چه اتفاقی در لایو تیک تاک در حال رخ دادن است؟

به گزارش عینک آفتابی، زمستان نیست. ماه آگوست است، اما بابانوئل سخت مشغول به کار است. نه، او مشغول آنالیز لیست اش به منظور تهیه هدیه برای بچه های خوب در سراسر دنیا نیست بلکه در حال پخش زنده در تیک تاک است جایی که 1.3 میلیون دنبال نماینده دارد. سال جاری بابانوئل کسی است که لیست آرزو ها را دارد. او امیدوار است افرادی که پخش زنده او را دیدن می نمایند هدایای دیجیتالی را با استفاده از تیک تاک کوین برایش ارسال نمایند ارزی سکه ای که به کاربران اجازه می دهد تا با خرید نماد های دیجیتالی بازیگوش مانند ستاره ها، جغدها، اتوبوس های مدرسه، گل رز و به طور موثر پول نقد را به سازندگان مورد علاقه خود ارسال نمایند در حالی که سرود های کریسمس در پس زمینه پخش می شوند و هدایت ها به گوش می رسند بابانوئل با خنده ای دلپذیر از فرستندگان تشکر می نماید. او می گوید: خیلی سرگرم نماینده است!

چه اتفاقی در لایو تیک تاک در حال رخ دادن است؟

به گزارش عینک آفتابی به نقل از آتلانتیک، عملکرد بابانوئل با عجیب ترین اتفاقی که در پلتفرم پخش زنده تیک تاک رخ می دهد فاصله زیادی دارد. عجیب ترین چیزی که می شد در تیک تاک دید این بود: مردی که هر بار که به او هدیه می دهند به خودش سیلی می زند.

دیگری با شمارنده ای که روی 9,999,999,999,999 تنظیم شده یک عدد کمتر از هدف 10 تریلیون مخاطبان اش را جذب می نماید: هدایای خاص این عدد را پایین می آورند. دیگران آن را بالا می برند. گاهی ده ها هزار دلار در ماه عایدی دارند.

تیک تاک لایو بخشی متمایز از اپلیکیشن بزرگ تیک تاک است. بخش پخش زنده یک کارناوال آنلاین بدون توقف است عجیب و پر زرق و برق و حداکثری و کثیف است و بعلاوه یک تجارت بزرگ می باشد. تحلیلگران بازار تخمین می زنند که کاربران احتمالا میلیارد ها دلار در آنجا خرج می نمایند.

تیک تاک ممکن است برای بسیاری از مردم مفاهیم و معانی زیادی داشته باشد: تهدید امنیت ملی، فکر خوان، فعال نماینده غم و اندوه، نمایش استعداد های نوجوان، اما یک چیز قطعی است: پلتفرمی که مالک آن Byte Dance است ویدیو های پایکوبی آن ممکن است محتوای کلیشه ای قدرتمند برنامه For You باشد، اما این تنها بخش بسیار کوچکی از تیک تاک است. تیک تاک به شدت در حال ایجاد اقتصاد فرعی اینترنتی خود است جایی که محصولات فروخته می شوند و در عجیب ترین شرایط ثروت را به ارمغان می آورند.

امروزه لایو تیک تاک که به صورت الگوریتمی ارائه می شوند بیش تر شبیه قلابی است که کاربران را به یک بازار گسترده می کشاند جایی که پول به سود برنامه تغییر می نماید و همه چیز به وقوع می پیوندد.

در اوایل امسال تیک تاک اولین اپلیکیشنی بود که در یک بازه زمانی سه ماهه بیش از یک میلیارد دلار هزینه مصرف نماینده داشت. بخش عمده ای از این هزینه ها ریشه در لایو تیک تاک دارد: به گفته Data.ai یک شرکت تجزیه و تحلیل اپلیکیشن بیش از 99 درصد از عایدی خرید درون برنامه ای از خرید سکه های تیک تاک ارزی که برای هدیه دادن به سازندگان استفاده می گردد، حاصل شده است. تیک تاک باید توجه داشته باشد که این هدایا به طور مستقیم ارزش پولی ایجاد نمی نمایند.

در عوض، آن ها به امتیاز کلی محبوبیت سازنده یاری می نمایند که برایشان الماس کسب می نماید یک ارز بازی سازی شده دیگر که می توان آن را با پول واقعی نقد کرد. Sensor Tower یک شرکت هوشمند بازار، تخمین می زند که مصرف نمایندگان از زمان راه اندازی این برنامه 9 میلیارد دلار برای سکه های تیک تاک در سراسر دنیا هزینه نموده اند و هنگامی که خرید به وسیله اپ استور اپل یا پلی استور گوگل انجام می گردد آن شرکت ها کمیسیون دریافت می نمایند.

هدیه دادن در تیک تاک بسیار مقرون به صرفه و از همه مهم تر بسیار آسان است. یکی از هدایای محبوب یک گل رز دیجیتال است که بسته آن یک سکه یا حدود یک پنی قیمت دارد. یک هدیه گران تر مانند کلاه گاوچرانی 199 سکه یا حدود 2 دلار برای شما هزینه دارد.

این قیمت های پایین کاربرانی را جذب می نماید که در غیر این صورت تمایلی به پرداخت برای محتوا ندارند. آن ها اساسا تراکنش های خرد هستند: نمونه هایی از نوعی رفتار خرج کردن و فراموش کردن آن که برای میلیون ها بازی مقرون به صرفه گوشی تلفن همراه نیز اعمال می گردد.

زک فیچ یک استراتژیست کارزار در شرکت اینفلوئنسر مارکتینگ Ubiquitous می گوید: من فکر می کنم این فقط مردم را تشویق می نماید تا تراکنش های کوچک واقعا بسیار کوچکی انجام دهند که به آنان این احساس را می دهد که واقعا هیچ کاری انجام نمی دهند. آنان با دوستان خود سرگرم می شوند یا می خندند.

از نظر فرهنگی، هزینه های لایو تیک تاک متفاوت از سایر پلتفرم های پخش زنده به نظر می رسد. شما در تیک تاک همواره آماده هستید تا به مورد بعدی بروید: تعاملات می توانند سریع و تراکنشی باشند. شما چند سنت خرج می کنید تا یک نفر گاهی اوقات خارج از دوربین نام شما را با خط شکسته بنویسد. این می تواند هر کسی و در هر کجا باشد. شما برای سرگرم شدن پول می دهید. به همین علت شما انعام نمی دهید شما برای یک ذره توجه یا یک تکه کنترل هزینه می کنید. شما به پخش نماینده های زنده انعام نمی دهید، زیرا از تماشای آن ها با بادکنک آبی غول پیکر لذت می بردید. شما یک گل رز دیجیتال را با هدف صریح اضافه کردن آب بیشتر به یک بادکنک آبی باز نشده به آن ها می دهید بار ها و بار ها تا زمانی که بادکنک آب در یک سوزن نزدیک متورم گردد و منفجر گردد. در نتیجه، مخاطب بخشی از اجراست.

این که ما بسیار مشتاق هستیم در نمایش شرکت کنیم ممکن است امری تازه به نظر برسد، اما واقعا این طور نیست. بروک ارین دافی استاد بخش ارتباطات در دانشگاه کرنل به شو های واقعی مانند امریکن آیدل به عنوان روش دموکراسی سازی برنامه ها اشاره می نماید که در آن شرکت های رسانه ای بزرگ اجازه می دهند مخاطبان عادی در این نمایش شرکت نمایند. پخش زنده در تیک تاک یا خارج از آن بر اساس این سُنت مشارکتی است. دافی می افزاید: به عنوان بیننده ما نمی خواهیم در حاشیه باشیم. ما می خواهیم در این بازی شرکت کنیم.

ما در عصر تفریح همه جانبه زندگی می کنیم که در آن انتظار داریم همه چیز سرگرم نماینده باشد. این موضوع در هیچ کجا به آسانی لایو تیک تاک آشکار نمی گردد جایی که سازندگان بدون وقفه در حال کار هستند و سعی می نمایند توجه مخاطبان را تا زمانی که ممکن است حفظ نمایند.

از یک طرف به نظر می رسد که لایو راه جدیدی به سازندگان برای کسب عایدی از آثارشان می دهد. از سوی دیگر، سخت است که وقتی می بینید افرادی برای دلار سخت کار می نمایند و کمی احساس خجالت نکشید. با این وجود، پس از آن شاید همه ما به قدری مشغول باشیم که به کسی پول بدهیم.

منبع: فرارو

به "چه اتفاقی در لایو تیک تاک در حال رخ دادن است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه اتفاقی در لایو تیک تاک در حال رخ دادن است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید