خبرنگاران حال 25 درصد بیماران کرونایی بستری در مازندران وخیم است

به گزارش عینک آفتابی، ساری - خبرنگاران - تازه ترین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل نشان می دهد که هم اکنون 103 بیمار مبتلا به کووید 19 استان به خاطر وخامت حالشان در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند. این تعداد حدود 25 درصد مجموع بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های استان را شامل می شود.

خبرنگاران حال 25 درصد بیماران کرونایی بستری در مازندران وخیم است

به گزارش عینک آفتابی ، مجموع بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های استان تا ظهر روز یکشنبه اول فروردین ماه 441 نفر اعلام شده است که 20 نفر کمتر از روز گذشته است.

طبق این گزارش ، طی 24 ساعت منتهی به ظهر یکشنبه در مجموع 68 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در بیمارستان های استان بستری شدند که از این تعداد 65 نفر روی تخت بیمارستان های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و سه نفر هم در بیمارستان های دانشگاه های علوم پزشکی بابل بستری شدند.

همچنین در همین مدت 87 بیمار هم پس از بهبودی نسبی از بیمارستان های استان ترخیص شده اند که 61 نفر از بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی مازندران و 26 نفر هم از بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی بابل بودند.

وخامت بیشتر حال بیماران بابلی

اگر چه هم اکنون بیشترین تعداد بیماران کووید 19 استان با 325 نفر در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی مازندران بستری هستند و آمار بیماران دانشگاه علوم پزشکی بابل هم 116 نفر است ، ولی به نسبت ، بیشترین تعداد بیماران با شرایط وخیم مربوط به بابل است.

طبق این گزارش هم اکنون 34 بیمار بستری در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل به خاطر وخامت حال در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند که معادل 30 درصد کل بیماران کرونایی آنهاست در حالی که مجموع بیماران بدحال بستری در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران 79 نفر است که 24 درصد کل بیماران را شامل می شود.

آمار بستری بیماران کرونایی در مازندران که از 29 اسفند ماه 99 به زیر 500 نفر رسید ، برای سومین روز متوالی ادامه یافت ، فرایندی که به اعتقاد مسئولان دانشگاه های علوم پزشکی استان تداوم آن به استمرار رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بستگی دارد.

مازندران بر خلاف استان های دیگر کشور از اواخر آذر ماه پارسال وارد موج سوم شیوع کرونا شد و تا اواسط بهمن فرایند افزایشی آمار بیماران بستری را تجربه کرد به گونه ای که در نقطه پیک تعداد بیماران بستری به بیشتر از یکهزار و 500 نفر رسیده بود.

چسبندگی موج سوم کرونا برای مازندران شدیدتر از سایر نقاط کشور بود و به همین خاطر هم رسیدن آمار بیماران بستری به کمتر از 500 نفر آن هم پس از حدود 6 ماه اگر چه برای شهفرایندان استان امیدوار کننده و باعث خوشحالی است ولی برای کادر درمان با بیم و امید همراه است. بیم مجموعه کادر پزشکی و درمانی استان از این است که کاهش آمار بیماران بستری به تشدید عادی انگاری و سهل دریافت رعایت پروتکل های بهداشتی بینجامد ، شرایطی که می تواند استان را وارد موج چهارم کند.

پیش از این وزیر بهداشت هم در سفری کوتاه به مازندران هشدار داده بود که سفرهای نوروزی به همراه سهل انگاری در رعایت پروتکل های بهداشتی و همزمان شدن این شرایط با شیوع ویروس کرونای انگلیسی ، خطر ورود مازندران به موج چهارم را دوچندان کرده است.

ویروس کرونای انگلیسی از نیمه دوم اسفند ماه پارسال با شناسایی 2 بیمار در قائمشهر به مازندران رسید و در این مدت آمار درگیری با این ویروس به 33 نفر و حوزه جغرافیایی انتشار آن نیز به پنج شهرستان رسیده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران حال 25 درصد بیماران کرونایی بستری در مازندران وخیم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حال 25 درصد بیماران کرونایی بستری در مازندران وخیم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید