خبرنگاران انتخابات آمریکا؛ کارزار ترامپ در گرداب

به گزارش عینک آفتابی، تهران- خبرنگاران- خبرگزاری آسوشیتد پرس در گزارشی با اشاره به نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و چالش هایی که کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ با آن روبروست، ابتلای رییس جمهوری به کووید-19 را مهر تاییدی بر ناتوانی وی برای انحراف گفتمان ملی از بحث شیوع ویروس کرونا بود.

خبرنگاران انتخابات آمریکا؛ کارزار ترامپ در گرداب

به گزارش روز دوشنبه عینک آفتابی به نقل از آسوشیتدپرس، کمتر از یک ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری، اظهارنامه های اقتصادیاتی پنهان دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا فاش شده، نخستین مناظره او آتش رجحان سفیدپوستان را شعله ورتر نموده و حالا پس از ماه ها مبارزه با تهدید همه گیری کرونا که منجر به کشته شدن بیش از 200 هزار آمریکایی شده، شخص رییس جمهوری به کووید-19 مبتلا شده و این در حالی است که تمامی این اتفاقات بحث برانگیز در هفته گذشته رخ داده است.

این خبرگزاری آمریکایی در ادامه نوشت: کارزار انتخاباتی ترامپ که در تمامی جبهه ها با چالش های بسیاری روبرو است، اکنون با عقب افتادن در نظرسنجی ها، کمبود پول و کاندیدایی که دستکم به طور موقت کنار رفته دست و پنجه نرم می نماید و تمامی بحران های ذکر شده که ساخته دست خود ترامپ است، به قدری سریع رخ داده که رفع کردن آن ها چندان آسان به نظر نمی رسد.

به همه این چالش ها باید دست کم دریافت ویروس کرونا توسط ترامپ در ابتدای همه گیری و تحقیر کهنه سربازان و کسانی که در جنگ جان خود را از دست داده اند را هم افزود.

مایکل استیل رییس اسبق کمیته ملی جمهوری خواستار در این خصوص گفت: آیا خدایان سیاسی به سادگی می گویند دوره شما تمام شده است؟ این چهار سال هرج و مرج گریبان شما را گرفته است؟ وی پیش بینی کرد که ابتلای رییس جمهوری به کووید-19، تمامی ماجراهای دیگر را تحت الشعاع قرار می دهد. به باور استیل، آمریکایی ها مردمی دلسوز و بخشنده هستند، اما آن ها فراموش نخواهند کرد که ترامپ هرآنچه را که برای حافظت از خود و مردم آمریکا لازم بوده انجام نداده است.

چالش های پیش روی تیم انتخاب مجدد بسیار زیاد است.

آزمایش کرونای هر دو رییس دستگاه سیاسی ترامپ یعنی بیل استیپین (Bill Stepien) مدیر ستاد انتخاباتی وی و رانا مک دانیل (Ronna McDaniel) رییس کمیته ملی جمهوری خواه مثبت شده است. علاوه بر این چندین مشاور خارجی که هفته گذشته در مقدمات مناظره رییس جمهوری شرکت داشته اند، از جمله کلین کانوی (Kellyanne Conway) مشاور ارشد کاخ سفید و کریس کریستی (Chris Christie)فرماندار سابق نیوجرسی نیز به کووید-19 مبتلا شده اند.

در این شرایط با توجه به اینکه رای گیری زودهنگام در بسیاری از ایالت ها در جریان است، ترامپ همچنان و به طور مداوم در نظرسنجی های ملی از جو بایدن نامزد دموکرات رقیبش عقب است.

در این میان مایک پنس معاون رییس جمهوری برنامه هایی را برای شروع کوشش جدید در جهت افزایش ظهور مبارزات انتخاباتی که به کرونا مبتلا نشده اند، اعلام نموده است. پنس وعده داده که او و خانواده اش حضوری جدی در این برنامه ها خواهند داشت. اما رویکرد پنس هم سوال برانگیز شده است. درواقع اگرچه آزمایش کرونای پنس منفی بوده، اما کووید-19 می تواند دوره نهفتگی طولانی داشته باشد. پنس در رویدادی در تاریخ 26 سپتامبر (5 مهر) در کاخ سفید و زمانی که ترامپ نامزد ریاست دیوان عالی کشور را خاطرنشان کرد، حضور داشت. از آن موقع تا به امروز آزمایش کرونای چندین شرکت کننده دیگر این رویداد مثبت شده است.

کمبود یاری های اقتصادی کارزار انتخاباتی ترامپ از دیگر چالش هایی است که رییس جمهوری آمریکا باید با آن دست و پنجه نرم کند. کارزار انتخاباتی ترامپ پیش از این با کسری بودجه قابل توجهی در مقایسه با بایدن روبرو بوده است. ضمن آنکه در حال حاضر برنامه های وی برای سفر به فلوریدا، ویسکانسین، آریزونا و نوادا پس از تشخیص ابتلای وی به کووید-19 لغو شد و هنوز معین نیست وی چه زمانی آماده از سرگیری این برنامه ها است.

استیو اشمیت استراتژیست جمهوری خواه و از منتقدان جدی ترامپ گفت: او در حال باختن است و مناظره یک فاجعه بود، حال آنکه به همه این فجایع باید آشفتگی کارزار وی را هم افزود.

ناظران بر این باور هستند ابتلای رییس جمهوری به کووید-19 و انتقال او به بیمارستان، بر بزرگترین چالش مبارزات انتخاباتی ترامپ وی مهر تایید زد. به عبارتی ابتلای وی، تمام کوشش های ترامپ برای انحراف گفتمان ملی از بحث همه گیری کووید-19 را نقش بر آب کرد.

با این وجود لحن ترامپ نسبت به ویروس کرونا تغییری ننموده است. در ویدیویی که اواخر روز شنبه از بیمارستان محل بستری ترامپ منتشر شد، هیچ ابراز ندامتی نسبت به نحوه مدیریتش در زمان همه گیری احساس نمی شد و او همچنان در خصوص پشت سر گذاردن سریع همه گیری صحبت می کرد.

اما تمامی این چالش ها برای بعضی از دموکرات ها که در سال 2016 شاهد چگونگی شکست هیلاری کلینتون (نامزد حزب دموکرات و رقیب ترامپ در دوره پیشین) بودند، نمی تواند به منزله پیروزی باشد و این حزب همچنان تا تاریخ سوم نوامبر (زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا) و شکست رقیب راه طولانی در پیش دارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران انتخابات آمریکا؛ کارزار ترامپ در گرداب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انتخابات آمریکا؛ کارزار ترامپ در گرداب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید