از هتل های کپسولی چه میدانید؟

به گزارش عینک آفتابی، هتل کپسولی نوعی هتل، برای اقامت یک شبه و ارزان قیمت مسافرانی که نیاز به امکانات هتل های لوکس و گران قیمت ندارند، طراحی شده است. طراح این هتل ها که اتاق های آن عموما از جنس پلاستیک یا فایبرگلاس است، ژاپنی ها هستند. اما استقبال از این هتل ها به حدی بوده است که در سایر کشورها نیز در حال گسترش است. از چین، روسیه، تایلند و سنگاپور گرفته تا اقامتگاه های کپسولی در ارتفاعات کوه های اسکرید در پرو و اتاق های کپسولی در نزدیکی موزه های جنگ های آلمان که به هتل های لوله ای معروف اند. و به تازگی، این هتل ها به ایران هم راه پیدا کرده اند. با خبرنگاران همراه باشید.

از هتل های کپسولی چه میدانید؟

هدف از طراحی هتل کپسولی

کیشو کوروکاوا معمار و طراحی هتل های کپسولی، هدف از طراحی هتل کپسولی را طراحی حداقل فضای ممکن برای خوابیدن به همراه ارائه حداکثر امکانات، می داند. او در سال 1972 برج کپسولی ناکاگین را که شامل آپارتمان ها و دفاتر کاری کوچک بود، ساخت.

امکانات هتل کپسولی

سرویس اینترنت پرسرعت، تلویزیون، آینه دیواری و امکان کنترل نور و دما از امکانات همیشگی هتل های کپسولی است. مسافران این هتل های کپسولی، قفسه هایی دارند تا بار و اثاثیه خود را در بیرون کپسول نگهداری کنند. هم چنین برای جلوگیری از ورود آلودگی به اتاق، باید کفش های خود را در محفظه مخصوصی قرار داده و با دمپایی هایی را بپوشید که هتل به شما می دهد. دستشویی و حمام نیز به صورت عمومی و در خارج از اتاق وجود دارند.

امکانات هتل های کپسولی باهم متفاوت اند و برخی از هتل ها امکانات بیشتری مثل سونا، جکوزی، استخر و رستوران را در بیرون اتاق های کپسولی و در داخل برخی از این کپسول ها شامل تلویزیون، شارژر، اینترنت بی سیم، آیینه، ساعت زنگ دار، رادیو و کنترل نور، دما و حتی تنظیم شیب تشک برای مسافران خود فراهم کرده اند.

اندازه هتل های کپسولی

ابعاد این کابین ها به اندازه 2 متر در یک متر و بیست و پنج سانتی متر بوده و برای اقامت یک نفر در نظر گرفته شده است. البته کپسول دو نفره هم وجود دارد که اندازه آن بزرگ تر است.

بهترین هتل های کپسولی دنیا

هاستل هونز (Honze Hostel)

در منطقه توریستی و مشهور پاتایا تایلند، با فاصله دریافت از مرکز خرید پاتایا، به یکی از بهترین هتل های کپسولی دنیا می رسید. این هتل سبکی مدرن و در عین حال سنتی و قدیمی دارد. کپسول های این هتل هم تک نفره و هم دونفره است و شما میتوانید بسته به نیازتان انتخاب کنید. همچنین اقامتگاهی اشتراکی نیز در بخشی از این هتل واقع شده است که در آن می توانید با سایر مسافران هتل آشنا بشوید.

هتل کپسولی دریم لوج(Dream Lodge)

از آن جایی که سنگاپور کشوری گران قیمت است. در سفر به آنجا انتخاب از یک هتل های کپسولی ارزان قیمت و امن می تواند هزینه های سفر را به میزان قابل توجهی کم کند. در این هتل، فقط کپسول های خواب یک نفره قرار گرفته اند و امکان استفاده از کپسول با فرد دیگر وجود ندارد. به همین دلیل این هتل بیشتر مناسب افرادی است که تنها سفر می کنند.

هتل کپسولی آستیل دوتونبوری (Capsule Hotel Astil Dotonbori)

از دیگر هتل های کپسولی، هتل آستیل دوتونبوری در شهر اوساکای ژاپن واقع شده است و تمام کپسول هایش ویژه افراد غیرسیگاری است. این ویژگی برای هتل های ژاپن کمی عجیب است. این هتل کپسولی با پذیرش 24 ساعته، مجهز به تلویزیون صفحه تخت، امکان شارژ موبایل و وسایل الکترونیکی، پورت یو اس بی و اینترنت وای فای رایگان و کمدهای قفل دار است.

اولین هتل کپسولی دنیا هم، در سال 1979 در شهر اوساکای ژاپن به نام هتل کپسولی اوساکا افتتاح شد.

هتل کپسولی اینباکس (InBox Capsule Hotel)

شهر سنت پترزبورگ روسیه یکی از محبوب ترین انتخاب های مسافران سراسر دنیا برای گردشگری است.

در یکی از مناطق قدیمی این شهر، در حدود 15 دقیقه فاصله از میدان سامر، به یکی از هتل های کپسولی به نام اینباکس می رسید. اگر این هتل را برای استراحت انتخاب کنید برای گردش و بازدید از جاذبه های فرهنگی نیز راحت خواهید بود زیرا اطراف این هتل کپسولی، پر از رستوران ها، بناهای تاریخی و موزه است.

هتل کپسولی استار آنیز(Star Anise Boutique Capsule)

از بهترین هتل های کپسولی، از آن شهر کلمبو در کشور سریلانکا است. سریلانکا سالانه میزبان مسافران زیادی از سرتاسر دنیا است. به همین دلیل لزوم ساخت چنین هتل های ارزان و در عین حال راحت و امنی در این کشور کاملا احساس می شده است.

در شهر کلمبو، پایتخت کشور سریلانکا، هتلی کپسولی به نام هتل استار آنیز است که در آن اتاق های کپسولی به سبک و سیاق های متفاوتی وجود دارند و مسافران می توانند از بین کپسول های سنتی و مدرن به دلخواه خود انتخاب کنند. همچنین این هتل بخشی به نام نشیمن دارد که عمومی است و مسافران می توانند در این بخش با مسافران دیگر هتل آشنا شوند.

هتل کپسولی در ایران

در روز شنبه 24 خرداد 99 با حضور آقای علی اصغر مونسان،وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، از اولین نمونه هتل های کپسولی در ایران رونمایی شد. این مدل هتل ها با تلاش های کانون دنیا گردی و اتومبیل رانی وارد صنعت هتل داری ایران شده و قرار است از این پس به محل های اقامتی مسافران در سراسر ایران اضافه شوند. در فاز اول این کار قرار است دویست دستگاه از این هتل های کپسولی، در شهرهای بزرگ و مهمی مثل تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و تبریز ایجاد شوند.

0

منبع: دلتابان

به "از هتل های کپسولی چه میدانید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از هتل های کپسولی چه میدانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید