دو مدل مک بوک پرو با نمایشگر Mini-LED در سال 2021 رونمایی خواهند شد

به گزارش عینک آفتابی، یکی از تحلیل گران با سابقه محصولات اپل به نام مینگ چی کو اعتقاد دارد که اپل در سال 2021 از دو مک بوک پرو با نمایشگر Mini-LED رونمایی خواهد نمود. این شخص همچنین مدعی شده است که اپل میخواهد از مک بوک ایر با نمایشگر Mini-LED در سال 2022 رونمایی کند.

دو مدل مک بوک پرو با نمایشگر Mini-LED در سال 2021 رونمایی خواهند شد

این تحلیل گر این اطلاعات را در پیش بینی های خود در رابطه به برنامه آینده اپل در خصوص استفاده از نمایشگر های Mini-LED در مک ها به سرمایه گذاران ارائه داده است. او همچنین پیش بینی نموده است که اپل در سال 2021 از نسخه 14 اینچ مک بوک پرو همراه با طراحی جدید در کنار سایر مدل ها رونمایی خواهد نمود.

با وجود اینکه این تحلیل گر اطلاعاتی را هم در رابطه با رونمایی از مک بوک ایر با نمایشگر Mini-LED در سال 2022 ارائه داده است، اما او اطلاعاتی را در رابطه با احتمال رونمایی از این مک بوک ایر با طراحی جدید ارائه ننموده است.

نمایشگر های Mini-LED همان گونه که از نامشان تعیین است، از تعداد بسیار زیادی LED در اندازه کوچک تشکیل شده اند. در نمایشگر های LED مرسوم نور پس زمینه نمایشگر توسط تعداد کمی LED درست می گردد و این LED تشکیل دهنده نمایشگر نور قسمت های بزرگی از نمایشگر را تأمین می نمایند. استفاده از تکنولوژی Mini-LED باعث می گردد که پنل تأمین نماینده نور نمایشگر از تعداد بسیار زیادی LED بااندازه کوچک تشکیل شده باشد.

استفاده از این تکنولوژی باعث می گردد که نور پس زمینه نمایشگر به صورت کاملا یکنواخت تأمین گردد و به دلیل تاریک کردن ناحیه ای قسمت های مختلف نمایشگر توسط این LED کوچک تشکیل دهنده نمایشگر، این نمایشگر ها دارای کنتراست بالاتری هم هستند.

در نهایت استفاده از این تکنولوژی باعث می گردد که با استفاده از تکنولوژی مقرون به صرفه نمایشگر های LCD و بدون احتیاج به استفاده از نمایشگر های گران قیمت OLED، بتوان نمایشگر هایی را با کنتراست بسیار بالا فراوری کرد.

  • اپل احتمالا قابلیت فورس تاچ را به تاچ بار مک بوک پرو اضافه خواهد نمود

کو همچنین عقیده دارد با وجود اینکه نمایشگر های Mini-LED نسبت به نمایشگر های LED عادی گران قیمت تر هستند، اما استفاده از آن ها در محصولات قیمت نهایی محصول را افزایش نخواهد داد. او در رابطه با این موضوع می گوید: جایگزینی پردازنده های اینتل با پردازنده های اپل سیلیکون در مک ها افزایش هزینه به دلیل استفاده از این نمایشگر ها را جبران می نماید.

آنالیز های انجام شده نشان می دهند که اپل به صورت کلی از یک طراحی ظاهری در مک ها بین چهار تا چهار و نیم سال استفاده می نماید. طراحی ظاهری تمامی مک بوک پرو های که اپل هم اکنون آن ها را به فروش می رساند و حتی مدل های جدیدی دارای پردازنده اپل سیلیکون، مشابه مک بوک پرویی است که این شرکت در سال 2016 از آن با طراحی جدید رونمایی کرد. همچنین برای نمونه اپل در سال 2012 از اولین مک بوک پرو های مجهز به نمایشگر رتینا رونمایی کرد و سپس در سال 2016 آن ها را با مک بوک پرو های دارای طراحی جدید جایگزین کرد.

  • مک بوک با طراحی جدید نیمه دوم 2021 رونمایی می گردد

در ما سپتامبر 2019 (شهریور 1398) کو گفت که اپل میخواهد در آیپد های پرو و مدل های قدرتمند مک بوک پرو از نمایشگر Mini-LED ساخته شده توسط LG دیسپلی استفاده کند. در آن موقع این تحلیل گر حدس و گمان هایی را هم در رابطه با رونمایی از این مدل ها در اواخر 2020 یا اوایل 2021 مطرح نموده بود.

در اطلاعات ارائه شده به سرمایه گذاران در ماه مارچ 2020 (اسفند ماه) همچنین توضیحاتی در رابطه با استفاده احتمالی از نمایشگر های Mini-LED در سال 2020 مطرح شده بود و عنوان شده بود که اپل میخواهد از این نمایشگر ها در سه مدل آیپد، نسخه جدید آی مک پرو 27 اینچ، نسخه جدید مک بوک پرو 16 اینچ و نسخه 14.1 اینچی مک بوک پرو که جایگزین مدل 13 اینچ مک بوک پرو خواهد شد، استفاده کند.

در گزارش منتشر شده توسط کو در روز چهارشنبه اولین بار است که این تحلیل گر ادعا هایی را در رابطه با استفاده از نمایشگر Mini-LED در مک بوک ایر در سال 2022 مطرح نموده است. علاوه بر این، کو همچنین اعتقاد دارد که تعداد مک بوک ایر و مک بوک پرو های عرضه شده به بازار در سال رشد چشمگیری را خواهد داشت و بعد از سه سال با دو برابر شدن به عدد 30 میلیون دستگاه در سال خواهد رسید.

پارامتر هایی مانند استفاده از پردازنده های جدید اپل سیلیکون و استفاده از طراحی جدید، در آینده باعث افزایش تقاضا برای این مک ها خواهند شد.

  • نمایشگر مینی LED چیست و چرا اپل می خواهد از این تکنولوژی استفاده کند؟

منبع: Appleinsider

منبع: دیجیکالا مگ

به "دو مدل مک بوک پرو با نمایشگر Mini-LED در سال 2021 رونمایی خواهند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو مدل مک بوک پرو با نمایشگر Mini-LED در سال 2021 رونمایی خواهند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید