رقیب چینی ایرباس و بوئینگ به میدان آمد!

به گزارش عینک آفتابی، سی919 اولین هواپیمای تولید چین که رقیب جدی ایرباس و بوئینگ محسوب می شود، نخستین پرواز خارجی خود را تجربه کرد.

رقیب چینی ایرباس و بوئینگ به میدان آمد!

به گزارش خبرگزاری عینک آفتابی ، این هواپیمای ساخت شرکت هواپیمایی تجاری چین (کوماک) اولین سفر خارجی خود را به سنگاپور تجربه کرد. چین سرمایه گذاری سنگینی را در راستای از بین بردن نفوذ دو هواپیماسازی بزرگ غرب در بازار مسافربری جهان انجام داده است.

براساس گزارش ایرنا، پکن در سال جاری تلاش هایی را برای پیشرفت سی919 و افزایش رد پای کوماک در داخل و عرصه بین المللی نشان داده است. این هواپیما فقط در داخل چین گواهینامه دارد و اولین هواپیمای سی919 از خرداد سال جاری با خطوط هوایی چین شرقی پرواز کرده است.

با توجه به اینکه ایرباس و بوئینگ در تلاش برای افزایش تولید و پاسخگویی به تقاضا برای هواپیماهای نو هستند و بوئینگ با یک رشته بحران دست و پنجه نرم می کند، صنعت هوانوردی خواهد دید که چگونه کوماک می تواند خود را به عنوان یک جایگزین مناسب معرفی می کند.

رسانه های چینی ماه گذشته گزارش دادند که شرکت هواپیمایی چین ده ها میلیارد یوان را طی 3 تا 5 سال آینده برای توسعه ظرفیت تولید سی919 سرمایه گذاری خواهد کرد.

اداره هوانوردی چین ماه گذشته اظهار داشت که سال جاری تایید آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا (EASA) را برای سی919 دنبال خواهد کرد، روندی که از سال 2018 آغاز شد.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "رقیب چینی ایرباس و بوئینگ به میدان آمد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقیب چینی ایرباس و بوئینگ به میدان آمد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید