تا خاتمه 2020 حدود 1 میلیارد نفر به اینترنت 5G دسترسی پیدا می نمایند

به گزارش عینک آفتابی، شرکت سوئدی اریکسون که یکی از مهم ترین سازندگان تجهیزات مخابراتی محسوب می گردد، با انتشار گزارشی اعلام نموده که سرعت آماده سازی شبکه های 5G بالاتر از حد انتظار است و تا انتها امسال میلادی حدود 1 میلیارد نفر تحت پوشش اینترنت 5G قرار می گیرند.

تا خاتمه 2020 حدود 1 میلیارد نفر به اینترنت 5G دسترسی پیدا می نمایند

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

بر اساس این گزارش، تا سال 2026 حدود 60 درصد از جمعیت دنیا تحت پوشش این فناوری خواهند بود. این یعنی زیرساخت های 5G بسیار سریع تر از نسل های قبلی در حال آماده شدن هستند. گفته می گردد تا سرانجام امسال میلادی، تعداد مشترکین اینترنت 5G به 218 میلیون نفر می رسد و این در حالی است که اریکسون قبلا اعلام نموده در این مدت شاهد 190 میلیون مشترک اینترنت 5G خواهیم بود.

طبق پیش بینی های اجرا شده از طرف اریکسون، تا سال 2026 حدود 3.5 میلیارد نفر از اینترنت 5G استفاده خواهند کرد. این شرکت به 3 عامل اصلی تأثیرگذار اشاره نموده که منجر به افزایش سرعت آماده سازی شبکه های 5G شده اند.

اول از همه باید به در دسترس بودن گوشی های 5G ارزان قیمت اشاره کنیم. در حال حاضر بعضی از گوشی های با قیمت حدود 200 تا 300 دلار هم از اینترنت 5G پشتیبانی می نمایند. دوم اینکه بسیاری از کشورها آماده سازی زیرساخت های 5G را به عنوان یک هدف استراتژیک در نظر گرفته اند و به همین خاطر دولت ها از این کار حمایت می نمایند.

در نهایت اریکسون به رقابت بین اپراتورهای مخابراتی اشاره نموده که می خواهند هر چه زودتر این قابلیت را ارائه نمایند. به همین خاطر بیش از 100 اپراتور مخابراتی زیرساخت های 5G را فراهم نموده اند. اگرچه در این گزارش به نام اپل اشاره ای نشده، اما به گفته بعضی از کارشناسان پشتیبانی سری آیفون 12 از اینترنت 5G نقش مهمی در برنامه های اپراتورها برای ارائه فناوری 5G داشته است.

البته باید خاطرنشان کنیم اینترنت 5G از دو فناوری اصلی تشکیل شده است. فناوری امواج میلی متری که می تواند سرعت بیش از 1 گیگابایت در ثانیه را امکان پذیر کند، فقط در بعضی شهرهای عظیم کشورهای پیشرفته ارائه شده است. از طرف دیگر، بیشتر کشورها به فناوری 5G مبتنی بر فرکانس های زیر 6 گیگاهرتز روی آورده اند که همیشه به طور محسوسی سریع تر از LTE نیست. اما این دکل ها از ظرفیت بالاتری بهره می برند و اینترنت دارای تأخیر کمتری را ارائه می دهند که این قابلیت مثلا برای بازی موبایل و اتومبیل های خودران اهمیت زیادی دارد.

  • لیست بهترین گوشی های موبایل 5G سال 2020

منبع: 9To5Mac

منبع: دیجیکالا مگ

به "تا خاتمه 2020 حدود 1 میلیارد نفر به اینترنت 5G دسترسی پیدا می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا خاتمه 2020 حدود 1 میلیارد نفر به اینترنت 5G دسترسی پیدا می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید