: guidingtech

منبع: دیجیکالا مگ

به "3 روش فوق العاده سریع برای توسعه عکس در فتوشاپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 روش فوق العاده سریع برای توسعه عکس در فتوشاپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید