اولین عکس 3200 مگاپیکسلی دنیا

به گزارش عینک آفتابی، حسگر های دوربین یادشده همچنین می توانند اشیایی را شناسایی و ثبت نمایند که 100 میلیون بار کم نوری از حدی هستند که با چشمان غیرمسلح قابل مشاهده باشند.

اولین عکس 3200 مگاپیکسلی دنیا

محققان پیروز به ثبت اولین عکس دیجیتال 3200 مگاپیکسلی جهان شدند. این کار با استفاده از حسگر های پیشرفته عظیم ترین دوربین دیجیتال جهان انجام شده است.

پژوهشگران دانشگاه استنفورد از فراوری عکسی با دقت 3200 مگاپیکسل با استفاده از عظیم ترین دوربین دیجیتال جهان خبر داده اند. دوربین یادشده روی تلسکوپ تحقیقاتی ال اس اس تی این دانشگاه در شیلی نصب شده است. از این دوربین قدرتمند برای مطالعه انرژی تاریک، مواد تاریک و فراوری عظیم ترین فیلم سینمایی نجومی تاریخ که هنوز جزئیات فنی بیشتری در خصوص آن منتشر نشده، استفاده خواهد شد.

برای مشاهده عکس حجیمی که به این شیوه تهیه شده به 378 تلویزیون فوق دقیق با نمایشگر های 4 K. احتیاج است. با قرار دادن همه این نمایشگر ها در کنار یکدیگر می توان جزئیات عکس مذکور را به خوبی دید. قدرت دوربین تهیه نماینده این عکس چنان بالاست که مشاهده توپ بازی گلف را از فاصله 24 کیلومتری ممکن می نماید.

حسگر های دوربین یادشده همچنین می توانند اشیایی را شناسایی و ثبت نمایند که 100 میلیون بار کم نوری از حدی هستند که با چشمان غیرمسلح قابل مشاهده باشند.

برای فراوری این دوربین از 189 حسگر عظیم و پیشرفته موسوم به سی سی دی استفاده شده که دقت هر یک 16 مگاپیکسل است. دقت مجموعه این حسگر ها به 2/ 3 میلیارد پیکسل می رسد. قرار است بعد از انجام آزمایش های بیشتری روی این حسگر ها تا سال 2021 استفاده عمومی و عملیاتی از آن ها شروع گردد.

منبع: فرادید

به "اولین عکس 3200 مگاپیکسلی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین عکس 3200 مگاپیکسلی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید