چرا اگر کرونا گرفتید باید از بعضی شربت های سرفه پرهیز کنید؟

به گزارش عینک آفتابی، سرفه کردن علامت شاخص عفونت با ویروس جدید کرونا است، بنابراین جای تعجبی ندارد که بسیاری برای مهار کردن سرفه شان به داروی رایج ضد سرفه دکسترومتورفان روی آورند.

چرا اگر کرونا گرفتید باید از بعضی شربت های سرفه پرهیز کنید؟

به گزارش عینک آفتابی به نقل از لوس آنجلس تایمز اما بر اساس نتایج یک پژوهش جدید مصرف این دارو ممکن است بیشتر از آنکه به سود بیماران کووید-19 باشد، به آنها آسیب برساند.

گروهی بین المللی از پژوهشگران در بخشی از یک طرح بلندپروازانه برای یافتن دارویی که بتوان از آن برای درمان کووید-19 استفاده کرد، یک یافته تعجب آور را گزارش کردند: دکسترومتورفان یک ماده فعال رایج که در بسیاری از شربت ، کپسول ها و قرص های مکیدنی ضد سرفه به کار می رود، در شرایط آزمایشگاهی باعث تشدید تکثیر ویروس جدید کرونا یا ویروس سارس-کوو-2 شده است.

البته بر مبنای این یافته ها لزوما نمی توان به این نتیجه رسید که داروهای ضد سرفه حاوی دکسترومتورفان شرایط افراد شرایط افراد مبتلا به ویروس جدید کرونا را بدتر می نمایند یا باعث پیغامدهای وخیم می شوند. اما این پژوهشگران می گویند یافته هایشان آنقدر نگران نماینده هستند که توصیه نمایند افراد مبتلا به ویروس کرونا از این داروها پرهیز نمایند.

این پژوهشگران همچنین خواهان آنالیز بیشتر درباره بی خطر بودن مصرف دکسترومتورفان در این بیماران شده اند.

دکسترومتورفان پیغام هایی در مغز را که بازتاب سرفه را ایجاد می نمایند، مهار می نماید. این دارو ماده اصلی در بسیار از داروهای بدون نسخه برای سرماخوردگی و سرفه است.

آزمایش روی دکسترومتورفان در انستیتو پاستور پاریس انجام شد و پژوهشگران دریافتند هنگامی که این دار را به کشت سلول های میمون های سبز آفریقایی می افزایند و بعد و یروس جدید کرونا را به محیط وارد می نمایند، رشد ویروس بسیار شدیدتر می گردد.

یافته های این پژوهشگران در ژورنال نیچر منتشر شده است.

اما این گروه دانشمندان یافته های امیدوارنماینده ای هم گزارش نموده اند.

این گروه پژوهشی به رهبری دانشمندانی در انستیتو پاستور پاریس و دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو برای یافتن درمان های بالقوه برای کووید-19 به جستجو در میان ترکیباتی پرداختند که از مدت ها پیش برای دانشمندان، پزشکان و مصرف نمایندگان آشنا بوده اند. هدف این دانشمندان یافتن داروهایی احتمالی بود که بتوان به تنهایی یا در ترکیب با هم برای مقابله با ویروس کرونا به کار فرایند.

جستجوی این دانشمندان نشان دهنده اثر ضد ویروس کرونای در مجموعه ای از داروها بود که برای مدت های درازی مورد استفاده بوده اند، از جمله داروی آنتی هیستامین کلماستین، داروی ضد روانپریشی هالوپریدول، داروی ضد سرفه کلوپراستین (که در ژاپن، هنگ کنگ و فرانسه مصرف گسترده ای دارد) و هورمون پروژسترون که به مقدار زیاد در بدن زنان وجود دارد و در درمان های جایگزینی هورمونی و داروهای باروری و سلامت جنسی استفاده می گردد.

  • پزشکان هورمون های جنسی زنانه را برای درمان کووید-19 امتحان می نمایند

سایر داروهایی که پژوهش این دانشمندان اثر ضد ویروس کرونای آنها را نشان داد، شامل مجموعه ای از داروهای مورد آزمایش برای درمان سرطان می شوند، از جمله داروی تجربی زوتوتاتیفین ساخت شرکت افکتور تراپیوتیکز، داروی پلتیدپسین، یک ماده مشتق از یک کرم دریایی مدیترانه ای که در اسپانیا برای درمان سرطان خونی میلوم مولتیپل به کار رفته است و ترناتین یک ترکیب به دست آمده از قارچ که در مراحل اولیه آزمایش برای خواص ضد سرطانی اش است.

این گروه 22 نفره دانشمندان شیوه متفاوتی را برای یافتن داروهایی بر ضد ویروس کرونا انتخاب کردند.

آنها بر اساس نقشه 30 ژن در ویروس جدید کرونا همه پروتئین هایی که این ویروس می سازد را در آزمایشگاه ساختند و شیوه عمل هر کدام از آنها با پروتئین هایی درون سلول میزبان انسانی را ثبت کردند. بعد آنها 333 مرحله مجزای جداگانه را شناسایی کردند که برای ورود ویروس کرونا به درون سلول، به دست دریافت ماشین سلولی و ساختن نسخه هایی از خودش باید طی گردد.

این دانشمندان در مرحله بعد به دنبال یافتن هر ترکیب شناخته ای رفتند که در جایی در از زنجیره طولانی از مراحل تداخل ایجاد می نماید.

آنها در نهایت 66 داروی موجود، داروی تجربی یا ترکیبات در جهت تبدیل شدن به دارو را یافتند که از 62 جهت متفاوت چرخه زندگی ویروس را مختل می کردند.

به گفته این دانشمندان بعضی از ترکیباتی که این گروه شناسایی نموده اند چندین بار قوی تر از داروی رمدسیویر هستند که اخیرا مجوز استفاده اضطراری آن برای بیمارن بستری کوید-19 داده شده است.

این پژوهشگران همچنین می گویند بسیاری از این ترکیبات احتمالا در همراهی با رمدسیویر ممکن است تاثیر ضد ویروسی این دارو را تقویت هم بنمایند. به گفته آنها با توجه به یافته هایشان شاید بتوان یک آمیزه قوی از داروها را تهیه کرد چرخه زندگی ویروس را از نقاط بسیار هدف قرار دهد و مانع تکثیر آن گردد.

  • تایید داروی رمدسیویر بوسیله سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان کرونا

منبع: همشهری آنلاین

به "چرا اگر کرونا گرفتید باید از بعضی شربت های سرفه پرهیز کنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا اگر کرونا گرفتید باید از بعضی شربت های سرفه پرهیز کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید