آشنایی با کشتی لوکس بریتانیایی
به گزارش عینک آفتابی، وقتی بحث اشرافی گری و ظرافت باشد محصولات معدودی بهتر از بنتلی فلایینگ اسپور خواهند بود. خب شما به عنوان سازنده چگونه بر جذابیت این خودرو اضافه می کنید؟ نظرتان درباره نسخه ای ارزان تر چیست؟

به گزارش عینک آفتابی، این فلایینگ اسپور 8 سیلندر است.
هنوز هم 5.3 متر طول دارد، از تجهیزات بسیار زیادی سود می برد و لوکس ترین متریال را در خود جای داده است؛ اما بجای نیروگاه 12 سیلندر 6 لیتری پرچم دار از پیشرانه ای کوچک تر اما همچنان هیجان انگیز یعنی 8 سیلندر 4 لیتری سود می برد.
خب بیایید درباره اعداد صحبت کنیم. این پیشرانه 8 سیلندر قدرت 542 اسب بخاری و گشتاور 770 نیوتون متری داشته و از این نظر 84 اسب بخار و 130 نیوتون متر کم توان تر از مدل پرچم دار می باشد البته فلایینگ اسپور 8 سیلندر وزن کمتری هم داشته و 100 کیلوگرم سبک تر است بنابراین اگرچه در روی کاغذ با قدرت کمتری روبرو هستیم اما از نظر پرفورمنس و به ویژه احساس راننده در جاده تفاوت بسیار کمی بین دو مدل فلایینگ اسپور دیده می گردد.
بنتلی می گوید این خودرو شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 4.1 ثانیه ای دارد که تنها دو دهم ثانیه کندتر از مدل 12 سیلندر می باشد.
البته عددی که واقعاً اهمیت دارد قیمت است. اگرچه قیمت 153900 پوندی فلایینگ اسپور 8 سیلندر خیلی ارزان نیست اما 14400 پوند کمتر از نسخه 12 سیلندر می باشد هرچند خریداران این دسته از خودروها اهمیت چندانی به این رقم ها نمی دهند.
این خودرو به خاطر وزن کمتر خود تیزتر حس می گردد و در واقع فلایینگ اسپور را به حد اعلای خود می رساند.
این پیشرانه 4 لیتری در گروه فولکس واگن کاملاً شناخته شده است زیرا نیروبخش هر محصولی از لامبورگینی اوروس گرفته تا آئودی RS6 آوانت می باشد بنابراین اگرچه از نظر خاص بودن به پای پیشرانه 12 سیلندر 6 لیتری نمی رسد اما قطعاً از نظر شخصیت و توانایی ها چیزی کم ندارد.
علیرغم تعداد سیلندر و حجم کمتر، این پیشرانه 8 سیلندر در زمان روشن شدن صدای بیشتری دارد. در جایی که نیروگاه 12 سیلندر کاملاً آرام و نرم است پیشرانه 8 سیلندر صدای خشن تری را در دور درجا فراوری می نماید.
بنتلی می گوید این کار را به عمد انجام داده زیرا پیشرانه 8 سیلندر باید تجربه رانندگی درگیر نماینده تری را ارائه کند.
در سرعت های پایین و سواری های روزمره، پیشرانه 8 سیلندر همان شخصیت همیشگی فلایینگ اسپور را حفظ کرده و کاملاً ریلکس حس می گردد.
شما کاملاً در کابین فرو رفته اید و خبری از صدای جاده یا لاستیک نیست و تنها غرش پیشرانه از اگزوز به گوش می رسد.
به سختی می توان وجود ناهمواری ها در جاده را حس کرد هرچند رینگ های 22 اینچی این خودرو در چاله ها باعث لرزش می شوند. تکان های بدنه به خوبی کنترل شده اند اما پیشنهاد می کنیم رینگ های کوچک تر را انتخاب کنید تا به صورت نرم تری از دست اندازها رد شوید.
این پیشرانه همچنین به تکنولوژی خاموش کردن نیمی از سیلندرها مجهز بوده و این امر بر آرامش کابین می افزاید اما انتظار نداشته باشید که در مصرف سوخت خیلی صرفه جویی گردد چراکه مصرف سوخت ترکیبی خودرو برابر با 12.7 لیتر در هر صد کیلومتر می باشد.
از نظر آرامش و رفاه کابین تفاوتی بین پیشرانه 8 و 12 سیلندر فلایینگ اسپور وجود ندارد اما در سر پیچ هاست که تفاوت ها اندکی آشکار شده و مدل 8 سیلندر اشتیاق بیشتری به سریع رفتن دارد.
اجازه دهید یک چیز را روشن کنیم و آن اینکه فلایینگ اسپور، پورشه 911 نیست. علیرغم پیشرانه ای سبک تر، این خودرو بیش از 2300 کیلوگرم وزن داشته و سنگین وزن محسوب می گردد؛ اما وزن کمتر در دماغه و توزیع بهتر وزن به همراه بازنگری در سیستم تعلیق و فرمان باعث شده اند این خودرو چابک تر از مدل پرچم دار باشد.
فلایینگ اسپور را خودرویی چابک و سبک نخواهید دانست اما بخش جلو احساس بهتری در عبور از پیچ ها داشته و فرمان پذیری تمامی چرخ ها به این موضوع یاری می نماید.
از نظر دینامیکی شاهد عملکرد احساس برانگیزی هستیم. سیستم تعلیق بادی سه محفظه ای باعث شده سواری نرم و کنترل شده ای در هر سرعتی وجود داشته باشد و سیستم آنتی رول فعال 48 ولتی این سدان عظیم را به صورت تخت نگه می دارد. سیستم چهار چرخ محرک نیز کشش خودرو را در هر سرعتی تضمین کرده است.
خریداران در داخل کابین می توانند آپشن های بسیار زیادی را برای تریم و چرم انتخاب نمایند. 14 هزار پوند صرفه جویی اجرا شده با انتخاب مدل 8 سیلندر به سرعت می تواند محو گردد چراکه برای مثال بسته سفارشی مولینر به تنهایی 14545 پوند قیمت داشته و شامل چرم دوخت الماسی، رینگ های 22 اینچی، پوشش سقف چرم و پدال های اسپورت می باشد.
بسته سفارشی بلک لاین که باعث حذف جزئیات کرومی بدنه و اضافه شدن عناصر مشکی می باشد 3585 پوند قیمت داشته و نمایشگر مرکزی چرخان هم با بهای 4820 پوند در دسترس می باشد.
خودروی حاضر در تست در کل بیش از 51 هزار پوند آپشن داشته است. زمانی که بدانید رولزرویس گوست قیمت پایه 233 هزار پوندی دارد قطعاً بنتلی خودروی باارزش تری به نظر خواهد رسید.
بنتلی فلایینگ اسپور پیش از این 5 ستاره کامل را از ما دریافت کرده و خودروی لوکس سال 2020 مجله اتو اکسپرس لقب گرفته است. این حقیقت که نسخه 8 سیلندر فلایینگ اسپور قیمت مناسب تری داشته و سواری هیجان انگیزتری را ارائه می نماید باعث شده گل سرسبد خانواده باشد. این خودرو نه تنها مهندسی بسیار خوبی دارد بلکه از توانایی های گسترده ای سود می برد.
مشخصات بنتلی فلایینگ اسپور 8 سیلندر:
قیمت: 153900 پوند
پیشرانه: 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو
قدرت/گشتاور: 542 اسب بخار/770 نیوتون متر
گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 4.1 ثانیه
حداکثر سرعت: 318 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 12.7 لیتر در هر صد کیلومتر
تعداد بازدید : 109
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
منبع: پدال
منبع: جام جم آنلاین