راهنمای سفر به کامبوج

به گزارش عینک آفتابی، راهنمای مسافرتی به کامبوج | Travel Guide To Combodia

کامبوج کشور به نسبت کوچکی است که در جنوب شرقی آسیا واقع شده است. این کشور به علت جاذبه های تاریخی و طبیعی متعدد و بی نقصی که دارد توانسته عنوان بهشت آسیا را به خود اختصاص دهد. با وجود این که توسعه کامبوج به طور کامل صورت نگرفته اما این کشور در بین گردشگران بسیار محبوب بوده و یک به یک جاذبه های آن برای مسافران می تواند به عنوان یک تجربه بسیار جالب و هیجان انگیز به شمار بیاید. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از دنیا داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و بعلاوه چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. در راهنمای سفر به کامبوج خبرنگاران میخواهد تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به کشور کامبوج همراهی کنید.

راهنمای سفر به کامبوج

مطالبی که در این مقاله خواهید خواند

موقعیت جغرافیایی | آب و هوای | اطلاعات ضروری | اقامت در مقصد | شکم گردی | حمل و نقل | شهرهای مهم | مراکز خرید | راهنمای سفارت

برای رزرو آنلاین بلیط هواپیما اینجا را کلیک کنید

موقعیت جغرافیایی کشور کامبوج

کشور کامبوج از لحاظ جغرافیایی در جنوب شرقی آسیا واقع شده و مرکز آن پنوم پن است. این کشور از سمت شمال و غرب با کشور تایلند و از سمت شرق با کشور ویتنام هم مرز است. مساحت این کشور حدود 181 کیلومترمربع است و مطابق با آمار سرشماری که در سال 2018 صورت گرفته جمعیت این کشور حدود 16 میلیون نفر است.

اطلاعات کلی شهر کامبوج

زبان رسمی: خمر

واحد پول: ریل

نوع برق شهری: 220 ولت/ 50 هرتز

کد کشور: +855

اختلاف ساعت کامبوج نسبت به تهران: هفت ساعت جلوتر است.

فرودگاه های کامبوج:

  • فرودگاه بین المللی پنوم پن
  • فرودگاه بین المللی سیم ریپ
  • فرودگاه بین المللی سیهانکویل

شرایط آب و هوایی کشور کامبوج

سیم ریپ مرکز این کشور الگوی آب و هوایی گرمسیری مرسومی با روزهای گرم در تمام طول سال دارد. بهترین زمان برای سفر به این شهر از اواسط نوامبر تا فوریه است، که البته در این مدت جمعیت زیادی هم در سیم ریپ و اطراف آن مشاهده می شود. بالا رفتن دمای هوا از مارس آغاز و تا ماه مه به طول می انجامد. در این روزها گاهی دمای هوا آزار دهنده می شود. در فصول بارانی معمولا بارش شدید باران در اغلب روزها حدود یک ساعت طول می کشد.

مختصری از تاریخ کامبوج

سال 802 میلادی، جایاوارمان دوم خود را پادشاه منطقه بیان کرد و با بنیان گذاری امپراتوری خمر توانست 600 سال دوام بیاورد. این پادشاه تحت تاثیر فرهنگ هندوها قرار داشت از این رو پرستشگاه های عظیمی چون آنگکور وات را بنا نهاد و آیین هندو و سپس بودایی را به جنوب خاوری آسیا توسعه داد. پس از سقوط آنگکور به دست آیوتهایا در سده 15 رخ داد، کامبوج با پادشاهان محلی اداره می شد تا اینکه در سده 19 به استعمار فرانسه عایدی. کامبوج نزدیک به 100 سال مستعمره فرانسه بود و در سال 1941 به اشغال ژاپن عایدی تا اینکه توانست در سال 1953 استقلال کامل خود را کسب کند.

امروزه نظام سیاسی این کشور پادشاهی مشروطه است و ریاست کنونی دولت را هون سن بر عهده داردکه با بیش از 25 سال حکومت، توانسته است طولانی ترین حکومت را در جنوب شرق آسیا داشته باشد.

