آموزش بهداشت عمومی و فردی تنها راه جلوگیری از شیوع آنفلوانزا

به گزارش عینک آفتابی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به سرد شدن هوای استان، گفت: آموزش بهداشت عمومی و فردی، راه مراقبت از انتشار بیماری آنفلوانزا است.

آموزش بهداشت عمومی و فردی تنها راه جلوگیری از شیوع آنفلوانزا

به گزارش عینک آفتابی، دکترمحمدرضا دهقانی در نشستی پیرامون بیماری آنفلوآنزا که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رؤسای مراکز بهداشت شهرستان های استان یزد برگزار گردید، اظهار کرد: با توجه به سرد شدن دمای هوا موارد مثبت بیماری آنفلوانزا در سه سال گذشته افزایش یافته است که این مهم توجه و مراقبت بیشتر همکاران را می طلبد.

وی اضافه کرد: موارد مثبت قطعی این بیماری در سال 1396، دو مورد و در سال گذشته، چهار مورد بوده که این مقدار در امسال تاکنون به 38 مورد افزایش یافته است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان این که همکاران باید برای پیشگیری از بیماری آنفلوانزا، آموزش را در اولویت کار خود قرار دهند، گفت: این مهم می تواند به وسیله آموزش چهره به چهره، آموزش گروهی، تهیه بنر و تراکت به فرمانداران، مسئولان اداری شهرستان و عموم مردم ارائه داده گردد.

دهقانی توضیح داد: از تماس افراد مشکوک به بیماری آنفلوانزا با نوزدان، افراد مسن و افرادی که بیماری زمینه ای دارند حتما جلوگیری گردد و افراد پرخطر جهت واکسیناسیون به مراکز بهداشت معرفی شوند.

این مسئول در سرانجام سخنان خود تأکید کرد: نظام ثبت و گزارش دهی بیماری آنفلوانزا به صورت منظم و با همکاری با بیمارستان ها حتما انجام گردد و اقدامات پیشگیرانه با همکاری بین بخشی در دستور کار کلیه مراکز بهداشت شهرستان ها قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آموزش بهداشت عمومی و فردی تنها راه جلوگیری از شیوع آنفلوانزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش بهداشت عمومی و فردی تنها راه جلوگیری از شیوع آنفلوانزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید