ابراز تأسف گروسی از تصمیم ایران، واقعاً این کار را درک نمی کنم!

به گزارش عینک آفتابی، فارس نوشت: مدیرکل آژانس اتمی ضمن ابراز تأسف از تصمیم ایران برای لغو مجوز فعالیت بعضی از بازرسان این سازمان، مدعی شد که تهران به آژانس احتیاج دارد تا تضمین های لازم مبنی بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای آن را ارائه کند.

ابراز تأسف گروسی از تصمیم ایران، واقعاً این کار را درک نمی کنم!

گروسی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، گفت که امیدوار است تهران تصمیم خود برای لغو مجوز فعالیت تعدادی از بازرسان حرفه ای آژانس اتمی در ایران را تغییر دهد.

وی در این باره شرح داد: من از این موضوع (لغو مجوز بازرسان آژانس اتمی) متأسف هستم. واقعاً این کار را درک نمی کنم. من نمی توانم بفهمم چه کسی از اینگونه اقدامات سود می برد.

طبق این گزارش، مدیرکل آژانس اتمی ادامه داد: ایران به آژانس اتمی احتیاج دارد تا تضمین های لازم را مبنی بر صلح آمیز اهداف برنامه هسته ای آن ارائه کند. ما هم این کار را به وسیله بازرسان خود انجام می دهیم.

به نوشته اسپوتنیک، گروسی سپس گفت: اگر تعداد بازرسان را محدود نمایند، انجام کار را برایمان بسیار سخت می نماید. بنابراین من واقعا امیدوارم که آنها در این تصمیم تجدید نظر نمایند.

شامگاه دوشنبه کشورهای فرانسه، آلمان و انگلیس در بیانیه ای مشترک خواهان ادامه همکاری ایران با آژانس اتمی و ارائه دوباره مجوز فعالیت به بازرسان این سازمان شدند.

پیش از آن نیز پیتر استانو سخنگوی اتحادیه اروپا از تصمیم تهران برای لغو فعالیت چند بازرس آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران ابراز نگرانی نموده بود.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "ابراز تأسف گروسی از تصمیم ایران، واقعاً این کار را درک نمی کنم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز تأسف گروسی از تصمیم ایران، واقعاً این کار را درک نمی کنم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید