خبرنگاران استاندار همدان: محدودیت تردد در روزهای تاسوعا و عاشورا اعمال گردد

به گزارش عینک آفتابی، همدان- استاندار همدان گفت: با توجه به احتمال افزایش مسافرت ها در تعطیلات پیش رو، برای پیشگیری از شیوع کرونا، در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی محدودیت تردد به سمت اماکن گردشگری به صورت مقطعی اعمال گردد.

خبرنگاران استاندار همدان: محدودیت تردد در روزهای تاسوعا و عاشورا اعمال گردد

به گزارش عینک آفتابی سید سعید شاهرخی روز شنبه در ستاد استانی هماهنگی و مقابله با ویروش کرونا گفت: کمیته اجتماعی و بازرسی سازوکاری برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در تعطیلات پیش رو در نظر بگیرد و در صورت ضرورت به صورت مقطعی راه ها را مسدود کند.

وی اعمال محدودیت تردد را به واسطه حفظ سلامت مردم دانست و افزود: همدان یک شهر مسافرپذیر است بنابراین پروتکل های بهداشتی باید از سوی کسانی که همدان را به عنوان مقصد سفر انتخاب می نمایند رعایت گردد.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: با همکاری مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و کوشش کادر درمان فرایند ابتلا به بیماری در همدان کاهشی شده است

شاهرخی افزود: میزان مبتلایان به ویروس کرونا از 70 نفر به 6 تا 10 نفر در روز کاهش یافته و این به معنای عبور از پیک کرونا است که باید این شرایط را با تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی و تشدید نظارت ها حفظ کرد.

وی افزود: با وجود تغییر شرایط اغلب شهرستان ها اما همچنین شهرستان تویسرکان در شرایط قرمز کرونایی واقع شده است که باید چرایی تداوم این شرایط در این شهرستان توسط اعضای کمیته اجتماعی و بهداشت درمان بررسی و کانون آلودگی برطرف گردد.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: اوج عزاداری های مردم در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی است بنابراین همه دستگاه ها و کمیته ها باید سازمان تبلیغات اسلامی همدان را در برگزاری مناسب این آیین مذهبی با رعایت پروتکل های بهداشتی کمک دهند.

شاهرخی تاکید نمود: وقتی رهبر فرزانه انقلاب بر ضرورت تبعیت و رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا تاکید نمودند منویات معظم له فصل الخطاب است بنابراین نباید اجازه داد افرادی سلامت مردم را به مخاطره بیاندازند.

وی خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از هرگونه بی توجهی به مسائل بهداشتی قبل از بروز هر گونه تخلفی باید کارهای پیشگیری صورت بگیرد و در صورت تکرار تخلف و بی توجهی به توصیه و تذکر، فرد متخلف به مرجع قضایی معرفی گردد.

استاندار همدان تاکید نمود: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا برگزاری آیین عزاداری در فضای بسته ممنوع است بنابراین فرقی نمی کند ارتفاع این مکان مسقف چه میزان بوده یا این مکان مصلی یا حسینیه باشد.

شاهرخی با بیان اینکه کنکور در همدان به نحو مطلوب برگزار گردید گفت: 29 هزار و 775 داوطلب در پنج گروه و در چهار روز با رعایت پروتکل های بهداشتی در آزمون شرکت کردند.

وی با تبریک یکم شهریور روز پزشک به کادر سلامت و درمان، به نمایندگی از جامعه پزشکی از کوشش های رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان و رییس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با اهدای لوح تشکر کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا روز آدینه 354 هزار و 764 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 112 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا به 20 هزار و 376 نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران استاندار همدان: محدودیت تردد در روزهای تاسوعا و عاشورا اعمال گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار همدان: محدودیت تردد در روزهای تاسوعا و عاشورا اعمال گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید