سازندگان Helldivers 2 نسبت به کپی های تقلبی روی استیم واکنش نشان دادند

به گزارش عینک آفتابی، بازی هل دایورز 2 (Helldivers 2) یکی از بهترین عناوین آنلاین عرضه شده در این چند سال است. این بازی توانست موفقیت بسیار خوبی کسب بکند و با استقبال بسیار خوبی از طرف کاربران، مخصوصاً کاربران پلتفرم کامپیوتر روبرو شود. همین موفقیت باعث شد که اخبار بسیار زیادی حول این بازی منتشر شود.

سازندگان Helldivers 2 نسبت به کپی های تقلبی روی استیم واکنش نشان دادند

حال با پیروزیت بسیار زیاد این بازی، در شب گذشته برخی کاربران شاهد دو بازی دیگر به همین نام در فروشگاه استیم بودند. هر دو بازی به این موضوع اشاره داشتند که سازنده آن ها شرکت Arrowhead بوده و ناشر آن نیز پلی استیشن است. با انتشار خبر عرضه این دو بازی تقلبی در دنیای گیمینگ، شرکت سازنده یک بیانیه منتشر کرد که تنها نسخه های بازی هل دایورز 2، به نام های هل دایورز 2 و هل دایورز 2: سوپر سیتیزن ادیشن (Helldivers 2: Super Citizen Edition) هستند.

مدیر بخش جامعه شرکت Arrowhead در یک توییت گفت که عرضه بازی های تقلبی و تلاش برای کلاهبرداری در دنیای گیمینگ بسیار ناراحت کننده است. با این حال این شرکت نام دو بازی خود را بار دیگر به صورت رسمی اعلام کرده تا کاربران به هنگام خرید آن ها را با نسخه های تقلبی اشتباه نگیرند.

نکته مثبت اینجاست که هر دو بازی تقلبی موجود در فروشگاه استیم به طور کامل پاک شده اند. زمانی که شما به تصاویری که از این دو بازی تقلبی منتشر شده است، دقت کنید، متوجه خواهید شد که شباهت بسیار زیادی به بازی اصلی دارند. در اصل هر دو بازی اطلاعات مشابهی را به کاربران ارائه داده و تنها تاریخ عرضه آن ها فرق دارد.

طبق چیزی که منتشر شده یکی از عناوینی که به صورت تقلبی از نام هل دایورز 2 استفاده می کرده بازی فیگورالیتی (Figurality) است. این بایز از طریق شرکت Bside طراحی شده و در همان ابتدای عرضه نام صفحه فروش این بازی به هل دایورز 2 تغییر کرده است. این در صورتی است که اگر کاربر این بازی را خریداری کند در اصل بازی فیگورالیتی را خریداری کرده و با عنوان اشتباهی روبرو خواهد شد.

قابلیت تعویض نام و صفحه فروش تا این حد در استیم باعث شده که شرکت ولو به فکر از بین بردن این مشکل بیافتد. نکته اینجاست که اگر این روند فراگیر شود بیشتر بازی های کوچک از این موضوع استفاده کرده تا خود را محبوب بکنند. مشکل اینجا تنها افزایش توجه نیست بلکه این موضوع باعث کلاهبرداری نیز خواهد شد.

بازی هل دایورز 2 یک پیروزیت بسیار بزرگ هم برای شرکت Arrowhead و هم پلی استیشن است. به حدی که این بازی پیروز ترین عنوان عرضه شده از طرف شرکت پلی استیشن روی پلتفرم کامپیوتر بوده و همین موضوع باعث شده که افراد زیادی به فکر سوء استفاده از آن افتادند. حال با توجه به این اتفاق به احتمال زیاد ما شاهد سخت گیری های بیشتر از سوی استیم در نام گذاری بازی های مختلف خواهیم بود.

منبع: Eurogamer

منبع: دیجیکالا مگ

به "سازندگان Helldivers 2 نسبت به کپی های تقلبی روی استیم واکنش نشان دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازندگان Helldivers 2 نسبت به کپی های تقلبی روی استیم واکنش نشان دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید