تصاویر ، لندنی ها این دو فیلم را دوست داشتند

به گزارش عینک آفتابی، حلقه منتقدان لندن جوایز اصلی 2023 خود را به اشباح اینیشرین و تار دادند.

تصاویر ، لندنی ها این دو فیلم را دوست داشتند

به گزارش عینک آفتابی به نقل از ورایتی، چهل و سومین دوره جوایز سالانه حلقه منتقدان لندن در مراسم سال جاری خود تار را به عنوان فیلم سال برگزیدند.

تار 3 جایزه مهم را دریافت کرد که شامل رجحانن فیلم، تاد فیلد به عنوان رجحانن بازیگر و کیت بلانشت به عنوان رجحانن بازیگر سال بود. بلانشت پیشتر در سال 1998 برای الیزابت و سال 2013 برای یاسمین آبی هم این جایزه را دریافت نموده بود.

تاد فیلد هنگام پذیرش جایزه از بلانشت تشکر کرد که ایفای این نقش هزینه بسیار زیادی برای او خانواده اش داشت و بلانشت هم از این فیلم به عنوان خلاقانه ترین و چالش برانگیزترین نقشی که ایفا نموده یاد کرد و گفت فیلم پر از چیزهایی است که به سختی می توانیم حتی درون خودمان کشفشان کنیم.

این فیلم جای تایتانیک را گرفت

نمایی از فیلم تار

نمایی از فیلم تار

در عین حال کمدی سیاه مارتین مک دونا یعنی اشباح اینیشرین هم برنده 5 جایزه از جمله جایزه آتنبورو برای رجحانن فیلم سال بریتانیا/ ایرلند، فیلمنامه سال، بازیگر سال برای کالین فارل، بازیگر نقش مکمل مرد و زن برای بری کیوگان و کری کاندون شد.

فلورانس پیو و بیل نای هم برای مجموعه نقش آفرینی هایشان به عنوان رجحانن بازیگر زن و مرد بریتانیایی- ایرلندی سال معرفی شدند.

پل مسکال و فرانکی کوریو که در نقش پدر و دختر در افترسان ظاهر شدند هم در این مراسم دوباره به هم پیوستند. کوریو برای نقش خود در این فیلم برنده جایزه بازیگر جوان بریتانیایی/ ایرلندی شد و مسکال جایزه فیلیپ فرنچ را به نیابت از نویسنده و کارگردان فیلم شارلوت ولز به عنوان رجحانن فیلمساز پیروز بریتانیایی/ ایرلندی دریافت کرد.

نمایی از فیلم اشباح اینیشرین

نمایی از فیلم اشباح اینیشرین

در همین حال هم زمان 2 فیلم شامل درام دختر ساکت به کارگردانی کولم بایراد و تصمیم به ترک ساخته پارک چان ووک به عنوان رجحانن فیلم خارجی زبان سال انتخاب شدند.

فیلم همه زیبایی و خونریزی ساخته لورا پویتراس هم عنوان مستند سال را از آن خود کرد. جایزه دستاورد فنی به انیمیشن پینوکیو ساخته گی یرمو دل تورو تعلق گرفت و روباهی در شب به کارگردانی کیران انور بلسی به عنوان رجحانن فیلم کوتاه بریتانیایی/ ایرلندی سال شناخته شد.

میشل یئو بازیگر آسیایی فیلم همه چیز همه جا یک باره با جایزه دیلیس پاول برای رجحان در فیلم تجلیل شد و در سرانجام مراسم این جایزه به وسیله دنی بویل به وی اهدا شد.

یئو در یک سخنرانی شش دقیقه ای به پاول منتقد سینمای پیشگام بریتانیایی که این جایزه به نام او نامگذاری شد ادای احترام کرد و گفت وجه مشترک من با نقشی که بازی کردم این بود که او هرگز تسلیم نشد. نه از روی عشق، نه از روی مهربانی، و مهمتر از همه، هرگز در برابر خانواده.

این جوایز را مجموعه 200 نفری حلقه منتقدان سینمایی لندن که قدیمی ترین سازمان منتقدان بریتانیاست هر سال اهدا می نمایند. هتل می فر سال جاری برای سیزدهمین سال متوالی حامی اصلی این رویداد هنری بود.

منبع: همشهری آنلاین

به "تصاویر ، لندنی ها این دو فیلم را دوست داشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، لندنی ها این دو فیلم را دوست داشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید