ال کلاسیکوی ایران؛ باز هم بی برنامگی، باز هم هرج و مرج، خبری از برخورد قاطع نیست؟

به گزارش عینک آفتابی، بازی تیم های فوتبال سپاهان و پرسپولیس موسوم به ال کلاسیکوی ایران باز هم با صحنه های تکراری و تلخ همراه بود.

ال کلاسیکوی ایران؛ باز هم بی برنامگی، باز هم هرج و مرج، خبری از برخورد قاطع نیست؟

به گزارش خبرنگار ورزشی عینک آفتابی، ال کلاسیکوی ایران بین تیم های سپاهان و پرسپولیس دیشب (یکشنبه) در استادیوم نقش دنیا برگزار گردید؛ ملاقاتی که مثل همواره دارای حساسیت ها و حواشی زیادی بود با این تفاوت که رقابت پایاپای تیم ها در صدر جدول برای قهرمانی، این حساسیت را دوچندان نموده بود.

همانطور که پیش بینی می شد اتفاقات حاشیه ای پیش از شروع بازی استارت خورد، جایی که طرفداران دو تیم مقابل هتل قرمزها تجمع کردند و مشکلاتی را به وجود آورند. گزارش ها از درگیری بین بعضی طرفداران و سر دادن شعارهای توهین آمیز و غیره حکایت می کرد.

به هر ترتیب تیم ها خود را به استادیوم رساندند اما در جریان بازی نیز حساسیت این بازی در زمین چمن هم خودش را نشان داد و بارها بازیکنان و نیمکت نشینان دو تیم با رفتارهایشان بازی را از جریان حرفه ای و معمولی خود خارج کردند.

انتهای بازی جایی بود که درگیری ها بین اعضای دو تیم به اوج خود رسید و اتفاقاتی که در تونل رخ داد با واکنش پلیس و یگان ویژه حاضر در استادیوم همراه بود.

در تصاویر و فیلم های منتشر شده از درگیری های سرانجام بازی اولین چیزی که به چشم می خورد حضور افراد متفرقه در استادیوم و حتی تونل و مقابل رختکن های دو تیم بود. این درحالی است که نشست هماهنگی پیش از بازی در مورد حضور میهمانان ویژه در صندلی مقرر شد قانون 6 میهمان برای سپاهان و 4 میهمان برای پرسپولیس رعایت گردد اما مسلما چیزی که از شواهد پیداست این مسأله با واقعیت فرسنگ ها فاصله داشت.

فوتبال ایران اتفاقات تلخ ملاقات های پرسپولیس و سپاهان را در تهران و اصفهان هنوز فراموش ننموده است، از نابینا شدن یک سرباز تا شکسته شدن سر ده ها تماشاچی در تهران، بنابراین رخ دادن اتفاقات مشابه در بازی دیروز قابل پیش بینی که هیچ، خیلی هم محتمل بود. با این اوصاف سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها تعیین است که راه درستی را در پیش نگرفته بودند.

درحالی که قرار بوده تنها عده محدودی مهمان در استادیوم حضور داشته باشند باید پرسید دیگر افراد حاضر با مجوز چه نهاد یا چه افرادی پیروز به حضور در نقش دنیا شده اند و اینکه چرا از سوی مسولین برگزاری بازی نظارتی روی این موضوع وجود نداشته است.

پرسپولیسی ها در شکواییه ای که به فدراسیون فوتبال ارسال کردند به این نکات نیز اشاره داشته اند. مسئله تعیین اما این است که حالا فدراسیون یک بار هم که شده باید در قبال اتفاقات غیرحرفه ای و تلخ این بازی واکنش به جایی نشان دهد و با متخلفان برخوردی شدید گردد، واکنشی که تا الان دیده نشده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ال کلاسیکوی ایران؛ باز هم بی برنامگی، باز هم هرج و مرج، خبری از برخورد قاطع نیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ال کلاسیکوی ایران؛ باز هم بی برنامگی، باز هم هرج و مرج، خبری از برخورد قاطع نیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید