از پستانک دریافت کودک

به گزارش عینک آفتابی، به عقیده بعضی پستانک باعث به وجود آمدن لحظات آرامش بخش و مکیدن آسوده برای نوزاد و کودک میگردد اما بالاخره این عملی است که برای هر کودکی ممکن است پیش بیاید روزی باید متوقف گردد روزی که والدین باید روشی مناسب واصولی برای دریافت پستانک از کودک خود به کار گیرند ، راه و روشی که در ادامه خواهیم گفت.

از پستانک دریافت کودک

دقیق زمانبندی کنید :

به گزارش عینک آفتابی به نقل از آخرین خبر ، قبل از 2 سالگی کودک شما خسارت زیادی به دندان ها و حالت فک خود وارد ننموده است ، هر گونه مشکل به وجود آمده قبل از 2 سالگی احتمال درمان شدن به خودی خود را در طی 6 ماه دوران نقاهت بعد از کنار گذاشتن پستانک را دارد اما بعد از دوسالگی احتمال به وجود آمدن مسائلی از قبیل کج شدن دندان ها وجود دارد . در بسکمک از بچه ها پستانک تا قبل از 4 سالگی استفاده میگردد وقتی که دندان های بلوغ در حال شکل گیری هستند ، این امر را میتوان مسائل دهان و دندان در طولانی مدت نامید.

چه موقعی کودک شما باید پستانک را کنار بگذارد

به گفته دانشمندان، پستانک باید قبل از 12 ماهگی ترک داده گردد ؛طبق گفته دانشمندان استفاده از پستانک بعد از 12 ماهگی باعث ایجاد تداخل در مهارت های زبان و گفتار میگردد

این امر به دو دلیل است :

هنگاهی که کودک پستانک در دهان خود دارد، احتمال تمرین کودک برای فراوری صدا و کوشش برای تشکیل کلمات کمتر میگردد علاوه بر آن حرکت مکیدن در کمال آرامش ممکن است باعث تکامل غیر طبیعی ماهیچه های لب و زبان گردد .استفاده طولانی مدت از پستانک ممکن است در بلند تر شدن لب ها هم نقش داشته باشد .

جنگ اول به از صلح آخر :

ترک پستانک ممکن است چند روز سخت را به طول بیانجامد، اما بعد دلبستگی به آن تمام میگردد خوشبختانه , راه های خوب و مناسبی برای خلاص شدن از پستانک یک بار برای همواره وجود دارد . کودک شما پستانک خود را طلب میکند ، شما باید طوری برخورد کنید که کودک با پستانک و جستجوی آن خداحافظی کند .

تمام افراد دور و بر خود را وارد عمل کنید:

برنامه و نقشه خود را به تمامی افرادی ک در پرستاری کودک به شما کمک مینمایند در میان بگذارید . شما مطالب و تجاربی را که مربوط به استفاده از پستانک میگردد را برای ثابت قدم بودن در منزل, در مراقبت های روزانه و در منزل مادرعظیم نیاز دارید و یا ممکن است فرزندانتان را گیج کنید پس اگر میخواهید استفاده از پستانک فقط به تایم استراحت و خواب موکول گردد باید از مشارکت تمامی عظیمسالان در عملی کردن این امر اطمینان حاصل کنید.

پیشنهاد راحتی متناوب:

زمانی که ابتدا شما پستونک را از کودک خود جدا کنید ، نیاز به یک جایگزین برای تسکین دادن کودک دارید . به گفته کلینیک مایو:جغجغه ، یک اسباب بازی آویزان و جنبده ، یک شعر ملایم ، و یا ماساژ ملایم ،راه هایی هستند که میتوانند شما را در به دست آوردن آسودگی و راحتی دوباره کودک خود کمک نمایند و به کودک کمک میکند تا بدون کمک دریافت از پستانک آرامش خود را به دست بیاورند .برای بچه ها عظیم تر , پتو هایی با حاشیه های نرم اطلسی یا یک حیوان تپل و نرم میتواند آرامش را به کودک شما برگرداند.

کنار گذاشتن پستانک به مرور زمان :

اگر کنار گذاشتن ساده برای شما جالب به نظر نمیرسد ، سعی بر دور کردن آهسته و کم کم پستانک از کودک خود کنید .سعی کنید آن را فقط در تایم استراحت و خواب کودک به او بدهید بعد از دو هفته از دادن پستانک موقع استراحت هم خودداری کنید و به جای آن, اسباب بازی دیگری به او بدهید و او را تکان دهید و یا نوازش کنید و در حالت آسایش و راحتی قرار دهید . در ابتدا کودک شما عادت به استراحت بدون پستانک را نموده است و حالا وقت آن رسیده است که روی تایم خواب او تمرکز کنیم ؛ در ابتدا باید هنگامی که کودک به خواب رفت پستانک را از دهان او جدا کنید و او را بدون پستانک در تختش قرار دهید .

آن ها را دور کنید :

بعضی از مادر ها با آوردن دلیل برای کودک نو پای خود موفقیت خود را به دست می آورند شما باید برای کودک خود شرح دهید که او دیگر دختر عظیمی شده است و یک کودک دیگر بیرون از خونه در حال گریه است و به پستونک او نیاز دارد .کودک خود را تشویق به تزئین جعبه ای برای آن کودک خیالی کنید و تمام تجهیزات پستانک و خود آن را داخل آن جعبه بگذارید ، اگر شما دوستی که صاحب فرزند کوچکتری است دارید با او نقشه خود را هماهنگ کنید تا آن جعبه را برای کودک خود بگیرد و یا به دکتر دندانپزشک بچه ها بدهید که آن رابه بچه ها مراجعه نماینده بدهد و حتما برای کودک خود یک هدیه خوب به مناسبت عظیم شدن او و این بخشندگی زیبا در نظر بگیرید .

با آبلیمو و سرکه عادت خوردن پستانک در کودک را ترک دهید:

اگر کودک شما بسیار دلبسته پستانک خود است کودک به سختی حاظر به کنار گذاشتن آن میگردد .یکی از راه های کنار گذاشتن پستانک ، قرار دادن پستانک در آبلیمو و یا سرکه است . مزه تند و ترش آن باعث میگردد کودک آنرا از دهان خارج نموده و گول بخورد. یکی دیگر از راه ها این است ک بعضی والدین سر پستانک را بریده و مانع میک زدن عمیق کودک و لذت بردن از آن میشوند ؛لطفا از محکم بودن و بی خطر بودن اجزاء پستانک بعد از بریدن آن مطلع باشید .

فرشته پستونک ها رو به بچه ها معرفی کنید :

یک راه جالب برای خلاص شدن از دست پستانکهای مزاحم :صحنه نمایش فرشته پستونک ها را ترسیم کنید .به کودک خود بگویید فرشته پستونک ها موقعی که استفاده شما از پستونک تموم شد خواهد آمد و آنرا خواهد برد. او را در جمع کردن تمام پستونک ها در یک جعبه و قرار دادن آن کنار درب خانه کمک کنید ویا در یک جعبه فلزی و آنرا از درخت واقع در کنار منزل خود آویزان کنید این تشریفات را به همان عظیمی که احساس میکنید کودک شما برای کنار گذاشتن پستانک راضی میگردد انجام دهید در نهایت فرشته پستونک ها هنگام بردن پستونک از جعبه ، هدایایی را برای کودک به جای میگذارد.

منبع: جام جم آنلاین

به "از پستانک دریافت کودک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از پستانک دریافت کودک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید