توصیه گوگل به کاربران هواوی: از منابع غیررسمی اپلیکیشن های گوگل را نصب نکنید

به گزارش عینک آفتابی، در سال گذشته، دولت ایالات متحده آمریکا هواوی را در فهرست سیاه وزارت بازرگانی قرار داد و در نتیجه روابط بین این شرکت و گوگل دچار مسائل گسترده ای شد. به همین خاطر گوشی های اندرویدی تازه نفس ساخت هواوی نمی توانند از اپلیکیشن هایی مانند پلی استور، جیمیل، گوگل مپس و دیگر اپلیکیشن های این شرکت بهره ببرند. حالا پیش از رونمایی پرچم داران جدید این کمپانی چینی، گوگل بیانیه مفصلی را در خصوص این شرایط منتشر نموده و ضمن آن به کاربران توصیه شده که اپلیکیشن های گوگل را به وسیله منابع غیر رسمی دانلود و نصب نکنند.

توصیه گوگل به کاربران هواوی: از منابع غیررسمی اپلیکیشن های گوگل را نصب نکنید

البته دولت آمریکا طی ماه های اخیر چندین مجوز موقت برای هواوی صادر نموده که اگرچه این مجوزها همچنان دست هواوی را برای گوشی های جدید باز نمی گذارد، اما حداقل به گوگل اجازه می دهد برای مدل های عرضه شده قبل از شروع تحریم، در زمینه ارائه آپدیت های امنیتی با هواوی همکاری داشته باشد.

گوگل اعلام نموده که سوالات متعددی در خصوص گوشی های جدید هواوی دریافت نموده و مشخصا در خصوص چگونگی دسترسی غیر رسمی به اپلیکیشن ها و سرویس های گوگل از این شرکت سوال شده است. گوگل در این بیانیه خاطرنشان نموده که این گوشی ها فرایند امنیتی گوگل را پشت سر نگذاشته اند و ضمناً از پلی استور هم بهره نمی برند. در نتیجه، این گوشی ها فاقد مجوز محسوب می شوند و از لحاظ رسمی قادر به استفاده از برنامه ها و سرویس های گوگل نخواهند بود. گوگل در بخش دیگر بیانیه خود خاطرنشان نموده که دسترسی غیر رسمی به این اپلیکیشن ها می تواند خطرات امنیتی به همراه داشته باشد. به خصوص شاید بعضی از این اپلیکیشن ها در منابع مختلف دستکاری شده باشند و امنیت کاربر را به خطر بیندازند.

کمپانی گوگل مشخصا نگرانی خود را در خصوص کاربران معمولی گوشی های جدید هواوی ابراز نموده است که مثلا می خواهند به اپلیکیشن های معروفی مانند یوتیوب دسترسی پیدا نمایند. چنین افرادی با مراجعه به راهنماهای آنلاین، شاید با منابع حاوی بدافزارها روبرو شوند و چنین افرادی احتمالا از خطرات مربوط به این اقدامات آگاهی چندانی ندارند.

منبع: 9To5Google

منبع: دیجیکالا مگ

به "توصیه گوگل به کاربران هواوی: از منابع غیررسمی اپلیکیشن های گوگل را نصب نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه گوگل به کاربران هواوی: از منابع غیررسمی اپلیکیشن های گوگل را نصب نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید