شرکت سازنده ChatGPT پادزهر آن را ساخت!

به گزارش عینک آفتابی، ابزار نو شرکت OpenAI می تواند به شما یاری کند متن نوشته شده به وسیله هوش مصنوعی ChatGPT را شناسایی کنید. البته این ابزار ممکن است در تشخیص خود اشتباه کند.

شرکت سازنده ChatGPT پادزهر آن را ساخت!

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت OpenAI ابزاری منتشر نموده است که به شما یاری می نماید معین کنید آیا یک متن به وسیله انسان نوشته شده است یا هوش مصنوعی؛ با این حال، سازنده ChatGPT هشدار می دهد که این ابزار ممکن است اشتباه کند.

این ابزار متشکل از کادری است که می توان متنی با حداقل 1000 کاراکتر را در آن جایگذاری کرد. سپس این ابزار عباراتی مانند بسیار بعید است که این متن به وسیله هوش مصنوعی فراوری شده باشد یا این متن احتمالاً با هوش مصنوعی فراوری شده است، ارائه می نماید.

نویسنده این خبر می نویسد: من از ChatGPT برای نوشتن مقاله ای در خصوص الگو های مهاجرت پرندگان استفاده کردم و سپس این ابزار را با استفاده از آن آزمایش کردم. پاسخ ابزار احتمالاً به وسیله هوش مصنوعی فراوری شده بود.

همزمان این ابزار تشخیص هوش مصنوعی، چندین مقاله نوشته شده به وسیله انسان را بسیار بعید است که به وسیله هوش مصنوعی فراوری شده باشد ارزیابی کرد؛ بنابراین اگرچه این ابزار می تواند نتایج کاذب در هر دو حالت به همراه داشته باشد، اما این آزمایش دستکم درجه ای از دقت در آن را نشان می دهد. با این حال، شرکت OpenAI هشدار می دهد که از این ابزار نباید به تنهایی برای معین صحت محتوا استفاده کرد. علاوه بر این عملکرد آن با متون دارای 1000 کلمه یا بیشتر بهتر است.

این استارتاپ پس از انتشار ابزار ChatGPT خود در ماه نوامبر، از سوی اساتید تحت فشار قرار گرفته است. این هوش مصنوعی می تواند در عرض چند ثانیه مقالاتی را بر اساس پیغام های متنی ساده ایجاد کند و حتی در آزمون کارشناسی ارشد بازرگانی و حقوق قبول گردد و در عین حال فرصت های وسوسه انگیز جدیدی برای تقلب به وسیله دانش آموزان فراهم کند. در نتیجه، مدارس دولتی نیویورک استفاده از این ربات را در شبکه های وای فای و دستگاه های مدرسه خود ممنوع نموده اند.

ChatGPT که ورود پر سر و صدایی داشته است و پای آن حتی به رسانه هایی که مشتاق اتوماتیک کردن فراوری مقالات سازگار با سئو هستند نیز باز شده، تجارت بزرگی برای شرکت OpenAI است. طبق گزارش ها، این شرکت اوایل ماه جاری یک سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری از سوی مایکروسافت داشت. مایکروسافت میخواهد آن را با بینگ و آفیس 365 ادغام کند. ظاهرا شرکت OpenAI اواخر سال گذشته درباره فروش سهام آن به ارزش 29 میلیارد دلار صحبت نموده است که آن را به یکی از با ارزش ترین استارتاپ های ایالات متحده تبدیل می نماید.

اگرچه ChatGPT در حال حاضر برترین مدل هوش مصنوعی با زبان طبیعی در دسترس عموم است، گوگل، بایدو و دیگران در حال کار بر روی رقبای آن هستند. هوش مصنوعی LaMDA گوگل به میزان کافی متقاعد کننده است که یک محقق سابق سال گذشته با ادعای اینکه این چت بات حساس است، از کار خود در گوگل استعفا داد. گوگل تنها نسخه های بسیار محدودی از چت بات خود را در نسخه بتا منتشر نموده است.

منبع: فرارو

به "شرکت سازنده ChatGPT پادزهر آن را ساخت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت سازنده ChatGPT پادزهر آن را ساخت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید