فناوری 10 سال پیش اندروید در آیفون 14

به گزارش عینک آفتابی، اپل هیچ تخمین رسمی در خصوص تاثیر استفاده از ویژگی نمایشگر همواره روشن بر عمر باتری ارائه نکرده است، از این رو وب سایت فون آرنا آزمایش خود را در این زمینه انجام داده است.

فناوری 10 سال پیش اندروید در آیفون 14

ویژگی نو نمایشگر همواره روشن (Always-on display) در سری پرو آی فون 14 مدت هاست که عرضه شده است. تلفن های هوشمند اندرویدی حدود یک دهه است که دارای ویژگی مشابهی هستند!

با این وجود، اپل توضیح خود در خصوص این که چرا اینقدر طول کشیده است تا این ویژگی را در تلفن های همراه خود ارائه کند، دارد که با کارایی نمایشگر و به حداقل رساندن مصرف انرژی در حالت نمایشگر همواره روشن ارتباط دارد.

با فناوری نو نمایشگر، آی فون 14 پرو می تواند نرخ تازه سازی (Refresh rate) صفحه نمایش خود را به 1 هرتز کاهش دهد که 60 برابر کمتر از یک نمایشگر سنتی است و این عنصر جادویی است که اپل برای بهینه سازی مصرف انرژی در انتظار آن بوده است.

اما آیا واقعا این کار را نموده است؟ و مقدار مصرف باتری در حالت نمایشگر همواره روشن آی فون 14 پرو چقدر است؟ اپل هیچ تخمین رسمی در خصوص تاثیر استفاده از ویژگی نمایشگر همواره روشن بر عمر باتری ارائه ننموده است، از این رو وب سایت فون آرنا آزمایش خود را در این زمینه انجام داده است.

برای این آزمایش، شرایط به توضیح زیر بوده است:

- آزمایش با استفاده از یک دستگاه آی فون 14 پرو انجام شد.

- مقدار مصرف باتری در حالت نمایشگر همواره روشن در یک بازه زمانی 8 ساعته (9 صبح تا 5 بعد از ظهر) میزان گیری شد.

- تلفن همراه طی آزمایش بدون سیم کارت فعال بود.

- طی مدت آزمایش از تلفن همراه اصلا استفاده نشد.

- تلفن همراه با چند اپلیکیشن اصلی و یک اپلیکیشن رسانه اجتماعی (اینستاگرام) فعال راه اندازی شد.

مصرف باتری طی دو روز میزان گیری شد. در روز نخست، ویژگی نمایشگر همواره روشن فعال بود و در روز دوم این ویژگی غیبرطرفال بود. سطح باتری در شروع آزمایش هر دو روز 100 درصد بود.

نتایج آزمایش نمایشگر همواره روشن آی فون 14 پرو به توضیح زیر است:

روز نخست (ویژگی نمایشگر همواره روشن فعال در بازه زمانی 9 صبح تا 5 بعد از ظهر) - در انتها زمان آزمایش شارژ باتری از 100 درصد به 94 درصد کاهش یافت.

روز دوم (ویژگی نمایشگر همواره روشن غیبرطرفال در بازه زمانی 9 صبح تا 5 بعد از ظهر) - در انتها زمان آزمایش شارژ باتری همچنان 100 درصد بود.

به نظر می رسد که فعال بودن ویژگی نمایشگر همواره روشن آی فون 14 پرو حدود 6 درصد از شارژی باتری را در یک بازه زمانی 8 ساعته کاهش می دهد. با این وجود، باید به یک نکته توجه داشت که اپل به این که به طور مصنوعی مدت زمان 100 درصد باقی ماندن شارژ باتری را طولانی می نماید، شناخته شده است. در نتیجه، اختلاف 6 درصد ممکن است دقیق نباشد.

اگر 1 درصد تغییرپذیری را در نظر بگیریم، مقدار کاهش شارژ واقعی باتری برای 8 ساعت استفاده از ویژگی نمایشگر همواره روشن ممکن است حدود 5 درصد باشد.

دانلود

فیلم اصلی

کد ویدیو

یک ترفند برای نمایشگر همواره روشن

یکی از مواردی که بسیاری از کاربران و منتقدان از آن گله دارند، عدم وجود گزینه های سفارشی سازی برای ویژگی نو نمایشگر همواره روشن در سری آی فون 14 پرو است.

در حال حاضر می توانید این ویژگی را همان گونه که اپل طراحی نموده است، بهره ببرید یا آن را به طور کامل غیبرطرفال کنید.

بعضی به این نکته اشاره داشته اند که ویژگی نمایشگر همواره روشن می تواند یک عامل حواس پرتی باشد و به جای مفید بودن حتی موجب افزایش اضطراب کاربر گردد.

یکی از راه های برطرف این مشکل دور زدن محدودیت های اپل است. یک گزینه پنهان برای کم نور کردن ویژگی نمایشگر همواره روشن وجود دارد تا کمتر موجب حواس پرتی شما گردد. برای این کار باید حالت تمرکز (Focus mode) فعال انتخاب گردد.

پس یک حالت تمرکز را تنظیم نموده و روند زیر را دنبال کنید:

به آدرس Settings > Focus مراجعه نموده و گزینه Focused را فعال کنید.

از قسمت Options گزینه Lock Screen را انتخاب کنید.

گزینه Dim Lock Screen را فعال کنید.

با این کار تصویر زمینه رنگارنگ تقریبا حالتی تیره به خود می گیرد، اما همچنان زمان، تاریخ، و ویجت های انتخابی نمایش داده می شوند.

نکات و ترفند های نمایشگر همواره روشن

نخستین و آشکارترین مورد خاموش کردن نمایشگر در زمانی است که به ویژگی نمایشگر همواره روشن احتیاج ندارید.

شرایطی که در آن ها ویژگی نمایشگر همواره روشن به طور اتوماتیک غیبرطرفال می گردد، شامل موارد زیر می شوند:

نمایشگر آی فون رو به سطح قرار گرفته باشد.

آی فون در جیب یا کیف کاربر قرار داشته باشد.

ویژگی تمرکز خواب (Sleep Focus) فعال باشد.

حالت نیروی کم (Low Power Mode) فعال باشد.

آی فون به CarPlay متصل باشد.

کاربر در حال استفاده از ویژگی Continuity Camera باشد.

کاربر برای مدتی از آی فون خود استفاده نکند (دستگاه می تواند الگو های فعالیت کاربر را فرا گرفته و بر اساس آن نمایشگر را خاموش کند، از جمله اگر زنگ هشدار یا برنامه خواب تنظیم شده باشند).

آی فون تشخیص دهد که کاربر با یک اپل واچ جفت شده از آن دور شده است (ویژگی نمایشگر همواره روشن زمانی که اپل واچ به آی فون نزدیک گردد، دوباره روشن می گردد).

مشخصات آی فون 14 پرو

قلب تپنده آی فون 14 پرو پردازنده ای 16 بایونیک (4 نانومتری) است. این تلفن هوشمند دارای نمایشگر اولد 6.1 اینچی 120 هرتزی است که از فناوری های اچ دی آر 10 و دالبی ویژن پشتیبانی می نماید.

آی فون 14 پرو از نظر حافظه داخلی و حافظه رم در انواع 128 گیگابایت/6 گیگابایت، 256 گیگابایت/6 گیگابایت، 512 گیگابایت/6 گیگابایت و 1 ترابایت/6 گیگابایت در دسترس است.

این گوشی هوشمند دارای دوربین سه گانه است که دوربین اصلی آن 48 مگاپیکسلی، دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی این تلفن همراه نیز 12 مگاپیکسلی است.

نیروی مورد احتیاج آی فون 14 پرو را یک باتری لیتیوم یون 3200 میلی آمپر ساعتی تامین می نماید که از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می نماید.

منبع: فرادید

به "فناوری 10 سال پیش اندروید در آیفون 14" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری 10 سال پیش اندروید در آیفون 14"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید