بدترین ماسک ها برای انتقال کرونا

به گزارش عینک آفتابی، متیو استیمیتس ، مهندس تحقیق NIST که این آزمایش را منتشر نموده است ، در بیانیه ای می گوید: وقتی فیلم ها را در کنار هم مقایسه می کنید ، تفاوت چشمگیر است. این فیلم ها نشان می دهد که چگونه دریچه ماسک ها اجازه می دهد هوا بدون فیلتر شدن از ماسک خارج گردد.

بدترین ماسک ها برای انتقال کرونا

به گزارش عینک آفتابی در این مرحله از بیماری کرونا، دستورالعمل های اساسی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) کاملاً واضح است: همه باید در مکان های عمومی حدود 2 متر از یکدیگر فاصله بگیرند ، مرتباً دست های خود را بشویند و هنگام بیرون رفتن از خانه ماسک صورت داشته باشند.

گرچه در خصوص دو قانون اول هیچ گونه پیچیدگی وجود ندارد ، اما انتخاب ماسک صورت بدون اینکه حتی خودتان متوجه شوید می تواند دیگران را در معرض خطر قرار دهد. تحقیقات جدید نشان می دهد اگر ماسک صورت شما یک دریچه تهویه داشته باشد، می تواند به راحتی کرونا را گسترش دهد.

کارشناسان هشدار می دهند که باید استفاده از این نوع ماسک ها را متوقف کنید. ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید که چرا نباید این نوع ماسک بهره ببرید.

مهندسان تحقیقاتی در انستیتوی استاندارد و فناوری ملی (NIST) اخیراً تصویری از روش های انتقال ویروس کرونا در هنگام بازدم توسط بیماران آلوده را منتشر کردند.

دانشمندان با استفاده از فناوری تصویربرداری ویژه مشاهده کردند که ماسک های عادی N95 عبور قطرات را کاملاً متوقف می نمایند ، ماسکهای N95 مجهز به دریچه تهویه تقریباً هیچ کاری برای جلوگیری از گسترش این قطرات نمی نمایند. در آزمایش ماسک های سوپاپ دار، قطرات تقریباً به همان سرعت که در آزمایش های بدون ماسک حرکت می کردند، در فضا منتشر می شدند.

متیو استیمیتس ، مهندس تحقیق NIST که این آزمایش را منتشر نموده است ، در بیانیه ای می گوید: وقتی فیلم ها را در کنار هم مقایسه می کنید ، تفاوت چشمگیر است. این فیلم ها نشان می دهد که چگونه دریچه ماسک ها اجازه می دهد هوا بدون فیلتر شدن از ماسک خارج گردد.

استیمیتس یکی از یادآوری های مکرر CDC را تکرار می نماید: من برای محافظت از خودم ماسک نمی زنم بلکه برای محافظت از دیگران این کار را انجام می دهم، زیرا ممکن است بدون علامت باشم و ویروس را حتی بدون آن که بدانم منتشر کنم و در این صورت اما اگر ماسکی زده باشم که دریچه داشته باشد، کمکی به این شرایط نخواهم کرد.

منبع: جام جم آنلاین

به "بدترین ماسک ها برای انتقال کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدترین ماسک ها برای انتقال کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید