اختلاف دستمزد باورنکردنی لئوناردو دیکاپریو و کیت وینسلت برای فیلم تایتانیک

به گزارش عینک آفتابی، یکی از پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینما پول زیادی را نصیب لئوناردو دیکاپریو کرد. تایتانیک (Titanic) را یکی از برترین فیلم های دهه 1990 می دانند و با فروش بیش از 2/2 میلیارد دلار، کماکان در بین 5 رتبه برتر فروش گیشه واقع شده است. لئوناردو دیکاپریو به لطف یکی از بند های قراردادش در نهایت عایدی زیادی از این فیلم کسب کرد و از این جهت با فاصله بسیار زیادی از همبازی خود کیت وینسلت سبقت گرفت.

اختلاف دستمزد باورنکردنی لئوناردو دیکاپریو و کیت وینسلت برای فیلم تایتانیک

حالا همه نام بازیگران اصلی فیلم تایتانیک را می دانند، اما در سال 1997 آن ها معروفیت چندانی نداشتند و بازیگران تازه کار، اما آینده داری محسوب می شدند.

با این حال، کیت وینسلت کماکان دستمزد خوبی برای نقشش در این فیلم دریافت کرد که 2 میلیون دلار بود. این مبلغ برای یک بازیگر جوان و نه چندان شناخته شده به طور حتماً بسیار زیاد بود.

وینسلت البته شایستگی این دستمزد را داشت - او ساعت های طولانی کار نموده بود، زمان زیادی را در آب یخ گذرانده بود، به ذات الریه شدید مبتلا شده بود و حتی نزدیک بود در حین فیلمبرداری غرق گردد.

وینسلت با از خودگذشتگی خود را وقف فیلم کرد و این دستمزد را به شایستگی برای کار عالی اش دریافت کرد.

وینسلت گرچه پول زیادی برای نقش خود گرفت، اما به میزان همبازی اش، لئوناردو دیکاپریو نبود. دیکاپریو که در آن موقع بازیگر شناخته شده تری بود برای نقش خود 2/5 میلیون دلار دستمزد گرفت.

سابقه کاری بیشتر او و پیروزیت فیلم هایش در گیشه احتمالاً علت بیشتر بودن دستمزد او بود.

با این حال، دیکاپریو در نهایت 20 برابر بیشتر از وینسلت از پروژه تایتانیک کسب عایدی کرد. اما چگونه؟ دیکاپریو که پیروزیت تایتانیک را پیش بینی نموده بود، با استودیوی فیلمسازی توافق کرد 1/8 درصد از کل عایدی فیلم به او تعلق گیرد.

احتمالاً وقتی فیلم تایتانیک پیروز شد رکورد فروش گیشه را بشکند و جوایز زیادی دریافت کند، دیکاپریو خود نیز شوکه شده بود.

به لطف این پیروزیت، در مجموع 40 میلیون دلار از فیلم تایتانیک نصیب دیکاپریو شد. تایتانیک 2/2 میلیارد دلار فروش کرد و دیکاپریو نیز به میزان سهم خود از آن منتفع شد.

گفته می گردد دیکاپریو بخشی از عایدیهایش را به کار های خیر اختصاص می دهد.

میلوینا دین آخرین بازمانده کشتی تایتانیک بود. او در آن موقع در خانه سالمندان زندگی می کرد و از پرداخت هزینه های خود ناتوان بود. دون مولان، نویسنده ایرلندی تصمیم گرفت دست به کار گردد و کاری برای این زن کند. او بنیاد میلوینا را به راه انداخت که برای یاری به او در پرداخت هزینه های درمانی اش پول جمع می کرد. دیکاپریو به همراه وینسلت و جیمز کامرون، کارگردان فیلم تایتانیک به این بنیاد پول اهدا کردند. میلوینا نیز مجبور نشد یادگاری هایش از کشتی تایتانیک را برای تأمین هزینه هایش بفروشد.

منبع: روزیاتو

منبع: فرارو

به "اختلاف دستمزد باورنکردنی لئوناردو دیکاپریو و کیت وینسلت برای فیلم تایتانیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلاف دستمزد باورنکردنی لئوناردو دیکاپریو و کیت وینسلت برای فیلم تایتانیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید