اژدهای کارتونی در طبیعت پیدا شد، عکس

به گزارش عینک آفتابی، شبگرد گوش دار بزرگ یکی از مجذوب کننده ترین پرنده ها است که در نگاه اول ظاهرش یادآور اژدهای انیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم است.

اژدهای کارتونی در طبیعت پیدا شد، عکس

به گزارش خبرگزاری عینک آفتابی، شبگرد گوش دار بزرگ پرنده ای کوچک است که نسبت به جثه اش دهان بزرگی دارد. دقت در ظاهر این پرنده عجیب جزئیاتی از پرنده های گوناگون از جغد گرفته تا شاهین و حتی موجودی خیالی چون اژدها را در فکر تداعی می نماید.

شبگرد پرنده بی نظیری است که برای زنده ماندن در طبیعت قابلیت های گوناگونی به دست آورده است. این پرنده شب زی سریع پرواز می نماید و استاد فریب دادن شکارچیان و استتار است.

این پرنده آوای خاصی هم دارد که شاید شنیدنش در جنگل برای بسیاری ترسناک به نظر برسد.

با وزنی حدود 150 گرم طول بال های شبگرد به 40 سانتی متر می رسد و در جثه کوچکش دمی بلند خودنمایی می نماید.

همانطور که اشاره شد شبگرد استاد استتار است و این گونه از حمله شکارچیان در امان می ماند. علاوه بر این بینایی فوق العاده ای در تاریکی دارد که برای زندگی در شب ضروری است.

پرده درخشان یا tapetum lucidum لایه ای است که در چشم این پرنده توانایی دید در شب را برایش ممکن نموده است. این لایه فوق العاده در چشم موجوداتی دیگر چون گربه هم وجود دارد.

شبگردها در سرتاسر دنیا به عنوان موجودات شب زی با آواز پرندگان ماورایی و یک نگاه سیاه ترسناک، الهام بخش بعضی از افسانه های وحشتناک هستند.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "اژدهای کارتونی در طبیعت پیدا شد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اژدهای کارتونی در طبیعت پیدا شد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید