برترین موسیقی متن های ساخته رامین جوادی

به گزارش عینک آفتابی، رامین جوادی (Ramin Djawadi) با اصالتی ایرانی یکی از آهنگسازهای برجسته حال حاضر دنیای فیلم و سریال به شمار می رود. او بیشتر برای ساخت موسیقی سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) شناخته می گردد و اخیرا نیز موسیقی متن سریال خاندان اژدها (House of the Dragon) را برای شبکه اچ بی او ساخته است. به همین دلیل نیز به معرفی برترین موسیقی متن های ساخته او می پردازیم. همراه با ما باشید.

برترین موسیقی متن های ساخته رامین جوادی

فیلم مرد آهنی

Iron Man (2008)

فیلم مرد آهنی (Iron Man) محصول سال 2008 میلادی اولین فیلم از دنیای سینمایی مارول به شمار می رود و رامین جوادی نیز مسئول ساخت موسیقی متن این اثر سینمایی برجسته بوده است. رامین جوادی بر اساس موضوعات فیلم و بعلاوه تحول شخصیت تونی استارک این موسیقی متن را ساخته است. به عنوان مثال، موسیقی Mark I بازتاب کننده خاستگاه مبهم تونی استارک است، در حالی که موسیقی Mark II ظهور قهرمانی تازه و برجسته را منعکس می نماید.

فیلم شب وحشت

فیلم کمدی و خون آشامی شب وحشت (Fright Night) محصول سال 2011 میلادی و ساخته کریگ گیلسپی (Craig Gillespie) به عنوان یکی از بازسازی های نادر از آثار کلاسیک در ژانر وحشت به شمار می رود که توانسته بهتر از نسخه اصلی خودش باشد. این اثر سرشار از لحظات تعلیق آمیز و پر از تنش است و موسیقی متن ساخته رامین جوادی نیز به خلق چنین تنش و تعلیقی یاری شایانی نموده است.

فیلم خانه امن

Safe House (2012)

فیلم خانه امن (Safe House) محصول سال 2012 میلادی است و داستان آن بر موضوع یک ماجراجویی پلیسی با بازی رایان رینولدز (Ryan Reynolds) و دنزل واشنگتن (Denzel Washington) است. با این حال، کارگردان دنیل اسپپینوزا (Daniel Espinosa) اثری مهیج و پارانویدی در ذهنش داشته و موسیقی متن رامین جوادی نیز به این کارگردان یاری نموده تا ایده های درون ذهنش را در فیلم به اجرا بگذارد. بعضی از آهنگ های ساخته شده به وسیله رامین جوادی باعث شدند تا فیلم بسیار احساسی باشد.

فیلم حاشیه اقیانوس آرام

فیلم حاشیه اقیانوس آرام (Pacific Rim) محصول سال 2013 میلادی بر اساس مجموعه اسباب بازی هایی به همین نام ساخته شده و رویای کودکی بسیاری از افراد را برآورده نموده است. کارگردانی این اثر سینمایی برجسته و بزرگ را گی یرمو دل تورو (Guillermo del Toro) در دست داشته و رامین جوادی نیز با ساخت موسیقی متنی الکترونیکی توانسته مجذوب کنندهیت این اثر را دو چندان کند. عدم حضور جوادی به عنوان آهنگساز در فیلم حاشیه اقیانوس آرام: طغیان (Pacific Rim: Uprising) کاملا مشهود بود.

فیلم ناگفته های دراکولا

Dracula Untold (2014)

فیلم ناگفته های دراکولا (Dracula Untold) در سال 2014 میلادی روی پرده سینماها اکران شد و بازگوکننده داستان ولاد به شیوه ای متفاوت بود. این فیلم به جای آنکه یک اثر اکشن و کوتاه باشد، باید اثری حماسی و جنگی به مدت سه ساعت می بود تا به خوبی بتواند داستان این شخصیت برجسته را برای مخاطبان به تصویر بکشد. با وجود اینکه فیلم چندان برجسته نیست اما رامین جوادی توانسته موسیقی ارزشمندی را برای این اثر به ارمغان بیاورد.

بازی چرخ دنده های جنگ 4

بازی چرخ دنده های جنگ 4 (Gears of War 4) چهارمین بازی در این فرنچایز به شمار می رود که واقعا کیفیت برجسته ای داشته است. با وجود تمام نواقصی که این بازی دارد اما رامین جوادی توانسته موسیقی متن درخشانی برای این اثر بسازد که مطمئنا تجربه گیمرها از این بازی را بهتر نموده است. جوادی موسیقی متن بازی Gears 5 را نیز ساخته است.

سریال بازی تاج و تخت

Game of Thrones (2011-2019)

سریال بازی تاج و تخت توانست دنیای سریال را برای همواره دگرگون کند و اثری در حد و میزان فیلم های ارباب حلقه ها (Lord of the Rings) را برای بیننده های سریال شکل بدهد. موسیقی متن ساخته رامین جوادی نیز تاثیر شگرفی در تحقق این هدف داشته است. به یادماندنی ترین لحظات سریال با این موسیقی متن همراه شده که مجذوب کنندهیت آن ها را دو چندان نموده است. موسیقی متن سریال بازی تاج و تخت یکی از برترین و ماندگارترین موسیقی متن های تاریخ محسوب می گردد.

سریال وست ورلد

سریال وست ورلد (Westworld) راهی هوشمندانه برای ترکیب کردن فرهنگ مدرن درون موضوعات وسترن و علمی-تخیلی خودش پیدا نموده است. رامین جوادی نیز با موسیقی متن مجذوب کننده و مدرن خود به تحقق این موضوع یاری شایانی نموده است. او از آثار هنرمندانی همانند رولینگ استونز، دیوید بویی، ویکند و … در این موسیقی متن استفاده نموده که بسیار شنیدنی و گوش نواز است.

سریال جک رایان

Jack Ryan (2018-Present)

سریال جک رایان (Jack Ryan) محصولی از سرویس آنلاین آمازون پرایم و ریبوتی از مجموعه آثاری به همین نام به شمار می رود. شخصیت جک رایان ممکن است در آثار کلاسیک حضور داشته باشد اما این سریال توانسته این کاراکتر را به دنیای مدرن بیاورد و این کار را نیز به برترین شکل ممکن انجام داده است. رامین جوادی نیز توانسته موسیقی متن شایسته ای برای نقش آفرینی جان کرازینسکی (John Krasinski) در نقش جک رایان خلق کند.

فیلم خاطره پردازی

Reminiscence (2021)

خالق سریال وست ورلد یعنی لیسا جوی (Lisa Joy) مسئول ساخت فیلم خاطره پردازی (Reminiscence) محصول سال 2021 میلادی بوده است و توانسته اثری عجیب در ژانر نئونوآر و علمی-تخیلی بسازد. این فیلم اثری برجسته به شمار نمی رود اما در آن، رامین جوادی توانسته موسیقی متن جالب توجهی را بسازد که لحظات اکشن و عاشقانه این فیلم را متمایز و برجسته نموده است. این لحظات را می توان به هنگام بازی هیو جکمن (Hugh Jackman) و ربکا فرگوسن (Rebecca Ferguson) در کنار یکدیگر مشاهده کرد.

فیلم اترنالز

Eternals (2021)

فیلم اترنالز (Eternals) محصول سال 2021 میلادی عجیب ترین فیلم دنیای سینمایی مارول تا به امروز به شمار می رود. کلویی ژائو (Chloe Zhao) به جای خلق یک گروه ابرقهرمانی تازه، اثری تراژدیک و حماسی در خصوص شکست های بشریت و عدم تمایل خدایان برای دخالت در امور انسان ها ساخته است. رامین جوادی نیز با موسیقی متن خود توانسته جنبه احساسی این فیلم را دو چندان کند و به همین علت است که درون موسیقی متن او اندوه و غم طنین انداز شده است.

منبع: فوت و فن / collider.com

به "برترین موسیقی متن های ساخته رامین جوادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین موسیقی متن های ساخته رامین جوادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید