نامه سناتورهای آمریکا به بن:مذاکره وین،فاجعه یمن را حل می نماید

به گزارش عینک آفتابی، فارس نوشت: یک سناتور آمریکایی ضمن ملاقات با نماینده سازمان ملل در امور یمن، در نامه ای به وزارت خارجه آمریکا افزایش یاری ها به یمن را خواهان شد.

نامه سناتورهای آمریکا به بن:مذاکره وین،فاجعه یمن را حل می نماید

دو تن مقام های آمریکایی که از چند روز پیش راهی منطقه شده اند، با مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل در امور یمن در اردن ملاقات کردند.

گریفیتس یکشنبه شب در پیامی توئیتری نوشت، در ملاقات با کریس مورفی سناتور دموکرات آمریکایی و تیم لندرکینگ نماینده دولت آمریکا در امور یمن، اوضاع مأرب، ادامه یافتن فرایند سیاسی برای حصول توافق میان طرف های یمنی و برقراری آتش بس را به بحث گذاشتند.

کریس مورفی روز گذشته در نامه ای به وزارت امور خارجه آمریکا، افزایش حمایت های مالی برای مقابله با بحران انسانی در یمن را خواهان شد. این نامه با حمایت فراحزبی دیگر سناتورهای آمریکایی همراه شده است.

در این نامه، خطاب به آنتونی بن وزیر امور خارجه آمریکا نوشته شده: امروز نزدیک به پنجاه هزار نفر در یمن در شرایط قحطی گونه زندگی می نمایند و پنج میلیون نفر دیگر تنها یک قدم با این شرایط فاصله دارند. بر خلاف سال 2018، جامعه جهانی در ایستادگی در برابر این چالش و فراهم کردن بودجه ای مستحکم برای انتها دادن به این فاجعه، ناتوان بوده است.

از سوی دیگر لیندرکینگ ظرف روزهای گذشته با سفر به عربستان سعودی و عمان، با مقامات دو کشور درباره بحران یمن گفت وگو کرد.

عربستان سعودی دو ماه پیش و در اواخر ششمین سال تجاوز نظامی به یمن، ابتکار عملی را پیشنهاد کرد که به ادعای ریاض به دنبال تحقق صلح در یمن است.

با این حال، دولت نجات ملی یمن که انصارالله نیز جزوی از این دولت است، این طرح را غیرواقع بینانه و تکرار زیاده خواهی های متجاوزان دانسته و بر توقف حملات زمینی و هوایی و لغو محاصره شش ساله یمن به عنوان اولین گام به سوی آتش بس در این کشور تأکید نموده است.

کریس مورفی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرگزاری اسوشیتد پرس گفته است، تا زمانی که تحریم های مالی علیه ایران، رسیدن به آتش بس در یمن را سخت می نماید.

این سناتور دموکرات ایالت کانکتیکات اضافه نمود، توافق هسته ای با ایران که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در سال 2018 از آن خارج شد، برای ایجاد صلح در یمن بسیار مهم و حیاتی است.

وی در اظهاراتی جانب دارانه، با حمایت از طرح ابتکاری سعودی ها برای صلح یمن مدعی شد، بدون توافق هسته ای با تهران، ایرانی ها همچنان از یمن برای اقدام علیه آمریکا و متحدانش استفاده خواهد نمود.

مورفی و لندرکینگ روز گذشته (یکشنبه) با بدر البوسعیدی وزیر خارجه عمان ملاقات و گفت وگو کردند. وزارت خارجه عمان در این خصوص اعلام نمود: در این ملاقات درباره تحولات یمن و کوشش های اجرا شده برای انتها دادن به جنگ به گونه ای که صلح و ثبات را به وسیله فرایند سیاسی فراگیر محقق کند، صحبت شد.

علاوه بر مورفی، کریس کونز سناتور دموکرات آمریکایی در سفر به امارات متحده عربی گفت، امیدوار است بتواند نگرانی های قابل درک و مشروع شیوخ درباره بازگشت آمریکا به برجام را کاهش داده و تعاملات گسترده تری با شرکای حاشیه خلیج فارس ایجاد کند.

این سناتور آمریکایی اضافه نمود، رایزنی دقیق با اماراتی ها درباره مذاکرات احیای برجام در وین مهم، قابل انتظار و در حال رخ دادن است و امید دارد که اماراتی ها نه تنها در جریان امور قرار گرفته بلکه در واقع به آن یاری نمایند.

او درباره ساخت نیروگاه اتمی در عربستان سعودی گفت: فجایع اتفاق افتاده در جنگ یمن، این نگرانی هایی را درخصوص توان ما در اعتماد به سعودی ها برای تکنولوژی که از ما طلب نموده اند به وجود آورده است. ایران تنها بازیگر نگران نماینده نیست.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "نامه سناتورهای آمریکا به بن:مذاکره وین،فاجعه یمن را حل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه سناتورهای آمریکا به بن:مذاکره وین،فاجعه یمن را حل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید