گوگل امکان مقایسه اپلیکیشن ها را به پلی استور می آورد

به گزارش عینک آفتابی، پلی استور یکی از غنی ترین فروشگاه های دیجیتالی دنیاست که بیش از 1 میلیون اپلیکیشن در دسته های مختلف در آن وجود دارد. تنوع بالای اپلیکیشن ها اما باعث شده مثلا در بخش رسانه، کاربر با بیش از 10 برنامه روبرو گردد و نداند کدام یک از آن ها بیشتر مطابق احتیاج اوست. به همین دلیل گوگل تصمیم گرفت قابلیت مقایسه اپلیکیشن ها را به پلی استور اضافه کند.

گوگل امکان مقایسه اپلیکیشن ها را به پلی استور می آورد

در حال حاضر کاربران می توانند از تعداد دانلود و امتیاز هر برنامه قبل از نصب آن آگاه شوند. مسلما تا همین جای کار هم انتخاب بهترین گزینه آنقدرها کار سختی نیست چون اگر امتیاز و تعداد دانلود هر برنامه بیشتر باشد، بدیهی است عملکرد آن نیز از سایرین بهتر خواهد بود. اما این روش شاید همواره پاسخ گو نباشد. بنابراین یک گزینه دیگر برای مقایسه دو اپلیکیشن می تواند بسیار مناسب و کاربردی باشد.

به گزارش Android Police، پایین صفحه مربوط به هر اپلیکیشن و به طور دقیق، پایین تر از قسمت برنامه های مشابه در پلی استور، بخشی جدیدی ایجاد شده تحت عنوان Compare apps که به کاربران این امکان را می دهد قبل از دانلود آن اپلیکیشن، ابتدا عملکرد آن را در مقایسه با دیگر برنامه های مشابه بسنجند.

  • اپ استور دو برابر بیشتر از پلی استور در سه ماهه سوم 2020 درآمد داشته است

البته در حال حاضر تنها برنامه های رسانه ای نظیر پخش نماینده های ویدیو هستند که چنین گزینه ای در صفحه آن ها فعال است چون معمولا این برنامه ها استفاده بسیار زیاد و همچنین تنوع بالایی نیز دارند. بخش هایی هم که دو برنامه با یکدیگر مقایسه می شوند شامل، سهولت استفاده، پشتیبانی آفلاین، قابلیت های پخش و استریم محتوا، کیفیت بصری و موارد دیگر نظیر پشتیبانی از زیرنویس، پشتیبانی از ژست های حرکتی، پنجره معلق و … می شوند.

با اضافه شدن قابلیت مقایسه اپلیکیشن ها به پلی استور کاربر دیگر مجبور نخواهد شد وقت خود را برای خواند قابلیت های متنوع و یا نظرات کاربران بگذارد. همچنین بعضی ها مجبور بودند پیش از این برنامه را دانلود نموده و اگر مطابق میل آن ها بود، از آن استفاده نمایند. اما با امکان مقایسه دو اپلیکیشن، همزمان می توان تمام این آنالیز ها را انجام داد.

بدیهی است فعلا این قابلیت در حالت آزمایشی خود واقع شده است و گوگل می خواهد بازخورد کاربران را از آن دریافت کند. از طرفی مطمئن هستیم وجود چنین قابلیتی می تواند بسیار کاربردی و مفید باشد. بنابراین انتظار می رود در آینده ای نزدیک، امکان مقایسه به تمام اپلیکیشن های پلی استور نظیر پخش نماینده موسیقی، مرورگر اینترنت، پیغام رسان ، سرویس های استریمینگ و … اضافه گردد.

قابلیت مقایسه اپلیکیشن در پلی استور، در نسخه 22.4.28 آن در دسترس واقع شده است.

  • اپل بالاتر از آمازون و مایکروسافت، با ارزش ترین برند دنیا شد

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "گوگل امکان مقایسه اپلیکیشن ها را به پلی استور می آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل امکان مقایسه اپلیکیشن ها را به پلی استور می آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید