تولید خودروی هوشمند خورشیدی در ایران ، از احتمال بروز اختلال در سامانه های کامپیوتری با آغاز سال جدید تا جدیدترین شیوه تشخیص کرونا خبرنگاران

به گزارش عینک آفتابی، برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی های روز با ما همراه باشید.

تولید خودروی هوشمند خورشیدی در ایران ، از احتمال بروز اختلال در سامانه های کامپیوتری با آغاز سال جدید تا جدیدترین شیوه تشخیص کرونا خبرنگاران

به گزارش خبرنگار فناوری عینک آفتابی، حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

هزینه استخراج RNA ویروس کرونا ارزان تر می شود؟

تشخیص بیماری کرونا با استخراج RNA ویروسی SARS-CoV-2 از نمونه های بالینی مانند سواب های بینی و حلق اجرا شده و تشخیص ویروس با استفاده از روش های واکنش زنجیره ای پلیمراز رونویسی معکوس در زمان واقعی انجام می شود. محققان با استفاده از نانوذرات، روشی ارائه کردند که می تواند RNA ویروس کرونا را به شکلی ایمن، ارزان و ساده از نمونه های آزمایشی بیرون بکشد و با این کار تشخیص کرونا را ساده تر کند.

باتری های نانویی که 15 سال دوام دارند

شرکت لاگ ناین (Log 9)، یک استارت آپ نانویی است که ادعا می کند باتری های جدیدی طراحی کرده که برای خودرو های الکتریکی قابل استفاده بوده و دوام 15 ساله دارد. این شرکت با شرکت هایی مانند آمازون، شدوفکس و دلهیوری همکاری کرده است.

خودروی هوشمند خورشیدی به تولید رسید

مهران صفدار مدیرعامل شرکت دانش بنیان مهندسی کویر خودرو سپاهان گفت: این شرکت محصولات فناورانه ای مختلفی را طراحی و تولید کرده است. یکی از محصولات جدید ما نیز که به تازگی آزمون های فنی را پشت سر گذارده است، خودرو خورشیدی رکابی است.

جدیدترین شیوه تشخیص آلودگی ویروس کرونا ارائه شد

پیتر لیلهوج مهندس مکانیک دانشگاه رایس یک تراشه میکروسیالی به اندازه تمبر تولید کرده است که غلظت پروتئین نوکلئوکپسید (N) کرونا را در سرم خون اندازه گیری می کند، خونی که از یک خراش انگشت استاندارد به دست آمده است.

احتمال بروز اختلال در سامانه های کامپیوتری با آغاز سال 1400

مرکز مدیریت راهبردی افتا از مسئولان و متخصصان IT زیرساخت های حیاتی، تولیدکنندگان سامانه ها و ارائه دهندگان خدمات پشتیبانی خواست، برای پیشگیری از وقوع هر اختلالی به هنگام آغاز سال 1400، تمامی سامانه های وابسته به تاریخ شمسی از جمله CRM، انبارداری، فروش، حسابداری، مدیریت محتوا و هر سامانه دیگری را از نظر امکان بروز مشکل در تغییر تاریخ و آغاز سال جدید، بررسی کنند.

حرکت مریخ نورد استقامت در مریخ

مریخ نورد استقامت ناسا به آرامی در مریخ حرکت می کند، اما اکنون می توانیم صدای چرخش لاستیک های آن در خاک مریخ را از فاصله 239 میلیون مایلی بشنویم. آژانس فضایی آمریکا اولین ویدئو از صدای شش چرخ این مریخ نورد که در حال بررسی دهانه جزرو برای جستجوی نشانه های باستانی زندگی است، به اشتراک گذاشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تولید خودروی هوشمند خورشیدی در ایران ، از احتمال بروز اختلال در سامانه های کامپیوتری با آغاز سال جدید تا جدیدترین شیوه تشخیص کرونا خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید خودروی هوشمند خورشیدی در ایران ، از احتمال بروز اختلال در سامانه های کامپیوتری با آغاز سال جدید تا جدیدترین شیوه تشخیص کرونا خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید