با 5 اپ اندروید برتر برای شناسایی گل و گیاه آشنا شوید

به گزارش عینک آفتابی، برای دوست داران طبیعت و علاقه مندان به گیاه شناسی، شناخت انواع مختلف گیاهان می تواند کاربرد مهمی در زندگی روزمره داشته باشد. این موضوع برای شناخت گیاه و نگهداری از آن بسیار مهم است. اپ های شناسایی گیاهان کار شمار را راحت تر می نمایند و به یاری آن ها می توانید نوع و شرایط گیاهان خود را به وسیله مشاهده ساده با دوربین دستگاه اندرویدی متوجه شوید. با این مقاله از خبرنگاران مگ همراه باشید تا چند مورد از برترین اپ های اندرویدی برای شناسایی گیاه را به شما معرفی کنیم.

با 5 اپ اندروید برتر برای شناسایی گل و گیاه آشنا شوید

اپ شناسایی گیاه اندروید: PlantNet

اولین مورد از فهرست برترین اپ برای شناسایی گیاه در اندروید، PlantNet است. PlantNet را می توان شبیه به یک جامعه در حال رشد دانست. این اپ، برنامه ای است که شما را به یک سفر علمی اجتماعی مجذوب نماینده می برد. به یاری این اپ می توانید تنوع زیستی اطراف خود را شناسایی و دسته بندی کنید و آن را با گروه دوستانتان به اشتراک بگذارید. تمام ویژگی های ذکر شده در خصوص برنامه را می توان با مشاهده یکی از گیاهان مورد علاقه خود به وسیله دوربین گوشی و گرفتن عکس به راحتی آنالیز کرد. این اپ اندروید می تواند اطلاعات مفیدی در خصوص شناسایی گیاه و روش نگهداری از آن ارائه دهد. قابلیت اضافه کردن اطلاعات به اپ PlantNet نیز از ویژگی های قابل توجه این برنامه است. احتمالا برای همه افراد تجربه اضافه کردن گیاه به یک برنامه و به اشتراک گذاشتن اطلاعاتشان با دیگران مجذوب نماینده است. برای دانلود این برنامه از گوگل پلی استور از لینک زیر بهره ببرید

Plantix

Plantix یک اپ شناسایی گیاه در سیستم عامل اندروید است که برای نگهداری گیاهان بزرگ و باغ ها طراحی شده است. این اپ یاری های بسیاری برای شناسایی تهدیدهایی مثل بیماری، پوسیدگی و آلوده شدن گیاه شما به انواع انگل را ارائه می دهد. اپ مذکور انواع مختلفی از موضوعات رایج برای کشت گیاه در محیط داخلی منزل و خارجی مثل باغ و… را پوشش می دهد و از شما سوالاتی می پرسد. این سوال از ابتدایی ترین مسئله مثل معین کردن نوع گیاه شما آغاز می گردد. در ادامه گیاهان خود را با دوربین گوش اسکن می کنید و اگر گیاه دچار بیماری باشد، اپ به یاری هوش مصنوعی خود این مشکل را شناسایی و اطلاعاتی برای از بین بردن مشکل و نکات مفید در خصوص نحوه درمان آن را به شما ارائه می نماید.

ویژگی های Plantix برای یاری به جنبه های مختلف حیاتی لازم برای سلامت گیاه، از جمله پیش بینی آب و هوای مزرعه یا معین زمان دقیق کودرسانی طراحی شده تا بتواند به جامعه کشاورزان و باغداران نکات مفیدی ارائه دهد. با استفاده از لینک زیر می توانید این اپ را از گوگل پلی استور دانلود کنید.

Planta

Planta یک مثال عالی برای نشان دادن کیفیت و توانایی یک اپلیکیشن اندرویدی برای شناسایی گیاه و ارائه ابزارهای عالی برای مراقبت از این گیاهان است.

این اپ ویژگی های مجذوب نمایندهی برای شناسایی گیاهان با استفاده از دوربین گوشی اندرویدی شما ارائه می دهد، اطلاعاتی شامل اینکه جزئیات گیاهان مختلف چیست و چه اقداماتی را می توان برای نگهداری از آنها انجام داد. این اطلاعات شامل شناسایی علائم هشدار دهنده برای سلامتی گیاه است. برای مثال تماشا برگ های قهوه ای یا افتادن برگ ها نشان دهنده چه نوع بیماری است. پس از مرحله شناسایی اپ آموزش هایی در خصوص اینکه چگونه می توان این شرایط را درست کرد یا مثلا چه سطحی از نور برای یاری به رشد یک جوانه خاص از یک گیاه بهتر است یه شما ارایه خواهد شد. با استفاده از لینک زیر می توانید این اپ را از گوگل پلی استور دانلود کنید.از جمله سایر ویژگی های اپلیکیشن Planta می توان به طراحی رابط بصری ساده و مجذوب نماینده آن، اشاره نمود. این موضوع در کنار سایر مزایا به شما این اطمینان را می دهد که این اپ یکی از برترین اپ های شناسایی گیاه برای اندروید است.

PlantIn

اگر به تازگی به گیاهان علاقمند شده اید، ما استفاده از اپ PlantIn را برای شناسایی گیاه و مراقبت از آن معرفی می کنیم. این اپ برای کسانی که تجربه کمتری در خصوص گیاهان دارد بسیار مفید است. یکی از ویژگی های جالب آن، وجود انواع نوتیفیکیشن است که به شما موضوعات ساده ای مثل زمان آبیاری را یادآوردی می نماید. با یاری ویژگی اسکن دوربین، علاوه بر آپلود کردن تصویر گیاه خود، می توانید بیماری های آن را نیز آنالیز کنید.

بعلاوه این اپ تصاویر زیبایی از گیاهان در فضاهای مختلف دارد که تماشا آنها حس بسیار خوبی به شما خواهد داد. یکی دیگر از ویژگی های مجذوب نماینده این اپ، امکان برقراری ارتباط با یک گیاه شناس حرفه ای است. به این ترتیب شما می توانید سوالات خود در رابطه با گیاه را از یک فرد حرفه ای و مسلط بپرسید. لینک زیر به شما یاری می نماید تا این اپ را برای اندروید دانلود کنید.

RHS Grow

به آخرین مورد از فهرست 5 اپ برتر برای شناسایی گیاه رسیدیم. RHS Grow یک برنامه شناسایی گیاهان همه کاره است که به همان اندازه که برای صاحبان گلدان مفید است، اطلاعات کافی برای باغبانان و نگهداری از حجم زیادی از گل و گیاه را نیز دارد. پس از ثبت نام، اپلیکیشن بلافاصله از شما اطلاعاتی نظیر اینکه چه نوع باغبانی هستید، چه سطحی از تخصص دارید یا محل باغ شما کجاست را می پرسد. شما هر ماه حجم معینی از اطلاعات مفید باغبانی را دریافت می کنید. این اطلاعات خیلی بیشتر از مطالبی نظیر اندازه رطوبت لازم برای خاک گلدان یا باغ است. علاوه بر آن، با استفاده از این اپ شما به یک ربات دسترسی دارید که به طور دقیق به سوال های مختلف تان در خصوص گیاهان پاسخ می دهد. RHS Grow یک برنامه شناسایی گیاهی خوب برای برنامه ریزی و طراحی مجدد برای ساخت یک باغ بزرگ یا آغاز یک باغ نو از ابتدا است. اگر تمایل دارید از این اپ بهره ببرید، برای دانلود از لینک زیر بهره ببرید

اپ شناسایی گیاه در اندروید؛ سخن پایانی

گوشی های اندرویدی مدام کاربردهای نوتری در زندگی افراد پیدا می نمایند. اپ شناسایی گیاه در اندروید نمونه ساده ای از این افزایش کاربرد در گوشی های اندرویدی هستند. با نصب اپ های معرفی شده در این مقاله شما به یک دایره المعارف گیاه شناسی، نکات و ترفندهای مفید برای پرورش زندگی گیاهی خود، و ارتباط با باغبان های باتجربه، دسترسی پیدا خواهید کرد. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. خواهشمند است نظرات و تجربیات خود در استفاده از این اپلیکیشن ها با ما و سایر کاربران عینک آفتابی مگ به وسیله به اشتراک بگذارید.

منبع: androidpolice

منبع: دیجیکالا مگ

به "با 5 اپ اندروید برتر برای شناسایی گل و گیاه آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 5 اپ اندروید برتر برای شناسایی گل و گیاه آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید