مرگ 12 بیمار اومیکرونی در انگلیس، تشدید اختلافات در دولت جانسون درباره چگونگی مهار بحران

به گزارش عینک آفتابی، معاون نخست وزیر انگلیس از افزایش موارد مرگ در اثر آلودگی به سویه تازه اومیکرون به 12 نفر در کشورش اطلاع داد و این در حالی است که اختلافات در دولت جانسون برای چگونگی مهار این بحران بالا گرفته است.

مرگ 12 بیمار اومیکرونی در انگلیس، تشدید اختلافات در دولت جانسون درباره چگونگی مهار بحران

به گزارش گروه بین الملل عینک آفتابی، نشریه فوکوس آلمان در گزارشی نوشت: بحث ها درباره اعمال قواعد کرونایی سختگیرانه تر در انگلیس برای مهار شیوع گسترده اومیکرون، دولت انگلیس را دچار جدایی نموده است.

بر اساس اطلاعات شورای کارشناسی انگلیس (Sage) بدون اتخاذ تدابیر سختگیرانه تر خطر پذیرش روزانه 3 هزار بیمار کرونایی و فشار بیش از حد بر سیستم بهداشت، انگلیس را تهدید خواهد نمود. اما به گزارش تایمز بسیاری از اعضای دولت از جمله ریشی سوناک، وزیر دارای انگلیس این گونه پیش بینی های علمی را زیر سوال برده و مخالف تشدید اقدامات کرونایی هستند.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم با شکاف های ایجاد شده در این باره در حزب و کابینه خود دست و پنجه نرم می نماید.

اخیرا حدود 100 نماینده ازفراکسیون حزب محافظه کار جانسون با طرح وی برای تشدید نسبی قواعد کرونایی در این کشور برای مهار کرونا به علت تناقض با مسئله آزادی شهروندان مخالفت کردند.

به گزارش رسانه ها بعلاوه در کابینه دولت جانسون هم شکاف های عمیقی در این باره وجود دارد و حدود یک سوم کابینه با تشدید محدودیت ها مخالفند.

به گزارش دیلی میل حتی یکی از اعضای کابینه جانسون اعلام نموده که اگر قرنطینه دیگری وجود داشته باشد وی کناره گیری خواهد کرد. این در شرایطی است که شخص جانسون این روزها به علت انتشار فیلم ها و عکس هایی مبنی بر نقض قواعد کرونایی در دفتر نخست وزیری در دوران قرنطینه با انتقادهای شدیدی روبرو است.

جانسون به شدت مخالف تشدید محدودیت ها قبل از کریسمس است . قبل از ظهر امروز (دوشنبه) نخست وزیر انگلیس با کارشناسان و دانشمندان رایزنی هایی را انجام داد. به گزارش روزنامه تلگراف به جانسون سه راه حل برای مهار اومیکرون ارائه شده و 48 ساعت به وی فرصت داده شده تا در این باره تصمیم بگیرد.

جانسون در بد وضعیتی گرفتار شده است. اگر به اعمال محدودیت های سختگیرانه رای دهد هم حزبی هایش انقلابی را علیه او به پا خواهند کرد. بر اساس گزارش های منتشر شده بعضی هم حزبی های جانسون در حال آماده سازی درخواست های کتبی استعفا برای ارائه آن به ریاست حزب هستند.

در انگلیس و اسکاتلند ویروس تازه اومیکرون در عرض چند هفته به سویه غالب تبدیل شده و انگلیس اواخر هفته با ثبت بیش از 93 هزار ابتلای روزانه رکورد تازهی را در این زمینه کسب کرد.

12 مرگ در اثر آلودگی به سویه تازه اومیکرون در انگلیس

امروز نهادهای بهداشتی در انگلیس از مرگ 12 نفر از افراد آلوده به سویه اومیکرون خبر دادند. در حال حاضر هم حدود 104 بیمار مبتلا به کووید 19 که به ویرویس اومیکرون آلوده شده بودند در بیمارستان های انگلیس بستری هستند. این خبر را دومینیک راب، معاون نخست وزیر انگلیس اظهار داشت.

درخواست وزیر بهداشت آلمان برای اجباری شدن واکسیناسیون

آلمان هم شرایط کرونایی وخیمی را تجربه می نماید و کارل لایترباخ، وزیر بهداشت آلمان خواهان اجباری شدن سریع واکسیناسیون در کشور شده است.

انستیتو رابرت کخ آلمان هم ارزیابی خطر خود را به علت توسعه سویه اومیکرون در کشور بروز نموده است. این نهاد مهم بهداشتی در آلمان روز دوشنبه اظهار داشت که برای افراد دو بار واکسینه شده و بهبود یافته از کرونا هم حالا خطر ابتلا بالا ارزیابی می گردد. این خطر برای کسانی که واکسینه نشده اند بسیار بالا است. این نهاد آلمانی این خطر را برای افرادی که دوز تقویت کننده را دریافت نموده اند میانه ارزیابی کرد.

این موسسه در ارزیابی خطر شرایط که مورد تتازه نظر قرار داده است به صورت کلی خطر ابتلا برای مردم را بسیار بالا ارزیابی نموده است.

این نهاد بهداشتی تحولات فعلی کرونایی در کشور را بسیار نگران کننده دانسته و تاکید نمود که اگر اومیکرون به توسعه خود ادامه دهد خطر افزایش بیماری های جدی و مرگ و میرهای بیشتر افزایش یافته و از ظرفیت های موجود در بیمارستان ها فراتر می رود.

نشریه بیلد آلمان هم به نقل از محافل دولتی گزارش داده که دولت در حال آماده سازی برنامه های اضطراری برای شرایط غلبه اومیکرون بر کشور است.

اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان هم در سفر به رم، مرکز ایتالیا به علت شیوع سویه اومیکرون محدودیت در ارتباطات خصوصی را بعلاوه برای واکسینه شده ها ضروری دانست.

نهاد تازه اروپایی برای واکنش موثرتر به بحران های بهداشتی ایجاد می گردد

اتحادیه اروپا هم می خواهد از این پس تصمیماتی را اتخاذ کند که بتواند به بحران های بهداشتی مانند همه گیری کرونا واکنش موثرتری نشان دهد. به همین منظور کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) درباره قانونی به توافق رسیدند که در موارد بحران خرید واکسن، فراوریات پزشکی و دارو را برای همه کشورهای عضو آسان تر می نماید. علاوه بر این ظرفیت های فراوری باید در کوتاه ترین زمان نظارت و افزایش یابد.

بخش اعظمی ازاین تکالیف باید به وسیله نهاد تازه اتحادیه اروپا موسوم به Hera (سازمان آمادگی و واکنش اضطراری بهداشتی) انجام گردد. این طرح برای جلوگیری از ایجاد موارد اضطراری بهداشتی، شناسایی سریع تر عوامل بیماری زا و واکنش سریع در صورت بروز بحران است.

بر اساس توافقات انجام گرفته هماهنگی ها باید به وسیله یک ستاد بحران به ریاست کمیسیون اروپایی و ریاست شورای اروپایی انجام گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "مرگ 12 بیمار اومیکرونی در انگلیس، تشدید اختلافات در دولت جانسون درباره چگونگی مهار بحران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ 12 بیمار اومیکرونی در انگلیس، تشدید اختلافات در دولت جانسون درباره چگونگی مهار بحران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید