تنها دایناسور زنده در کره زمین، فیلم

به گزارش عینک آفتابی، لک لک نیل یا نوک کفشی یک نوع پرنده لک لک مانند است که در شرق استوایی آفریقا از سودان تا زامبیا سکونت دارند. اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت تخمین می زند که تنها بین 3300 تا 5300 لک لک نیل بزرگسال در دنیا به جای مانده است و جمعیت آن ها در حال کاهش است.

تنها دایناسور زنده در کره زمین، فیلم

به گزارش خبرگزاری عینک آفتابی، این پرنده غول پیکر به احتمال زیاد بازمانده از دوران دایناسورها است. پرنده ای بسیار بزرگ و چپاول گر که در شرق استوایی آفریقا از سودان تا زامبیا سکونت دارد. لک لک نیل پرنده بسیار بزرگی است به طوری که ارتفاع پرنده بالغ از 115 تا 150 سانتی متر،طول آن از 100 تا 140 سانتی متر ،عرض بالها از 230 تا 260 سانتی متر و وزن آن از 4 تا 7 کیلو گرم است.

پرندگان از نسل دایناسورها هستند

تیمی از محققان طی مطالعات نو خود به آنالیز نحوه استفاده از پنجه و دم دایناسورها پرداختند. این یافته ها ممکن است به بهبود درک ما از رفتار و سبک زندگی خویشاوندان منقرض شده پرندگان امروزی، از جمله توانایی های چنگ زدن و شکار آن ها یاری کند.

بیشتر بخوانید:

آخرین مدل فورد کمی گران تر از دنا!/ عکس

درخشش عجیب آب دریا خبرساز شد/ عکس

داده های نو پژوهشگران در خصوص شکل انگشتان پنجه و فلس های پاهای تروپودهای پرنده اولیه، گروهی از دایناسورهای سه انگشتی که شامل تیرانوسوروس رکس، ولوسیراپتور و پرندگان می شدند، نشان می دهد پرندگان از نسل دایناسورها هستند.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "تنها دایناسور زنده در کره زمین، فیلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها دایناسور زنده در کره زمین، فیلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید