ممنوعیت جذب بازیکن خارجی باید برای تمام تیم ها باشد

به گزارش عینک آفتابی، ایمان عالمی در تبادل نظر با خبرنگاران، در خصوص طرح ممنوعیت جذب مربی و بازیکن خارجی در تیم های استقلال و پرسپولیس گفت: این یک قانون جدید است که فقط در ایران وجود دارد اما اگر قرار است این دو تیم نتوانند بازیکن خارجی و یا مربی جذب نمایند، این باید برای همه تیم ها اعمال گردد، نه فقط استقلال و پرسپولیس.

ممنوعیت جذب بازیکن خارجی باید برای تمام تیم ها باشد

وی اضافه کرد: در جهانی حرفه ای همه تیم ها از بازیکنان باکیفیت استفاده می نمایند تا به جایگاهی برسند که علاقه مندانشان از نتایج تیم راضی باشند. بحث اقتصادی در تمام تیم های جهان وجود دارد. آنها با داشتن اسپانسر، حق پخش تلویزیونی بازیکنان خارجی خوبی را به خدمت می گیرند اما متأسفانه در ایران تعدادی دلال وارد این قضیه شده و فوتبال ایران را به نابودی کشیده اند. این عده که اسم خود را ایجنت رسمی گذاشته اند، با آوردن بازیکنان بی کیفیت باعث شده اند تا بعضی تیم ها خصوصا استقلال و پرسپولیس از بابت حضور آنها متضرر شده و بدهی های کلانی روی دستشان بماند، بنابراین بهتر است مسئولان ورزش به جای ممنوعیت ورود مربی و بازیکنان خارجی، دست دلال ها را کوتاه نموده و بر ورود بازیکنان غیربومی نظارت دقیق داشته باشند. متأسفانه این نظارت وجود ندارد و هر سال شاهد حضور بازیکنان خارجی بی کیفیتی هستیم که به محض کنار گذاشته شدن به فیفا شکایت نموده و بدهی های هنگفتی برای استقلال و پرسپولیس باقی می گذارند.

عالمی در خصوص اعتراف یکی از داوران که شرایط سختی را برای استقلال در سال گذشته به وجود آورد، گفت: آبی پوشان سال هاست که از داوری ضربات زیادی خورده اند اما حالا اعتراف کردن دیگر دردی را دوا نمی کند. یک گل کاملا سالم مورد قبول قرار نگرفت، شاید با همین پیروزی، استقلال می توانست فصل گذشته قهرمان لیگ گردد ولی یک اشتباه عظیم باعث شد یک تیم از قهرمانی دور شده و آن را به حریفش واگذار کند.

وی ادامه داد: در هفته های انتهای لیگ باید برای بازی ها از داوران باتجربه تر استفاده کرد، ضمن اینکه ما هم باید خود را به روز نموده و با استفاده از یاری داور ویدئویی مسائل و اشتباهات داوری را روز به روز کم تر کنیم.

پیشکسوت باشگاه استقلال در انتها و در پاسخ به این سئوال که گفته شده است قرار است از اواخر خردادماه لیگ نوزدهم بدون حضور تماشاگر ادامه پیدا کند، گفت: امیدوارم مسئولان فوتبال کشور و وزارت بهداشت به یک جمع بندی کامل رسیده باشند تا هیچ بازیکن و مسئولان اجرایی که در استادیوم حضور دارند دچار ویروس کرونا نشوند. اگر چه یک ماه زمان کمی برای آمادگی تیم ها خواهد بود و بازی ها هم بدون تماشاگر جذابیتی ندارد اما باید آرزو کنیم که هیچکس به این ویروس مبتلا نشده تا خدای نانموده جان کسی به خطر نیفتد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ممنوعیت جذب بازیکن خارجی باید برای تمام تیم ها باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت جذب بازیکن خارجی باید برای تمام تیم ها باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید