مقالات گردشگری

آشنایی با جاهای دیدنی محمود آباد، شهر خوش آب و هوای مازندران

برخی سفرها بسیار ساده آغاز می شوند، به سادگی دیدن تصویری از چشم انداز جنگلی انبوه در جوار دریایی نیلگون؛ سفر به خطه شمال و شهر دیدنی محمود آباد از این جنس سفرهاست. نام محمودآباد برای بسیاری تداعی گر خاطرات خوش سفرهای تابستانی در دوران کودکی است، یادآور...

3 اردیبهشت 1403

نقاشی 4 هنرمند ایرانی در موزه هنرهای معاصر مایل آمریکا نمایش داده می شود

ایرنا/ براساس خبرهای واصله، نقاشی 4 هنرمند ایرانی در موزه هنرهای معاصر مایل آمریکا نمایش داده می شود.

11 فروردین 1403

آیپد را بخریم یا نخریم؟ نکاتی که باید بدانید

اگر در سال نو به فکر خرید آیپد هستید ولی در این زمینه شک و تردید هایی دارید، در این مطلب دلایلی را برای خریدن و نخریدن تبلت های اپل مطرح می کنیم تا بتوانید راحت تر چنین تصمیمی را بگیرید.

4 فروردین 1403

هتل های مشهد افزایش نرخ ندارند

رئیس جامعه حرفه ای هتلداران خراسان رضوی از تکمیل نیمی از ظرفیت هتل های مشهد پیش از شروع نوروز 1403 اطلاع داد.

26 اسفند 1402

با 5 اپ اندروید برتر برای شناسایی گل و گیاه آشنا شوید

برای دوست داران طبیعت و علاقه مندان به گیاه شناسی، شناخت انواع مختلف گیاهان می تواند کاربرد مهمی در زندگی روزمره داشته باشد. این موضوع برای شناخت گیاه و نگهداری از آن بسیار مهم است. اپ های شناسایی گیاهان کار شمار را راحت تر می نمایند و به یاری آن ها می...

20 اسفند 1402

اکسیژن اروپا خیلی کم است

ماموریت جونو ناسا، محاسبات جدیدی را در خصوص اکسیژن تولیدشده در قمر اروپا انجام داده و مقدار اکسیژن را کمتر از نتیجه پژوهش های پیشین برآورد نموده است.

16 اسفند 1402

سفر 14 سفیر به شهر میراث جهانی یزد

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: شهر میراث جهانی یزد به عنوان مرکز گردشگری کشورهای عضو مجمع گفت و گوی همکاری آسیایی (ACD) در سال 2024 و طی دو روز آخر این هفته میزبان 14 سفیر و نماینده این کشورهاست.

14 اسفند 1402

طرز تهیه گرماو، سوپ کُردی خوشمزه و پر خاصیت

گرماو نوعی سوپ محلی کردی است که از ترکیب حبوبات با آب قلم و سیب زمینی تهیه می گردد و بسیار خوشمزه و مقوی است.

12 اسفند 1402

5 روستای شگفت انگیز و دیدنی در اطراف تبریز

تبریز یکی از شهرهای تاریخی ایران با فرهنگ غنی و جاذبه های گردشگری متنوع است. در اطراف این شهر نیز روستاها و منطقه ها بکر با آب و هوای بی نظیر و طبیعت چشم نواز واقع شده است که با حضور مردمان خونگرم و مهمان نواز سفر به تبریز را به تجربه ای لذت بخش و فراموش...

2 اسفند 1402

رقیب چینی ایرباس و بوئینگ به میدان آمد!

سی919 اولین هواپیمای تولید چین که رقیب جدی ایرباس و بوئینگ محسوب می شود، نخستین پرواز خارجی خود را تجربه کرد.

29 بهمن 1402

کمبود نیروی انسانی چالشی بزرگ بر سر راه توسعه و پیشرفت گردشگری مشهد است

ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، کمبود نیروی انسانی چالشی بزرگ بر سر راه توسعه و پیشرفت گردشگری مشهد است.

25 بهمن 1402

آمریکا هیولای دریای خزر را بیدار می نماید

آمریکا دنبال ساخت کشتی پرنده ای است که سال ها پیش در اتحاد جماهیر شوروی ساخته و به هیولای دریای خزر مشهور شده بود.

23 بهمن 1402

آپدیت قوانین مهاجرتی کشور کانادا 2024

دولت کانادا برای رسیدن به مقاصدش، با بروزرسانی هر ساله شرایط اخذ و قوانین مهاجرتی، انعطاف پذیری بیشتری برای مهاجران دارد. در این متن قرار است که آپدیت قوانین مهاجرتی کشور کانادا را بخوانید.

21 بهمن 1402

شمارش معکوس برای شروع سفر شبیه سازی شده به مریخ؛ یک دانشمند ایرانی هم در این ماموریت حضور دارد

سازمان فضایی آمریکا، ناسا گفت یک گروه چهار نفره از دانشمندان و فضانوردان از روز آدینه 26 ژانویه برای شرکت در سفری شبیه سازی شده به مریخ، راهی یک زیستگاه در مرکز فضایی جانسون در هیوستون می شوند.

6 بهمن 1402

مزایای داشتن کمد دیواری در خانه

در طراحی و مدیریت فضا در خانه، داشتن کمدهای دیواری به عنوان یک راه چاره هوشمندانه در ذخیره سازی و سازماندهی وسایل و لوازم خانگی مورد توجه قرار گرفته است. کمدهای دیواری در انواع مختلف بسته به احتیاج و سلیقه شما قابل استفاده هستند. در این مقاله، به آنالیز...

30 دی 1402

جنگنده مشهور حوثی های یمن در آسمان ، عکس

روزیاتو نوشت: اگر چه دولت حوثی های یمن سلاح هایی مانند موشک های بالستیک و کروز و ضد کشتی در اختیار دارد و بارها از آن ها استفاد کرده اما در اینجا می خواهیم از یکی از عجیب ترین دارایی های نیروهای حوثی اشاره کنیم که بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

27 دی 1402

ایلان ماسک سفر به هر نقطه از زمین را 60 دقیقه ای می کند!

دیجیاتو نوشت: ایلان ماسک قصد دارد در سال های آینده از راکت استارشیپ برای سفر بین کشورهای مختلف سیاره زمین نیز استفاده کند.

26 دی 1402

چطور تمدن های پیشرفته فضایی را پیدا کنیم؟

با توسعه دامنه تحقیقات، محققان در کوشش برای کشف حیات فرازمینی، حالا نه تنها شاخص های بیولوژیکی مثل اکسیژن، بلکه نشانه هایی از فناوری را نیز مورد ارزیابی قرار می دهند.سطح اکسیژن در سیارات فراخورشیدی، وجود فناوری بیگانه را نشان می دهد.

23 دی 1402

چطور در جزیره کیش خودرو اجاره کنیم؟

بعضی از گردشگران مایل اند پیاده در جزیره کیش گشت و گذار نمایند و بعضی سفر با ماشین در سطح جزیره را ترجیح می دهند، اما با توجه آب و هوای گرم جزیره کیش و بعلاوه فاصله زیاد اماکن دیدنی و تفریحی با یکدیگر پیشنهاد ما اجاره خودرو است.

18 دی 1402

10 فیلم برتر به تهیه کنندگی استیون اسپیلبرگ؛ از نقاب زورو تا مردان سیاه پوش

آثاری که استیون اسپیلبرگ آن ها را تهیه نموده ، نشان می دهند که او به عنوان یک داستان گو، چقدر بخشنده است. استیون اسپیلبرگ با فیلم هایی که در ژانرهای مختلف کارگردانی نموده، تاریخ سینما را برای همواره تغییر داده است. فیلم های اسپیلبرگ، از آرواره ها (Jaws)...

13 دی 1402
تعداد: (278)