هزینه اقامت در کامبوج

به علت این که مسافران زیادی سالانه به کشور کامبوج سفر می نمایند در شهرهای این کشور تعداد زیادی مهمان سراهای مقرون به صرفه قیمت و همینطو هتل های با شرایط اقامتی مناسب وجود دارد که ما در راهنمای سفر به سیم ریپ به توضیح در آن صحبت خواهیم کرد.

گفتنی است که آژانس مسافرتی عینک آفتابی در بیشتر نقاط جهان دارای امکان رزرو هتل است و بعلاوه شما می توانید قبل از رزرو با مشاوران این مجموعه که به طور 24 ساعته آماده ارائه مشاوره هستند جهت انتخاب هتل مورد نظرتان مشورت نمایید.

فرهنگ غذایی مردم کامبوج

در این کشور بیشتر غذاهای سنتی خواهید دید که در رستوران آن ها طبخ می شود که البته طعم هایی خوبی هم دارند. اغلب غذایی که در این کشور پخته می شود سوپ یا سوپ نودل است که به همراه مرغ و گوشت و سبزیجات سرو می شوند.

  • در رستوران فریز (Frizz) غذای محلی بپزید!

خودتان را برای یک تجربه محلی آماده کنید! به رستووران فریز بروید و مواد غذایی تازه برای غذای مورد نظرتان را تحویل بگیرید و خودتان غذاتان را بپزید. در این رستوران،علاوه بر این که از یک غذای سنتی و خوشمزه کامبوجی لذت می برید، هزینه کمتری هم بابت غذایتان پرداخت می کنید.

هزینه خورد و خوراک در شهر کامبوج

غذا و نوشیدنی در سیم ریپ کاملا مقرون به صرفه و تقریبا با کیفیت است. بنابراین از این نظر با مشکل چندانی روبرو نخواهید شد. هزینه های مربوط به غذا در این کشور را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

برای یک وعده غذا در یک رستوران مقرون به صرفه قیمت باید هزینه 3 دلار را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان میانه باید 15.50 دلار پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهر کامبوج به نسبت مقرون به صرفه تر است و مبلغ 4.50 دلار می باشد.

برای تهیه آب معدنی 0.40 دلار و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن 1.96 دلار بپردازید.

هزینه حمل و نقل در شهر کامبوج

هزینه بلیط تک سفره 2 دلار

هزینه بلیط ماهانه حمل و نقل 23 دلار

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 1 دلار و به ازای هر یک کیلومتر 1 دلار به مبلغ اضافه می شود. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 3 دلار باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 0.93 دلار

شهرهای کشور کامبوج

  • شهر پنوم پن در کامبوج

بزرگترین شهر کامبوج که مرکز این کشور هم نیز می باشد شهر پنوم پن است. این شهر در حقیقت زمانی مروارید آسیا بوده و یکی از زیباترین شهرهای ساخته شده به وسیله فرانسوی ها بوده است. اما امروز آثاری از جنگ در آن دیده می شود و اگر بخواهید با تاریخ این کشور آشنا شوید شهر پنوم پن برای تمام سوالات شما گزینه بسیار عالی است.

  • شهر سیم ریپ در کامبوج

یکی از شهرهایی که به سرعت در حال رشد کشور کامبوج است، شهر سیم ریپ است و یکی از بهترین جاذبه های گردشگری در این کشور که این روزها مقصد بسیاری از مسافران کشور کامبوج شده است. جدا از جاذبه های افسانه ای این شهر مملو از طیف گسترده ای از هتل ها، هاستل ها و همین طور کافه و رستوران هایی است که آماده میزبانی از مسافران و گردشگران شهر هستند.

  • شهر سیهانوکویل در کامبوج

شهر دیگری که در این کشور وجود دارد و بنابر داشتن سواحلی با ماسه های سفید و مجاورت آن با جزایر خالی از سکنه برای مسافران امکان غواصی و تجربه خوردن غذاهای خوشمزه را فراهم می آورد. هر چند که فضای شهر فضایی خانوادگی و راحت محسوب نمی شود، اما مکان مقدس گردشگران کوله پشتی به دوش است.

جاذبه های گردشگری در کامبوج

  • پارک ملی بوکور

پارکی سرسبز و با منظره فوق العاده در این کشور وجود دارد که زمانی محل پیاده روی اشراف فرانسوی بوده است. نام آن پارک ملی بوکور است که در حال حاضر بقایایی از خانه ها در این فضا به جای مانده است.

  • باتم بنگ

منطقه ای به نام باتم بنگ در کامبوج وجود دارد که به زمین های کشاورزی که در آن وجود دارد شناخته می شود. این منطقه زمانی تحت استعمار فرانسوی ها بوده است و در حال حاضر در آن جاذبه های تاریخی و درختان بامبو بسیاری به چشم می خورد که سبب شده به عنوان یک قطب گردشگری به شمار بیاید.

  • روستای شناور چونگ خناس | Chong Kneas Floating Village

یکی از جاذبه های بسیار مجذوب کننده کامبوج، روستای شناور چونگ خناس است. این روستا به علت شناور بودن خانه ها و مغازه هایی که در آن وجود دارد و بر روی آب قرار گرفته اند بسیار مورد توجه جهانگرد ها بوده و در اغلب اوقات سال زمانی که به این روستا سفر می کنید چندین جهانگرد را خواهید دید. اغلب مسافران نیز ترجیح می دهند فعالیتی متفاوت تری را تجربه نمایند، به همین علت سوار بر قایق به این دهکده میان تا زندگی مردم منطقه را از نزدیک تماشا و میوه، غذا، بدلیجات و … خریداری نمایند.

آدرس: 63، Krong Siem Reap، Cambodia

  • کوکونگ

در این جزیره می توانید جنگل پیمایی کنید و علاوه بر آن می توانید بر روی ماسه های سفید در ساحل این منطقه آفتاب هم بگیرید. کوکونگ یکی از بهترین سواحل شرق آسیا را دارد. ضمن اینکه اقامت در این جزیره در شب به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

  • تونله ساپ

در دریاچه تونل ساپ هم می توانید قایق سواری کنید، جاذبه های بسیاری در این منطقه وجود دارد که می توانید هر کدام را از نزدیک ببینید و یک گشت آبی در طول یک روز که در کامبوج هستید را تجربه کنید.

  • جزیره بامبو

کل این جزیره را می توان در 10 دقیقه پیمود. نکته ای که خیلی در اینجا به چشم می آید فرهنگ بومی های این منطقه و پایکوبی سنتی کامبوجی که جزو رسوم ساکنین آن است.

مراکز خرید کامبوج

  • مرکز خرید لاکی | Lucky Mall

آدرس: Sivatha Rd، Krong Siem Reap، Cambodia

  • مرکز خرید انگکور | Angkor Trade Center

آدرس: Street 9، Krong Siem Reap، Cambodia

  • بازار شب انگکور | Angkor Night Market

آدرس: Bugs St، Krong Siem Reap، Cambodia

راهنمای سفارت ویتنام

گفتنی است که کامبوج در ایران سفارت ندارد و برای انجام کارهای ویزا جهت سفر باید به سفارت ویتنام که در زیر به توضیح آن می پردازیم بروید.

  • آدرس سفارت ویتنام در ایران

تلفن: 22411670-021

فکس: 12411670-982+

سایت سفارت: vietnameseembassy.org

ساعت و روز کاری: یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30

آدرس: تهران- زعفرانیه- خیابان اعجازی (آصف)- نبش خیابان برزو- پلاک 54

بایدها و نبایدهای کامبوجی

  • آب لوله کشی در این کشور قابل آشامیدن نیست حتما آب معدنی تهیه کنید.
  • هنگام بازدید از مکان های تاریخی و استفاده از اتوبوس ها مراقب اشیا خود باشید.
  • اجاره دوچرخه در این شهر به ازای هر روز حدود 5 دلار هزینه دارد. یادتان باشد اغلب خیابان ها به چاله های کوچکی از آب تبدیل شده اند.
  • استخدام یک راننده توک-توک (نوعی وسیله نقلیه موتوری) از لحظه وارد شدن به فرودگاه برای چند روز می تواند تا حدودی موجب کاهش هزینه ها شود. به خصوص اگر می خواهید از آنگکور وات تماشا کنید.
منبع: الی گشت

به "راهنمای سفر به کامبوج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به کامبوج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید