رفتار های نودوستانه

به گزارش عینک آفتابی، احساس جسمی درد ممکن است به نحوه تفسیر روانشناختی افراد بستگی داشته باشد. وانگ و همکاران یک سری مطالعات انجام داد تا نشان دهد که انجام فعالیت های دردناک برای کمک به دیگران با کاهش درک درد همراه است. در مطالعات پیگیری ، آنها دریافتند که دستکاری تجربی در افراد برای اهدا به اهداف خیرخواهانه احساس درد را کاهش می دهد.

رفتار های نودوستانه

به گزارش عینک آفتابی ، علی رغم هزینه شخصی نوع دوستی ، این تحقیق نشان می دهد که رفتارهای نوع محبت آمیز ممکن است باعث ایجاد یک اثر تسکین دهنده درد برای شخصی شود که نوع محبت آمیز رفتار می کند.

براساس مشاهدات ، رفتارهای نوع محبت آمیز بین قربانیان و داوطلبان در زمان بحران افزایش یافت. ما از خود پرسیدیم که آیا رفتار نوع محبت آمیز ممکن است به افراد کمک کند تا بهتر با بحران ها کنار بیایند و چگونه چنین رفتارهای نوع محبت آمیز ای می تواند بر خود مجری ها تأثیر بگذارد. به عنوان مثال ، کار قبلی ما نشان می داد که رفتارهای نوع محبت آمیز باعث گرم شدن احساسات و کاهش احساس بار جسمی می شوند.

تیمی از محققان وابسته به چندین موسسه در چین دریافته اند که افرادی که رفتارهای نوع محبت آمیز دارند کمتر از آنچه در غیر این صورت احساس می کنند احساس درد می کنند. این گروه در مقاله خود که در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شده است ، آزمایشاتی را که با داوطلبان انجام داده اند و آنچه را که از آنها آموخته اند بیان می کند.

تحقیقات قبلی نشان داده است که انجام رفتارهای نوع محبت آمیز (ابراز مهربانی نسبت به دیگران بدون انتظار هیچ عواملی در عوض) می تواند احساس خوبی در افراد ایجاد کند . انجام این کار باعث می شود مغز مواد شیمیایی مانند دوپامین تولید کند که باعث افزایش احساسات خوب می شود. اکنون ، محققان دریافته اند که انجام چنین فعالیت هایی می تواند احساس درد را نیز کم رنگ کند.

محققان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی تأثیر رفتار نوع محبت آمیز بر درک درد ، چند آزمایش را انجام دادند. در آزمایش اول ، آنها از افرادی که پس از زلزله خون می دادند پرسیدند که میزان درد مضراب سوزن را ارزیابی کنند . آنها همچنین از افرادی که خون می دهند در حالی که اخیراً هیچ فاجعه ای رخ نداده است ، سوال می کنند. آنها دریافتند که افراد داوطلب پس از زلزله گزارش دادند که درد سوزن کمتر از گروه دیگر است.

در آزمایش دوم ، محققان از داوطلبان خواستند تا در هنگام قرار دریافت در معرض شرایط سرما ، در بازنگری کتاب راهنمای بچه ها مهاجر کمک کنند. آنها دریافتند که آن داوطلبان نسبت به افرادی که داوطلب تجدید نظر در این کتابچه راهنما نبودند ، ناراحتی ناشی از سرما را کمتر گزارش کردند.

در آزمایش سوم ، محققان بیماران سرطانی را که دچار درد می کردند و برای دیگران می پختند و تمیز می کردند با بیماران مشابه که فقط برای خودشان این کار را انجام می دادند مقایسه کردند و یک بار دیگر ، آنها دریافتند کسانی که به دیگران کمک می کنند درد کمتری گزارش می کنند.

محققان در آخرین آزمایش خود از داوطلبان خواستند تا برای کمک به بچه ها بی سرپرست کمک مالی کنند. از آن افراد همچنین پرسیده شد که چقدر کمک مالی آنها به بچه ها کمک می کند. هر یک از داوطلبان در حالی که دچار شوک الکتریکی شده اند ، تحت آزمایش MRI قرار دریافتد. محققان گزارش دادند که کسانی که اهدا کرده بودند ، واکنش مغزی کمتری به شوک نشان دادند ، سپس کسانی که حاضر به اهدا نبودند. آنها همچنین دریافتند که هرچه داوطلب احساس کند کمک مالی آنها به یتیمان کمک کرده است ، مغز آنها کمتر به این شوک پاسخ می دهد.

محققان پیشنهاد می کنند آزمایشات آنها ، هنگامی که با نتایج سایر مطالعات همراه می شود ، نشان می دهد که رفتار نوع محبت آمیز نه تنها باعث احساس خوب در افراد می شود ، بلکه باعث کاهش تجربه درد نیز می شود.

منبع: جام جم آنلاین

به "رفتار های نودوستانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفتار های نودوستانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید