طرز تهیه سس مایونز خانگی

به گزارش عینک آفتابی، در بین چاشنی های متفاوتی که برای انواع غذا وجود دارد سس ها بسیار محبوب و پرطرفدارند که آنها را می توان با انواع غذاهای گوشتی و غیر گوشتی همراه کرد

طرز تهیه سس مایونز خانگی

به گزارش عینک آفتابی به نقل از ایران کوک

مواد لازم:

  • زرده تخم مرغ 2 عدد
  • روغن زیتون2 لیوان
  • پودر خردل 1 قاشق چایخوری
  • سرکه 2 قاشق غذاخوری
  • آبلیمو 4 قاشق چایخوری
  • شکر 1 قاشق چایخوری
  • فلفل سفید 1/2 قاشق چایخوری
  • نمک 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه سس مایونز

مرحله اول:

سفیده تخم مرغ را به خوبی از زرده جدا کنید.(یک راه که به راحتی زرده و سفیده را می توانید از هم جدا کنید این است که به محض خارج کردن تخم مرغ از یخچال این کار را انجام دهید یعنی زمانی که تخم مرغ انسجام کامل دارد)

مرحله دوم:

تخم مرغ را همراه شکر، نمک و پودر خردل در میکسر بریزید و به خوبی هم بزنید تا تغییر رنگ دهد(کرم رنگ گردد).

مرحله سوم:

آبلیمو و سرکه را مخلوط کنید و نیمی از این ترکیب را قطره قطره به تخم مرغ اضافه کنید. در حین اضافه کردن، دستگاه روشن باشد و مدام هم بخورد.

مرحله چهارم:

در این مرحله نیمی از روغن را به تدریج (قطره قطره) به مایه سس مایونز بیافزایید و به طور پیوسته هم بزنید تا سس غلیظ گردد. سپس باقی مخلوط آب لیمو و سرکه را کم کم اضافه نمایید و پس از آن باقی روغن را به همان روش اضافه کنید تا سس یکدستی حاصل گردد.

مرحله پنجم:

پس از اینکه سس آماده شد فلفل سفید را بیافزایید و اجازه دهید یک تا دو ساعت سس مایونز در محیط بماند.

مرحله ششم:

سس را در ظرف در دار شیشه ای بریزید و آن را در یخچال قرار دهید. (مدت نگهداری سس مایونز خانگی یک هفته است. چرا که مواد نگهدارنده ندارد و سریع فاسد می گردد. پس سعی کنید به مقدار احتیاج سس را تهیه و نگهداری کنید)

نکات کلیدی تهیه سس مایونز:

-از جمله دلایلی که می تواند باعث بریده شدن این سس گردد می تواند اضافه کردن یکباره روغن یا سرکه باشد وهمچنین مخلوط شدن سفیده با زرده نیز می تواند باعث این اتفاق گردد.

-یکی دیگر از مسائل تهیه سس این است که رنگ سس مایل به زرد می گردد و این می تواند به دلیل خوب هم نخوردن زرده تخم مرغ باشد و یا اینکه زرده تخم مرغ پررنگ بوده است.

-در سس مایونز خانگی از فلفل سیاه نیز می توان استفاده کرد اما اگر می خواهید سسی داشته باشید که بیشتر شبیه به سس مایونز آماده و بازاری است استفاده از فلفل سفید گزینه بهتری است.

-استفاده از روغ زیتون هنگام تهیه سس مایونز گزینه مناسب تری است چرا که این روغن از جمله روغن های خنثی است و باعث می گردد کیفیت ظاهری سس بالا برود اما در صورتی که مایل هستید می توانید از روغن مایع معمولی نیز در تهیه مایونز بهره ببرید.

-انواع ادویه و سبزیجات را می توان در مرحله آخر به سس اضافه کرد و سس هایی با طعم های خاص متفاوت تهیه کرد.

منبع: جام جم آنلاین

به "طرز تهیه سس مایونز خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سس مایونز خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید