تصور ما از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی این قدر موفقیت آمیز نبود ، زمان آغاز عادی فعالیت ها مشخص نیست

به گزارش عینک آفتابی، وزیر کشور با تشکر از همراهی مردم در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی گفت: صادقانه بگویم تصور ما از اجرای این طرح این قدر موفقیت آمیز نبود.

تصور ما از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی این قدر موفقیت آمیز نبود ، زمان آغاز عادی فعالیت ها مشخص نیست

به گزارش گروه سیاسی عینک آفتابی، عبدالرضا رحمانی فضلی درباره فعالیت مدارس و دانشگاهها بعد از پایان طرح فاصله گذاری اجتماعی در روز 20 فروردین گفت: مسئولان دو وزارت خانه آموزش و پرورش و آموزش عالی شرحاتی درخصوص ادامه فرایند فعالیت ها ارائه کردند و شرایط را تفسیر کردند همچنین نظرات و پروتکل هایی که باید اجرا گردد را مطرح کردند. امیدواریم با لحاظ این پروتکل ها تصمیم برای آغاز فعالیت ها در مدارس و مراکز آموزش عالی در هر تاریخی که مقتضی بود گرفته گردد و این وزارتخانه ها آمادگی لازم را در این خصوص داشته باشند.

وی درباره باز خوانی فعالیت ها در حوزه اقتصادی شرح داد: در حوزه اقتصادی دوستان نظرات خود را مطرح کردند. طرح بسیار خوبی با سه اولویت ریسک پایین، ریسک متوسط و ریسک بالا برای فعالیت مجدد مشاغل معین شده بود و مقرر شد مشاغلی که ریسک پایین دارند با اولویت زودتر مشاغلی که ریسک متوسط دارند در ادامه و مشاغلی که ریسک بالا دارند با فاصله بیشتری فعالیت شان آغاز گردد.

وزیر کشور شرح داد: همچنین قرار شد در خصوص اجرای این طرح ها وزرات بهداشت، وزارت صمت، اصناف و اتحادیه با هم پروتکی را در این خصوص تهیه کنند و در جریان نوشتن این پروتکل ها نظرات تخصصی، تجربی و علمی این مشاغل مورد توجه باشد. در خصوص اجرا و نظارت بر آن نیز ساز وکارهایی پیش بینی شده است.

رحمانی فضلی همچنین درباره ادامه فعالیت مراکز تجمعی مانند حرمهای مطهر، ورزشگاهها، نماز جمعه و ... گفت: درخصوص ادامه فعالیت این مراکز که دارای تراکم جمعیتی است باید پروتکل ها بازنگری گردد ما از دوستانی که متولی این مراکز هستند چه در تولیت حرمهای مطهر و چه در ستاد نماز جمعه دعوت می کنیم تا در خصوص ادامه فعالیت این مراکز در جلسات حضور داشته باشند و با لحاظ کردن همه موارد فعالیت این مراکز را نیز معین گردد.

وی با تشکر از همراهی مردم در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی گفت: صادقانه بگویم تصور ما از اجرای این طرح این قدر پیروزیت آمیز نبود. ما همیشه در طرح هایی که در نظر می گیریم بخشی را برای عدم همراهی مردم در طرح ها می بینمی اما با آگاهی و اطلاع رسانی خوب و همراهی مردم هیچ خلایی در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی نداشتیم به ویژه در روز طبعیت. یکی از مهمترین دغدغه های ما عدم برگزاری روز طبیعت بود که خوشبختانه با همراهی مردم اجرا شد.

وزیر کشور شرح داد: از دستگاههای اجرایی مانند ناجا، وزارت بهداشت، فرمانداران و استانداران تشکر می کنم و امیدواریم این همکاری تداوم داشته باشد و در ادامه فضای بهتری داشته باشیم. اما مردم بدانند که اگر باز فعالیت در حوزه های مختلف اتفاق بیفتد به معنای رفع بیماری و کنترل قطعی بیماری نیست و ممکن است پیک بیماری به دلیل عدم رعایت و بی مبالاتی دوباره باز گردد بنابراین باید نهایت رعایت را در باز فعالیت مشاغل داشته باشیم.

رحمانی فضلی گفت: فاصله گذاری اجتماعی انجام شد ، فاصله گذاری فیزیکی هم خواهد شد. البته وزارت بهداشت اصرار دارد در باز فعالیت مشاغل همه ملاحظات رعایت گردد و باید رعایت ها انجام گردد تا در کنترل و مدیریت بیماری پیروز شویم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تصور ما از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی این قدر موفقیت آمیز نبود ، زمان آغاز عادی فعالیت ها مشخص نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصور ما از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی این قدر موفقیت آمیز نبود ، زمان آغاز عادی فعالیت ها مشخص نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید