بهترین جاذبه های گردشگری اندونزی ، بخش دوم

به گزارش عینک آفتابی، کشور اندونزی، مجموعه ای از جزایری است که دارای فرهنگ ها، منظره ها و شهرهای متفاوتی است. گردشگران و مسافران می توانند از معابد باستانی تماشا نمایند و به کوه های آتشفشانی فعال صعود نمایند و در درون آب های بکر این مکان شنا نمایند.

بهترین جاذبه های گردشگری اندونزی ، بخش دوم

در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین جاذبه های گردشگری کشور اندونزی را به شما معرفی کنیم.

8- تانا توراجا

Tana Toraja

تانا توراجا در استان سلاوسی جنوبی قرار گرفته است و سفر به آنجا، همانند سفر به گذشته است. این مکان، نگاهی به غنی ترین و متنوع ترین فرهنگ های پایدار کشور اندونزی را به گردشگران و مسافران ارائه می نماید. سبک معماری تونگکونان، خانه های شبیه به قایق و دیگر ساختمان ها، کاملا برجسته هستند اما این مردم هستند که این تکه از بهشت را بسیار خاص نموده اند. این مردم، محبت آمیز ترین و مهمان نوازترین مردمی هستند که ممکن است در طی سفرتان به آنها برخورد کنید. مردم توراجا، رویکردی تکریم و تجلیلی نسبت به مرگ دارند.

9- کالیمانتان، بورنئو

Kalimantan, Borneo

مکان های اندکی همانند بورنئو، ماجراجویی های رام نشده و وحشی را ارائه می نمایند. این مکان، یکی از متنوع ترین مکان های روی زمین از لحاظ اکولوژیکی به شمار می رود. این مکان محل زندگی اورانگوتان ها، پرندگان زیبا، کرگدن های سوماترایی و فیل های کوتوله است. در کالیمانتان، شما می توانید در درون بزرگترین رودخانه کشور اندونزی یعنی رودخانه کاپوس سفر کنید. در طی این سفر می توانید از روستاهای مردم دایاک بازدید کنید و تاثیرات خارجی از کشورهایی همانند چین، مالزی و حتی اروپا را در بندرها و شهرهای سر راه را مشاهده کنید. شما بعلاوه می توانید به درون جنگل های بارانی بورنئو بروید تا حیات وحش این مکان را شخصا مشاهده کنید.

10- دریاچه توبا

Lake Toba

یکی دیگر از جاذبه های طبیعی کشور اندونزی، دریاچه توبا است که هم یک دریاچه به شمار می رود و هم یک آتشفشان بزرگ. این دریاچه در درون یک دهانه آتشفشانی قرار گرفته است که در حدود 69 هزار تا 77 هزار سال پیش شکل گرفته است و باور بر این است که نتیجه فوران های بسیار بزرگی بوده است. این دریاچه حدود یک هزار و صد و چهل و پنج کیلومتر مربع مساحت دارد و عمق آن به بیش از چهار صد و پنجاه متر می رسد. در این مکان، فعالیت های آتشفشانی همچنان رخ می دهند و سبب شکل گیری جزایری در در درون این آب ها شده است.

11- کوه کراکاتائو

Mount Krakatau

مشهورترین کوه آتشفشانی در اندونزی، کوه کراکاتائو است که فوران آن در سال 1883 میلادی، بزرگترین فوران ثبت شده در تاریخ به شمار می رود. این فوران تاثیر زیادی بر شرایط آب و هوایی در سرتاسر دنیا گذاشت و تاثیر فاجعه آمیزی بر زندگی انسان ها در اطراف جاوا و سوماترا داشته است. آناک کراکاتائو که به معنای بچه کراکاتائو است، جدیدترین جزیره ای است که از فوران های آتشفشانی سال 1883 میلادی شکل گرفته است و در سال 1930 میلادی، خود را به بالای سطح آب رسانده است. این آتشفشان جوان و خروشان، همچنان فعال است و در حال بالا بردن جزیره از سطح دریا است.

12- راجا امپت

Raja Ampat

یکی از دیدنیی ترین مکان های کشور اندونزی، راجا امپت است. در این مکان، جزایری مخروطی شکل و سرسبز، در درون آب هایی آبی و فیروزه ای رنگ قرار گرفته اند که منظره های بسیار دیدنیی و خارق العاده را شکل داده اند. این مکان بهشتی، شامل بیش از هزاران جزیره بدین شکل است اما زیبایی این مکان، در زیر آب نیز ادامه دارد. حیات دریایی متنوعی از ماهی های رنگین و دیگر حیوانات در زیر آب های این مکان زندگی می نمایند. این مکان، از جمله یکی از محبوب ترین مکان ها در کشور اندونزی برای غواصی و دیدن منظره ها زیر دریا به شمار می رود.

13- گونونگ رینجانی

Gunung Rinjani

یکی دیگر از آتشفشان های مشهور کشور اندونزی، گونونگ رینجانی است که یک جاذبه گردشگری مهم در لومبوک به شمار می رود. قدرت آتشفشانی این کوه، در اواخر قرن سیزدهم میلادی، یکی از قدرتمندترین ها بوده است اما امروزه، فعالیت های بسیار اندکی دارد. در دهانه این آتشفشان، یک دریاچه وجود دارد و در درون دریاچه، یک آتشفشان فعال به نام کوه بارو قرار گرفته است.

14- پورا تاناه لات

Pura Tanah Lot

این مکان، یکی از مشهورترین معابد در بالی است که بر روی یک صخره در درون دریا ساخته شده است. شکل اصلی صخره رو به نابودی می رفته است، از همین رو، بخشی از سنگ، مصنوعی است. با این حال، پورا تاناه لات، همچنان افراد زیادی که می خواهند غروب آفتاب را دیدن نمایند، به خود جذب می نماید. این معبد در ساحل جنوبی روستای برابان قرار گرفته است.

15- جزایر باندا

Banda Islands

بالی و لومبوک، از جمله مکان های بسیار شناخته شده و محبوب در میان گردشگران و مسافران هستند، با این حال، جزایر کمتر شناخته شده باندا، جذابیت خاص خود را دارند. این جزایر شامل ده جزیره است که در لبه دریای باندا قرار گرفته است و عمق آب های آن به بیش از شش هزار و پانصد متر می رسد. این جزایر، دارای منابع بسیار غنی از جوز هندی هستند. در هر صورت، جزایر باندا، مکان های بسیار خوبی برای غواصان و دریانوردان علاقه مند به آدرنالین و هیجان به شمار می رود.

16- مزارع برنج جاتیلوویه، بالی

Jatiluwih Rice Fields, Bali

زمانی که به بالی فکر می کنید، اولین چیزی که به فکر شما خطور می نماید، سواحل آن است. اما مزارع برنج نیز یکی از جاذبه های زیبای بالی به شمار می فرایند. این مزارع سر سبز و طبقاتی، به عنوان میراث فرهنگی یونسکو به ثبت دنیای رسیده است. این مزارع به دقت کاشته و آبیاری شده، نشانه ای از ثروت منابع طبیعی بالی و بعلاوه مهارت های دقیق کشاورزان محلی دارند. سفر به بالی و اندونزی بدون دیدن این مزارع، تکمیل نخواهد شد.

منبع: فوت و فن / planetware.com

به "بهترین جاذبه های گردشگری اندونزی ، بخش دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین جاذبه های گردشگری اندونزی ، بخش دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید