استقبال آمریکا از طرحِ یونان برای خرید 24 فروند جنگنده اف-35

به گزارش عینک آفتابی به نقل از اسپوتنیک، جئوفری پایات سفیر ایالات متحده در یونان روز دوشنبه خاطرنشان کرد که واشنگتن علاوه بر استقبال از علاقه آتن به خرید جتهای جنگنده اف -35، از این طرح در بالاترین سطح حمایت می نماید.

استقبال آمریکا از طرحِ یونان برای خرید 24 فروند جنگنده اف-35

پایات در سخنانی که متن آن روز دوشنبه در وبگاه رسمی سفارت آمریکا در یونان منتشر شد، گفت: ما حمایت خود را از تهیه و تحویل [جت اف -35] اعلام می کنیم و در خصوص یک برنامه خرید آتی- که مقدورات دفاعی یونان را توسعه داده، قابلیت همکاری با نیروهای مسلح ایالات متحده را تضمین نموده و ثبات منطقه ای را بهبود می بخشد- بطور تنگاتنگ همکاری می کنیم.

سفیر آمریکا در ادامه مدعی شد که تمام گزارشهای مغایر کذب و خلاف واقع بوده و نسخه ای جعلی از سیاست آمریکا است.

این دیپلمات آمریکایی با اشاره به اینکه رابطه دفاعی آمریکا و یونان یکی از قدرتمندترین روابط نظامی آمریکا در قاره اروپا است، گفت که واشنگتن هر روز با یونان در حوزه پیشرفت قدرت رزمی از جمله طرحهای اف -35 همکاری می نماید.

وی اعلام نمود که جهت خرید و دریافت اف -35 یک فرآیند چندساله است که بر پایه موفقیتهای تحقق یافته در برنامه ارتقای [جت] اف -16 وایپر یونان بنا می گردد.

لازم به ذکر است که مدیرکل بخش سرمایه گذاری و تسلیحات دفاعی یونان در اواسط ماه نوامبر تأیید کرد که آتن میخواهد 24 فروند جت اف -35 را خریداری کند و با اشاره به مقررات اقتصادی داخلی و سایر قوانین قابل اجرا در چارچوب بودجه و کسری بودجه اتحادیه اروپا خواهان تعجیل واشنگتن در انجام این سفارش شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "استقبال آمریکا از طرحِ یونان برای خرید 24 فروند جنگنده اف-35" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال آمریکا از طرحِ یونان برای خرید 24 فروند جنگنده اف-35"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید