افتتاح نمایشگاه 50 سال باستان شناسی معبد آناهیتا

به گزارش عینک آفتابی، نمایشگاه نیم قرن فعالیت های باستان شناسی معبد آناهیتا با همکاری پایگاه ملی معبد آناهیتا و دانشگاه ساپینزا رم ایتالیا امروز دوشنبه یازدهم آبان با حضور مسئولان استان و شهرستان در این بنای تاریخی افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه 50 سال باستان شناسی معبد آناهیتا

به گزارش عینک آفتابی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه مرتضی گراوند مدیر پایگاه ملی معبد آناهیتا در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: همزمان با هشتاد و هشتمین سالروز ثبت ملی معبد آناهیتا در فهرست آثار ملی کشور، نمایشگاه عکسی با عنوان نیم قرن فعالیت باستان شناسی در معبد آناهیتا برپا و بزرگداشت باستان شناسانی همچون سیف الله کامبخش فر، آذرنوش، کبیری و... برگزار شده است.

او اضافه نمود: در این نمایشگاه 35 تصویر از فعالیت های باستان شناسی از سال 1348 تاکنون به نمایش گذاشته است.

گراوند توضیح داد: این نمایشگاه با همکاری دانشگاه ساپینزا رم ایتالیا برپا شده و قرار است در آینده برای دانشجویان دانشگاه ساپینزا نیز به نمایش گذاشته گردد.

گراوند با اشاره به اینکه سال ها این تصاویر قدیمی در آرشیو میراث فرهنگی قرار داشت و مردم اشتیاق زیادی برای دیدن آن ها داشتند، اضافه نمود: با چاپ عکس ها بر روی شاسی و برپایی این نمایشگاه شرایط بازدید عمومی برای علاقه مندان فراهم شد.

مدیر پایگاه ملی معبد آناهیتا با اشاره به حضور باستان شناسان ایتالیایی و تهیه مستندنگاری و مطالعات باستان شناسان در این بنای تاریخی گفت: تفاهم نامه همکاری سه جانبه با امور پایگاه ها، اداره کل میراث فرهنگی و دانشگاه ساپینزا منعقد شده است.

گراوند گفت: فعالیت باستان شناسان ایتالیایی بر روی محور ساسانی در استان کرمانشاه متمرکز شده و حدود سه هفته است که بر روی نظام ستون سازی معبد آناهیتا و مقایسه آن با معابد یونان و روم فعالیت می نمایند.

منبع: میراث آریا

به "افتتاح نمایشگاه 50 سال باستان شناسی معبد آناهیتا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح نمایشگاه 50 سال باستان شناسی معبد آناهیتا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید