آخرین اخبار از جنایت سریالی در خانواده خرمدین

به گزارش عینک آفتابی، حدود ده روز از پرونده قتل پدری که سه نفر از اعضای خانواده اش را با همدستی همسرش به قتل رسانده بود می گذرد و هرروز برگ جدیدی از این قتل های هولناک منتشر می گردد. پرونده قتلی که پدر از کشتن فرزندان و دامادش احساس رضایت دارد و تاکید دارد، اگر می توانست دو فرزند دیگرش را هم به قتل می رساند.

آخرین اخبار از جنایت سریالی در خانواده خرمدین

در جدیدترین خبر های منتشر شده از پفراینده قتل خانوادگی خرمدین ها، تبادل نظر هایی با اقوام و دوستان پدر بابک خرمدین انجام شده و اطلاعاتی از اخلاق و رفتار های اکبر خرمدین پدر خانواده و عامل اصلی قتل ها به دست آمده است.

از سوی دیگر پفراینده هولناک قتل پسر 47 ساله، دختر 49 ساله و داماد 55 ساله به دست والدین مقتولین و بحث مجازات قاتل به دلیل، ولی قهری بودن، حاسیت هایی در جامعه را برانگیخته است.

اکبر خرمدین معتقد است بابک، دختر و دامادش دچار فساد اخلاقی بودند و برای همین از این که آن ها را به قتل رسانده، ذره ای وجدانش ناراحت نیست و بابت این موضوع بسیار شاد و خشنود است. او می گوید با همفکری همسرش به این نتیجه رسیده اند که برای جلوگیری از آبروریزی خانوادگی با کسی این فساد های اخلاقی را مطرح ننمایند و به همین خاطر به پلیس مراجعه نکردند.

اما از طرفی دیگر دوستان صمیمی آرزو و بابک، فاسد بودن آن ها را باور ندارند، چرا که آرزو خرمدین قبل از به قتل رسیدن فاش نموده بود پدرش مسائل اخلاقی دارد. اما صحت این موضوع از سوی خواهر آرزو و اقوام آن ها رد شده است.

باتوجه به اظهارات پدر و مادر بابک خرمدین، رئیس بخش معاینات روانپزشکی اداره کل پزشکی قانونی تهران گفته است در حال تحقیق روی روان این دو فرد هستند. دکتر مهدی صابری می گوید: با توجه به سالخوردگی والدین بابک خرمدین، احتمال آسیب های روانی و حتی اختلالات مغزی در آن ها وجود دارد و این موضوع نیز مطرح است، اما قطعیتی در کار نیست تا نتیجه آزمایش ها تعیین گردد.

درخواست اشد مجازات برای قاتلان پفراینده خرمدین ها

خواهر فرامز، داماد خانواده خرمدین از اختلافات شدید بین فرامز و آرزو خرمدین می گوید و اینکه آرزو سیگار می کشید و این بیماری ام اس اش را تشدید می کرد و این موضوع فرامز را ناراحت می کرد و منجر به دعوا میانشان می شد. او می گوید: هرچند هفته، دعوا ها به خانه نزدیکان کشیده می شد و آرزو به قهر، به خانه پدرش بر می گشت. دی ماه همان سال آرزو برای همواره به خانه پدرش رفت و دیگر به خانه مشترک شان برنگشت.

به گفته خواهر فرامز، این قهر ها ادامه داشت تا 14 اسفندماه که فرامرز با دسته گلی به خانه خرمدین که دایی اش بود رفت تا برای همواره و به خوبی داستان زندگی اش با آرزو را به سرانجام برساند. او حتی در خانه خرمدین با خواهرش تماس گرفته و از حضور آرزو، دایی اش اکبر خرمدین، همسر او و پسر کوچک شان افشین خبر داده و گفته بود که باهم صحبت می نمایند.

بنابر گفته های خانواده فرامز، فردای آن شب اکبر خرمدین به خانه خواهرش می رود و ماجرا را این طور تعریف می نماید که تا ساعت2 شب با فرامرز درباره تصمیم او برای جدایی از آرزو صحبت نموده و صبح زود رفته اند و با یکدیگر ورزش نموده اند. بعد فرامرز به او گفته که آرزو را طلاق نمی دهد.

نزدیکان و اقوام فرامرز معتقدند که او پسری مودب و غیرتی بود، فرامرز اهل هیچ خلافی نبوده و سیگار هم نمی کشیده. او تکنیسین برق و عاشق و شیفته اتومبیلش بود. خانواده و نزدیکانش دلیل ازدواج فرامرز و آرزو را دلسوزی فرامرز برای آرزو می دانستند، زیرا آرزو در آن موقع نیز بیماری اش پیشرفته شده بود و با افسردگی وحشتناکی دست و پنجه نرم می کرد.

همچنین خانواده فرامرز، ادعا های اکبر خرمدین درباره بابک، پسرش، را رد می نمایند و می گویند که بابک به هیچ عنوان دچار معضلات اخلاقی این چنینی نبود و حتی برای رعایت حقوق دختران خانواده و فامیل در جمع های آن ها وارد نمی شد و کوچک ترین مسئله اخلاقی از او مشاهده نشده بود.

در آخر نیز خانواده فرامرز تصمیم شان درباره سرنوشت قاتل فرزندشان را اعلام نموده اند و می گویند و خواهان قصاص او هستند. خواهر فرامرز از سرطان پیشرفته دایی اش خبر می دهد و تاکید دارد که اکبر خرمدین با توجه به بیماری اش، خودش خواسته که رازش فاش گردد. او می گوید رها کردن جسد بابک در نزدیکی خانه شان هم احتمالا به همین خاطر است، اگر نه او دو بار در گذشته مقتولان خود را به گونه ای سر به نیست نموده بود که امکان شناسایی اش وجود نداشت و حتی محتمل است که او پیش از محکومیت و اجرای حکم فوت کند.

اخلاق و رفتار اکبر از دید دوستان و اقوام

نزدیک ترین دوست اکبر که ارتکاب قتل از سوی دوستش را نمی توانست باور کند می گوید که اکبر دلش می خواست همه چیز عالی و ایده آل باشد. اگر زمانی سرزده هم به خانه اش می رفتید خانه و زندگی شان اتو کشیده بود و برق می زد. همواره دست پر به خانه می آمد. برای خانه و زندگی اش چیزی کم نمی گذاشت. با اینکه هشتاد سال سن داشت، اما سخت کار می کرد و اهل ورزش بود. پیاده روی می کرد و صبح زود در محوطه فضای سبز اکباتان می دوید. دانش خیلی زیادی داشت و خیلی کتاب می خواند. اما از آدم های بیکار و بی ادب متنفر بود!

دوست اکبر می گوید او بابت اتفاقات ساده و طبیعی که ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد از دست آن ها حرص می خورد! مثلا ناراحت بود از اینکه چرا پسرانش در این سن و سال خانه دار نشده اند. با اینکه فرزندانش مودب و اجتماعی بودند، اما باز هم دلش می خواست پیروزیت های بیشتری از آن ها ببیند. بابک استاد دانشگاه بود و در کار سینما پیروز بود. اما پدرش می گفت درآمد خوبی ندارد و انتظار خیلی بالاتری از او داشت.

بنابر گفته های این فرد، او رفتار بدی از اعضای خانواده با همدیگر ندیده بود. دوست اکبر ادامه می دهد: اواخر که آرزو را می دیدم بیماری اش پیشرفت نموده بود. گاهی اکبر و همسرش بعدازظهر که می شد آرزو را به محوطه فضای سبز می آوردند و با هم قدم می زدند. مادر آرزو شاد بود و می گفت پیشرفت بیماری آرزو کم شده است و رو به بهبود است. اما یکدفعه گفتند که آرزو به خارج از کشور مهاجرت نموده است.

علاوه بر او فرزند پسرعموی اکبر که گاهی به خانه شان سر می زد هم از شنیدن این حادثه ناراحت و متعجب بود و تاکید داشت: نمی توانم باور کنم کسی که به خانه ما می آمد و سعی می کرد با نصیحت هایش به ما درس زندگی دهد، فرزندانش را کشته باشد. اکبر ورزشکار بود و می گفت یک بار از تهران تا قم را دویده بوده است. مراقب تغذیه اش بود و به ما می گفت شما هم چای ننوشید. صبحانه یک لیوان آب ولرم و سیب بخورید!.

اما او از فرزندان اکبر خبر نداشت، چراکه تا به امروز آن ها را ندیده بود و درباره همسر اکبر هم چیزی نمی دانست.

باتوجه به ادعا های دوست آرزو درمورد تجاوز پدر آرزو، اقوام نزدیک این خانواده می گویند که با توجه به شناخت کامل شان از این مرد به شدت ادعای تجاوز او به دخترش را رد نموده و از کسانی که باعث اشاعه این گفته های دروغین شده اند شکایت خواهند کرد.

نجات افشین از مرگ

زنجیره تلخ مرگ در خانواده خرمدین ها سرانجام ندارد و این بار چند روز پیش برادر بابک خرمدین که پس از دستگیری والدینش در خانه آن ها ساکن بوده، روز گذشته اقدام به خودکشی می نماید. اما این خودکشی با سرانجامی تلخ همراه نشد و افشین توسط نگهبان ساختمان نجات یافت.

سرهنگ وحید سلطانی، معاونت اجتماعی پلیس پیشگیری تهران عظیم، در مورد نجات افشین از مرگ می گوید صبح یکشنبه اطلاع رسانی پلیس پیشگیری تهران برای تحقیق، کار های اجتماعی و مددکاری تصمیم داشت از خانواده بابک خرمدین تحقیقاتی را در مورد بحث های اجتماعی انجام دهد. به همین خاطر کارشناسان اجتماعی پلیس پیشگیری از ماموران کلانتری 135 آزادی برای تماس با خانواده خرمدین درخواست یاری کردند.

سرهنگ سلطانی می گوید که به علت نداشتن شماره از از خانواده خرمدین با نگهبان ساختمان منزل پدری بابک خرمدین در شهرک اکباتان تماس می گیرد تا او به منزل آن ها رفته و شماره افشین را به دست آورد.

بنابر گفته های معاونت اجتماعی پلیس پیشگیری تهران، نگهبان ساختمان با دستور رئیس کلانتری به جلوی در خانه خانواده خرمدین در طبقه ششم رفت که متوجه باز بودن در خانه می گردد و هرچه افشین را صدا می زند پاسخی نمی شوند. نگهبان وارد خانه شده و با افشین خرمدین که روی زمین افتاده بود روبرو می گردد.

سرهنگ سطانی گفت: نگهبان ساختمان با عوامل اورژانس و ماموران کلانتری تماس گرفت که در ادامه افشین خرمدین را که نیمه بیهوش شده بود به بیمارستان منتقل کردند. اگر پلیس برای پیگیری پفراینده در فرایند مسائل خانوادگی و اجتماعی کوتاهی نموده بود احتمال می رفت افشین در یک ماجرای تلخ به کام مرگ فرو رود.

این درحالی است که نخستین روز خرداد نیز خبر هایی درباره خودکشی افشین، منتشر شد که دکتر پیمان صابریان رئیس مرکز اورژانس تهران خبر خودکشی برادر بابک خرمدین را تکذیب نموده بود.

تشدید مجازات فرزند کشی

یکی از موضوعاتی که این روز ها نگرانی های عمیقی ایجاد نموده قتل فرزند توسط پدر است که در این خصوص کارشناسان اجتماعی و قضایی خواهان روشنگری از جانب مقامات مسئول شده اند و ابراز امیدواری نموده اند، در قوانین پدرسالارانه که زمینه را برای قتل فرزند به دست پدر مناسب نموده اند، تجدید نظر گردد.

در این خصوص غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه گفته که دستگاه قضایی با اصلاح قوانین و مقررات و با تشدید مجازات این قبیل قتل ها موافق است. او می گوید که در جنبه عمومی جرم و در مواردی که اولیای دم از حق خود گذشت می نمایند و جنبه عمومی وجود دارد، باید مجازات مناسب لحاظ گردد و این موضوع در مجلس در دست آنالیز است و قوه قضاییه با تشدید جنبه عمومی جرم موافق بوده و اقداماتی در حال اجرا است.

اسماعیلی معتقد است کشتن عمل جنایت آمیزی است و فرقی نمی نماید فرزندکشی باشد یا مادرکشی و پدرکشی باید با فرهنگ مناسب از این جنایت هولناک پیشگیری کرد.

منبع: فرارو

به "آخرین اخبار از جنایت سریالی در خانواده خرمدین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین اخبار از جنایت سریالی در خانواده خرمدین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید