آپدیت قوانین مهاجرتی کشور کانادا 2024

به گزارش عینک آفتابی، دولت کانادا برای رسیدن به مقاصدش، با بروزرسانی هر ساله شرایط اخذ و قوانین مهاجرتی، انعطاف پذیری بیشتری برای مهاجران دارد. در این متن قرار است که آپدیت قوانین مهاجرتی کشور کانادا را بخوانید.

آپدیت قوانین مهاجرتی کشور کانادا 2024

عینک آفتابی: دولت کانادا به منظور برطرف احتیاج نیروهای کار و برای پاسخگویی به بلندپروازی های مالی خود، پذیرای مهاجران زیادی از سراسر جهان است. اطلاع از آپدیت قوانین مهاجرتی کشور کانادا برای افرادیکه قصد گرفتن ویزای این کشور را دارند، حائز اهمیت است.

آپدیت قوانین مهاجرتی کشور کانادا

کانادا بعد از روسیه، پهناورترین کشور جهان است. اگرچه از لحاظ مالی، آموزشی و کیفیت زندگی محبوب بیشتر مهاجران جهان است. اما از طرفی دیگر، بخاطر جمعیت کم و سیاست های بلندپروازانه مالی، همواره پذیرای مهاجران واجد شرایط بوده و به عنوان کشوری مهاجر پذیر در جهان معروف است. دولت کانادا برای رسیدن به مقاصدش، با بروزرسانی هر ساله شرایط اخذ و قوانین مهاجرتی، انعطاف پذیری بیشتری برای مهاجران دارد. در این متن قرار است که آپدیت قوانین مهاجرتی کشور کانادا را بخوانید.

قوانین نو مهاجرت به کانادا

بروزرسانی قوانین مهاجرتی کانادا در راستای تأمین احتیاجهای بازار کار و برای ایجاد شرایط و فرصت های بهتر برای مهاجران اجرا می گردد. تراکم جمعیت کانادا نسبت به مساحتی که دارد کم است و برای رسیدن به اهداف مهم در اقتصاد، احتیاجمند نیروهای کار است. به همین علت خیلی زود در فهرست کشورهای مهاجرپذیر جهان نهاده شد.

دولت کانادا بالاترین نرخ مهاجرپذیری در جهان را دارد و قوانین مهاجرتی خود را هر ساله متناسب با شرایط و احتیاج کار تغییر می دهد. دولت کانادا بعلاوه برنامه های استانی؛ بیش از 100 برنامه مهاجرتی دارد. بنابراین راه ورود به این کشور که در مهاجرپذیری زبانزد است، چندان سخت و پیچیده نیست. برای مهاجرت به کانادا می توان به وسیله ویزای کاری، ویزای استارت آپ، ویزای تحصیلی و سوپر ویزا (برای پیوستن به اعضای خانواده) اقدام کرد. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با دفتر تیم یزدان زرین رستاک متخصص کاریابی بین المللی با مدیریت سام قاضی مراد تماس بگیرید.

قوانین نو مهاجرت به کانادا چیست؟

قوانین نو مهاجرت به کانادا مربوط به انعطاف پذیری بیشتری برای کار است. وگرنه الزامات رایج اخذ ویزای کانادا مثل مهارت زبان، تحصیلات و تجربه کاری، غربالگری های بهداشتی و امنیتی، تمکن مالی و همینطور مدارک مورد احتیاج (البته بسته به نوع ویزا) مثل داشتن پاسپورت معتبر، اپلیکیشن فرم ویزا، مدرک زبان معتبر، عکس، مدارک لازم برای اثبات توانایی مالی باری تأمین هزینه های زندگی، همچنان پابرجا است.

شرایط اخذ و قوانین مهاجرتی آپدیت 1402

طبق آنالیز اداره مهاجرت و سایت رسمی دولت کانادا از قوانین نو مهاجرت به کانادا 1402 می توان به تغییرات زیر اشاره نمود:

  • افزایش ورودی به وسیله اهداف اکسپرس اینتری
  • افزایش گنجایش مهاجران استانی
  • ایجاد مسیری نو برای اقامت دائم برای دانشجویان بین المللی
  • قوانین نو ویزای توریستی کانادا با اوپن ورک پرمیت
  • سرعت بخشیدن به رسیدگی درخواست ها

شرایط نو ویزا تحصیلی کانادا آپدیت دسامبر 2023

دولت کانادا برای اینکه روند مهاجرت به کانادا ساده تر و کارآمدتر گردد، اخیرا تغییرات نوی را برای گرفتن ویزا و جذب مهاجر بیشتر اعمال نموده است. اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، اطلاع از این تغییرات بسیار حائز اهمیت است.

آپدیت قوانین مهاجرتی کشور کانادا: 1. افزایش ورودی به وسیله اهداف اکسپرس اینتری

از سال 2015، دولت کانادا از یک سیستم الکترونیکی به نام اکسپرس اینتری کانادا برای مدیریت درخواست های اقامت دائم در دستور کار قرار داده است. برنامه الکترونیکی اکسپرس انتری به منظور انتخاب متقاضیان مشاغل مختلف کاملا حساب شده و دقیق بر اساس احتیاجهای کار در کانادا، طراحی شده است.

به این صورت که شرایط متقضایان آنلایز شده و بر اساس امتیاز کسب شده، برای آن ها دعوت نامه صادر می گردد. سیستم جامعِ رتبه بندی (CRS) که به نام ماشین حساب CRS هم معروف است، متقضایان را بر اساس سن، تحصیلات، تجربه کاری و پیشنهاد شغلی معتبر، رتبه بندی می نماید.

با بروزرسانی قوانین مهاجرتی کانادا به عنوان بخشی از برنامه های بلندپروازانه دولت کانادا، اهداف پذیرش مهاجرت اکسپرس اینتری در چند سال آینده به مقدار قابل توجهی افزایش یافته است. بطوریکه در سال 2024 هدف ورود 82880 مهاجر، درسال 2024 هدف ورود 109020 مهاجر و در سال 2025 هدف ورود حدود 114000 نفر مهاجر است.

به منظور جذب نیروی کار حرفه ای و کارآمد، برنامه اکسپرس اینتری کانادا آماده استقبال بیش از یک میلیون مهاجر نو به کانادا در سه سال آینده است. اگر علاقه مند به مهاجرت به کانادا هستید، اکنون زمان بسیار خوبی برای آغاز آماده سازی درخواست خود است.

قوانین مهاجرتی کانادا 2024-2025 برای مشاغل مختلف

کانادا به منظور تکمیل استراتژی های مالی خود احتیاجمند مشاغل حرفه ای در حوزه های کاری مختلف است. برای جذب مهاجران با مشاغل خاص انعطاف پذیری خوبی در اخذ ویزا اعمال خواهد نمود:

  • حرفه ای های حوزه تکنولوژی و فناوری
  • برداشتن سختگیری ها در اخذ ویزای استارت آپ (با اعتبار حدبیشتر سه سال و مجوز کار ازاد (اوپن ورک پرمیت))
  • جذب نیروی کار ماهر در صنایع کشاورزی و غذایی برای اقامت دائم
  • صدور مجوز کار آزاد برای همسر و بچه ها بدون احتیاج به مهارت بالا
  • امکان خرید خانه با شرایط خاص

آپدیت قوانین مهاجرتی کشور کانادا: 2. افزایش ورود به وسیله برنامه های نامزدی استانی

سیاست مهاجرتی نو کانادا در سال های اخیر، برنامه های نامزدی استانی (PNPs) است که به طور فزاینده ای در میان مهاجران محبوب است. PNP ها راهی آسان تر را برای کارگران ماهر ارائه می دهند تا بتوانند اقامت دائم کانادا را به وسیله استان مورد نظر خود دریافت نمایند. طبق قوانین نو ویزای کانادا، انتظار می رود که اهداف برنامه های نامزدی استانی به 105500 نفر در سال 2023، 110000 نفر در سال 2024 و 117500 نفر در سال 2025 افزایش یابد.

جالب است بدانید که برای مهاجرت به کانادا به وسیله برنامه های نامزدی استانی، قرعه کشی هایی بر اساس مهارت های خاص صورت می گیرد تا شرایط ورود به کانادا آسانتر گردد:

  • تسلط به زبان فرانسه
  • مشاغل بهداشتی و درمانی
  • مشاغل علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی (STEM)
  • مشاغل تجاری
  • مشاغل حمل و نقل
  • مشاغل کشاورزی

آپدیت قوانین مهاجرتی کشور کانادا: 3. قوانین نو اداره مهاجرت کانادا برای دانشجویان بین المللی

طبق قوانین نو مهاجرت به کانادا، دانشجویان بین المللی می توانند در حین تحصیل و پس از فارغ التحصیلی کار نمایند. این قوانین بعلاوه به انعطاف پذیری بیشتری در زمینه محل کار دانش آموزان در حین تحصیل راضی شده است. یک خبر دیگر اینکه، دولت کانادا به منظور رفاه حال دانشجویان و اینکه از نظر مالی در این کشور با چالش روبه رو نشوند، تصمیم دارد که شرایط مالی هزینه زندگی را برای متقاضیان ویزای تحصیلی افزایش دهد.

مجوز کار تمام وقت برای دانشجویان بین المللی

دولت کانادا اخیراً مسیرهای نوی را برای دانشجویان بین المللی برای اخذ اقامت دائم معرفی نموده است. مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) که به دانشجوی بین المللی اجازه کار تمام وقت، به مدت سه سال، پس از فارغ التحصیلی را می دهد. این مجوز کار برای دانشجویانی که قصد اقامت دائم را دارند، راهکاری عالی است.

پیشنهاد ویژه : استارت آپ کانادا

آپدیت قوانین مهاجرتی کشور کانادا: 4. قوانین نو برای ویزای توریستی کانادا 2024

تا پیش از آپدیت قوانین نو، مهاجرانی که با ویزای توریستی به کانادا سفر نموده بودند، جزو بازید و سرگرمی، اجازه کار آزاد در کانادا را نداشتند. ولی در حال حاضر با دریافت مجوز اوپن ورک پرمیت، می توانند به مدت سه سال در کانادا بمانند و کار نمایند.

یکی دیگر از قوانین جالب توجه تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی است. اگر در مدت سفر توریستی بتوانید از یک مرکز آموزشی معتبر پذیرش بگیرید، امکان تبدیل ویزای ویزیتوری شما به تحصیلی وجود دارد.

شش ماه زمان پردازش برای اکسپرس اینتری

طبق قوانین نو مهاجرت به کانادا در سال 2024، افرادی که برای اقامت دائم به وسیله اکسپرس اینتری اقدام می نمایند، ظرف مدت شش ماه به درخواست شان رسیدگی می گردد. این کاهش قابل توجهی از زمان پردازش فعلی تقریباً هشت تا دوازده ماه است.

منبع: توریسم آنلاین

به "آپدیت قوانین مهاجرتی کشور کانادا 2024" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آپدیت قوانین مهاجرتی کشور کانادا 2024"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید