فرزندم اعتماد به نفس ندارد

به گزارش عینک آفتابی، فرزندم اعتماد به نفس ندارد؟ نمی تواند درست تصمیم بگیرد. از حضور در جمع دچار اضطراب می گردد. این سوالاتی است که شاید برخی از پدر و مادرها در فکر داشته باشند و بخواهند دلیل پایین بودن اعتماد به نفس کودک خود را بدانند.

فرزندم اعتماد به نفس ندارد

گروه خانواده-مژگان مهرابی:حامد امامی نژاد کارشناس مسائل خانواده درباره این موضوع می گوید: بعضی از بچه ها اعتماد به نفس فراوان و مناسبی دارند. آنها با خوشحالی هر چالش جدیدی را که برایشان پیش می آید می پذیرند و سعی می نمایند عملکرد خوبی داشته باشند. اما بعضی دیگر از بچه ها اعتماد به نفس پایینی دارند. عدم اعتماد به نفس در بچه ها باعث می گردد که آنها همواره مضطرب، نگران و ناامن باشند. به باور امامی نژاد، علت پایین بودن اعتماد به نفس بچه ها نوع رفتار والدین است. او اشاره می نماید: پدر و مادرهای قانون مند و سخت گیر که مرتب تذکر می دهند و امر و نهی می نمایند خبر ندارند با هر جمله سرزنشی چه بلایی بر سر کودک خود می آورند. کار آنها یک پیغام به کودک می دهد. تو نمی توانی و قادر نیستی. بچه با حس ناتوان بودن بزرگ می گردد و همواره اضطراب دارد اگر کاری به او محول گردد نمی تواند از عهده اش برآید.

رشد و تعالی بچه ها در نوجوان

این کارشناس متذکر می گردد اگر پدر و مادرها نتوانند این مشکل را در کودک خود برطرف نمایند او در آینده با معضل بزرگتری روبرو خواهد شد. او ادامه می دهد: بچه ها ما در نوجوانی باید به رشد و تعالی فکری برسند. وقتی خود را قبول نداشته باشند نمی توانند در انجام کارهایشان پیروز شوند. بنابراین منزوی شده و تمایلی ندارند در جمع حاضر شوند. خیلی از آنها دانش آموزان پیروزی هستند اما در کلاس ایده های خود را بیان نمی نمایند چون می ترسند مورد تمسخر و سرزنش قرار بگیرند.امامی نژاد در خاتمه توصیه می نماید: پدر و مادرها از همین امروز رویه خود را عوض نمایند. اگر کودکتان سهوا لیوانی را شکست به جای توبیخ کردند، تکه های شیشه را از روی زمین بردارید و به او اطمینان خاطر بدهید اتفاقی نیفتاده است. بگویید خودتان هم بارها لیوان شکسته اید. از گفتن کلمه های چقدر ابلهی، بی عرضه ای خودداری کنید.

منبع: همشهری آنلاین

به "فرزندم اعتماد به نفس ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرزندم اعتماد به نفس ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید